Primjena HNOS-a u osnovnim školama ispitivat će se u 49 škola u kojima se već provodi taj eksperimentalni plan te u 49 u kojima se ne provodi, radi usporedbe. U tih će 98 školama do lipnja iduće godine biti provedena ispitivanja i testiranja među učenicima, učiteljima, roditeljima, lokalnom vlasti.
Taj znanstveni projekt Ministarstvo će platiti nešto više od 2,8 milijuna kuna, a ishod praćenja i vrednovanja poslužit će poboljšanju nastavnog plana i programa za osnovnu školu koji će se od iduće školske godine primjenjivati u svim osnovnim školama u Hrvatskoj.
Prvi rezultati istraživanja bit će poznati u lipnju 2006., a završna studija bit će napisana prije početka iduće nastavne godine, rekao je Vlado Šakić, ravnatelji Instituta Ivo Pilar.
Neka inicijalna testiranja već su provedena, no mnoga testiranja očekuju se u predstojećem razdoblju među 13.000 učenika i 13.000 roditelja, među nastavnicima i drugima. Institut će vrednovati idu li odgojno- obrazovni ciljevi zamišljenim smjerom i postiže li se razina zacrtanoga, kazao je Šakić.
Ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac, predstavljajući eksperimentalni nastavni plan i program za osnovne škole 2005./06., rekao je kako je provođenje HNOS-a Bolonjski proces u malome.
Osnovali smo operativni stožer u Ministarstvu i dnevno komuniciramo sa školama u kojima se provodi HNOS, rekao je napomenuvši kako do kraja školske godine želi imati podatke o utjecaju HNOS-a na škole, sredinu, nastavnike, roditelje i dr.
Istaknuo je kako očekuje školu po mjeri učenika, definiciju količine znanja po pojedinom razredu, davanje veće kreativne slobode učiteljima, rasterećenje gradiva i dr.
Prema Planu i programu razvoja sustava odgoja i obrazovanja 2005.-2010., do 2010. trebao bi se povećati broj upisanih učenika u osnovnu školu sa sadašnjih 96,5 posto na 98 posto. Do 2010. trebao bi se povećati broj osnovnih škola koje rade u jednoj smjeni, sa sadašnjih 25,45 na 40 posto, a do 2010. bila bi ukinuta nastava u tri smjene.