Osloobđenje" tvrdi kako će predsjedatelj Vijeća ministara BiH Adnan Terzić takvu suglasnost zatražiti u petak u Washingtonu gdje će sudjelovati u radu godišnje skupštine MMF-a i Svjetske banke (WB).
Terzić je prije odlaska u SAD u ponedjeljak u Sarajevu razgovarao sa direktorom Japanske banke za međunarodnu suradnju (JBIC) Riosukom Nakatom a glavna tema bila je upravo gradnja koridora V.C.
Japanski je dužnosnik, prema navodima lokalnih medija, Terziću prenio kako je JBIC pripravna odmah osigurati kreditna sredstva u iznosu od 200 do 250 milijuna dolara za gradnju dionice auto-ceste od Kaknja do Zenice.
Iako je riječ o kratkoj dionici od svega četrdesetak kilometara, u Vijeću ministara ova je ponuda ocijenjena veoma zanimljivom jer je riječ o dugoročnom zajmu na razdoblje od trideset godina uz odgodu od deset godina i kamatu od tek 1,5 posto.
U Vijeću ministara procjenjuju kako bi MMF mogao pristati na skidanje "tihog veta" na dodatno zaduživanje BiH u inozemstvu ukoliko bi se kreditna sredstva osigurala pod ovako povoljnim uvjetima.
"Država se priprema sama graditi autocestu", potvrdio je Terzić nakon razgovora s predstavnicima JBIC.
Razlog za ovakvu izjavu vjerojatno je i u činjenici da u Sarajevo do sada, unatoč ranijim optimističnim najavama, nije stigla niti jedna konkretna ponuda za davanje koncesije za gradnju auto-ceste.
Ministar transporta i komunikacija Branko Dokić tvrdi međutim kako takvu ponudu još ne treba u cjelosti isključiti no valja razmišljati i o drugim mogućnostima.
"Vijeće ministara još računa na to da bi država mogla dati koncesiju na gradnju cijele dionice autoceste. Ukoliko to ne uspijemo, onda, kako predlažu Japanci, treba utvrditi prioritetne dionice kao i mjesta na kojima bi se gradila autocesta u punom profilu ili kao poluautocesta", kazao je Dokić.
Vijeće ministara BiH za 17. listopada u Sarajevu planira organizirati konferenciju na kojoj bi se potencijalnim investitorima predstavio projekt gradnje autoceste.