HŽ funkcionira i neistinite su tvrdnje o kaosu, jer smo za pet dana uspjeli uspostaviti promet na pruzi Zagreb-Rijeka, iako smo mislili da će nam za to trebati desetak dana, ustvrdio je Mlinarić na konferenciji za novinare.
Ističe da se ne osjeća odgovornim za nedavne nesreće i da neće podnijeti ostavku, jer "u HŽ-u postoji niz razina odgovornosti".
Dodao je kako je, zahvaljujući dijelu medija, među dijelom strojovođa stvorena takva situacija da se boje sjesti u ispravne vlakove.
Stoga je najavio da će se s izvršnim direktorom Vuče vlakova i održavanje vučnih vozila Milanom Brkićem, koji je bio na konferenciji za novinare, sutra provesti rutom "vlaka smrti", kako je dio medija okrstio kompoziciju koja se iskočila kod Drivenika.
Mlinarić ističe da su HŽ-u potrebne organizacijske i tehničke promjene, koje se obavljaju, veća efikasnost i smanjenje troškova, a ove je godine, prema srednjoročnom planu koji još nije prihvaćen, predviđeno investiranje preko milijardu kuna u infrastrukturne i prijevozne projekte.
Inače, HŽ u 2005. planira prevesti 38,5 milijuna putnika, a u prvom polugodištu prevezao ih je 19,25 milijuna.
Dnevno prugama HŽ-a prođe više od 1.000 vlakova i više od 100 tisuća putnika, a broj nesreća je manji za 25,5 posto (ukupno 32 nesreće), a nezgoda 5,77 posto (ukupno 147 nezgoda) u prvom polugodištu 2005. u odnosu na isto razdoblje 2003. Trajanje prekida prometa smanjeno je za 29 posto, što znači da se promptno djelovalo, ustvrdio je Mlinarić, iznoseći podatke i usporedbe rada bivše i sadašnje uprave.
U izvješću podijeljenom novinarima navodi se da je u prvom polugodištu 2005. u željezničkim nesrećama poginulo 12 osoba, što je 20 posto manje nego u istom razdoblju 2003., a broj teže ozlijeđenih smanjen je za 41 posto, odnosno teže je ozlijeđena 21 osoba.
Govoreći o mogućim uzrocima nesreća u Deanovcu i Driveniku, Milan Brkić je kazao da bi sutra moglo biti gotovo završno izvješće o uzrocima iskakanja triju cisterni kod Deanovca.
Uzrok te nesreće najvjerojatnije je proširenje kolosijeka izazvanog prolaskom teškog vlaka, kaže Brkić, najavljujući da će za to netko osobno odgovarati.
Glede slijetanja s tračnica teretnog vlaka kod Drivenika, rekao je da je dosada saslušano 20 zaposlenih, te da se kao uzrok nesreće u potunosti ne može isključiti ljudski faktor, odnosno "je li zatajilo rukovodstvo na terenu".
Dodatno treba vještačiti kočione uređaje s mađarskih teretnih vagona, pa će se za mjesec dana znati je li uzrok te nesreće ljudski faktor ili otkazivanje kočnica, rekao je.