FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hrvatska lekcija slovenskoj cestogradnji

LJUBLJANA,28. lipnja 2005.(Hina) - Slovenska vlada dala je jamstvo za250 milijuna eura zajma Europske investicijske banke kako bi se štoprije autocestom povezali Ljubljana i Maribor, a u slovenskome tiskusve je više kritika vezanih uz sporu gradnju strateških prometnica,pri čemu se kao primjer ističe brzina kojom je u Hrvatskoj izgrađenaovih dana otvorena autocesta Zagreb - Split.
LJUBLJANA,28. lipnja 2005.(Hina) - Slovenska vlada dala je jamstvo za 250 milijuna eura zajma Europske investicijske banke kako bi se što prije autocestom povezali Ljubljana i Maribor, a u slovenskome tisku sve je više kritika vezanih uz sporu gradnju strateških prometnica, pri čemu se kao primjer ističe brzina kojom je u Hrvatskoj izgrađena ovih dana otvorena autocesta Zagreb - Split.

"Za samo tri godine Hrvati su napravili 380 kilometara autoceste između svoja dva najveća grada, a u Sloveniji je od 1994. do danas izgrađeno 348 kilometara prometnica iz nacionalnog programa", piše u utorak ljubljanski list "Dnevnik", koji tvrdi kako je riječ o pravoj "hrvatskoj lekciji" slovenskoj državnoj agenciji za ceste DARS-u, koju je prije vodio sadašnji ministar prometa Janez Božič.

Na prijedlog Vlade parlament će odlučivati o uzimanju zajma od Europske investicijske banke za autocestu Maribor - Vučja Vas. Ta dionica budućega glavnog nacionalnog smjera duga je 36,6 kilometara i - prema sadašnjim izračunima - stajat će oko 380 milijuna eura, od čega će se veći dio osigurati zajmom iz inozemstva.

U DARS-u, izloženom ovih dana kritikama zbog spore gradnje autocesta, ističu da je teško uspoređivati slovensku i hrvatsku cestogradnju jer je autocesta Zagreb - Split za Hrvatsku od strateške turističke i političke važnosti pa je na nju mnogo potrošeno.

"U Sloveniji ceste gradimo u prvome redu za sebe same jer je tranzitni promet samo 15 posto, a na godinu za ceste možemo izdvojiti najviše 400 milijuna eura", tvrdi Marjan Koler iz DARS-a.

Glavni slovenski strateški smjer - prema nacionalnom programu izgradnje cesta, prihvaćenom prije 12 godina - povezat će Maribor i Ljubljanu s primorskim dijelom zemlje. Pretpostavlja se da će taj smjer, iako je dosad u njega uloženo najviše novca, biti i najisplativiji jer će njime teći promet između zapadnomediteranskih država Europske unije, te srednje i istočne Europe.

DARS od cestarina na godinu dobije 39,2 milijarde tolara, što je oko 18 milijuna eura. Od toga dvije trećine plate osobna vozila, a 80 posto novca je od domaćih vozača.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙