FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Predstavljene tri knjige Centra za dramsku umjetnost

ZAGREB, 2. lipnja 2005. (Hina) - Centar za dramsku umjetnost iz Zagrebau srijedu na večer je predstavio tri svoja prva izdanja: knjige BrankaGavelle "Teorija glume" i "Dvostruko lice govora" te "Postdramskokazalište" Hansa-Thiesa Lehmanna.
ZAGREB, 2. lipnja 2005. (Hina) - Centar za dramsku umjetnost iz Zagreba u srijedu na večer je predstavio tri svoja prva izdanja: knjige Branka Gavelle "Teorija glume" i "Dvostruko lice govora" te "Postdramsko kazalište" Hansa-Thiesa Lehmanna.

"Teorija glume" s podnaslovom "Od materijala do ličnosti" koju su priredili akademik Nikola Batušić i urednik biblioteke Mladen Blažević" novo je prošireno izdanje Gavelline knjige "Glumac i kazalište" tiskane u nakladi Sterijina pozorja 1967. godine.

Novo izdanje u novom obliku i s novim naslovom rezultat je istraživanja priređivača knjige u okviru znanstvenog projekta pri Akademiji dramske umjetnosti pod naslovom "Branko Gavella - povijest, teorija, kultura teatra" što ga je od 2002. financiralo Ministarstvo znanosti. U okviru tog projekta, kako je istaknuto na predstavljanju, skupina istraživača i znanstvenih novaka odlučila je istražiti i iznova vrednovati cjelokupni pisani opus redatelja, teatrologa, teoretičara teatra, književnika i pedagoga Branka Gavelle (1885. - 1962.).

Tekstovi su nastali u rasponu od 1910. do njegove smrti.

Gavellina knjiga "Dvostruko lice govora", koju je priredila Sibila Petlevski, podijeljena je u četiri dijela, a to su njegovi kulturalno-povijesni zapisi, fizlozofska promišljanja i kazališno-teorijski problemi, povijesno-razvojne perspektive, te iskustvo čitanja: režija i tekst.

Sibila Petlevski je istaknula važnost te knjige za budućnost hrvatskoga kazališta, a isto tako i sociolingvističke Gavelline studije o teatru koje su do danas malo poznate. Osim urednika Marina Blaževića i Sibilu Petlevski, djela su prestavili Ivana Sajko, Lada Čale-Feldman i akademik Nikola Batušić.

Lehmannova knjiga "Postrdramsko kazalište" govori o važnosti kazališta u posljednjih tridestak godina, kada su po riječima predstavljača, postali uočljivi novi putovi dokumentarizma u kazalištu. Knjiga donosi njegove ocjene plesnog teatra koje dovode do promjene koncepcije koreografije u urbanom prostoru, igrolike akcije koje se u urbanom prostoru preklapaju sa sociološkim istraživanjima. Lehmann navodi kako se u "Postdramskom kazalištu" svjesno vrlo malo govori o dimenziji teksta, a nastoji se baviti onim kazališnim sredstvima poput jezika i govora, estetskih dimenzija, prostora, vremena, tijela, i napose medija.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙