Babić očekuje da bi gradnja prvih brodova trebala početi, kako je rekao, vrlo skoro te je tako odgovorio na primjedbe članica HUP-a zabrinutih zbog zastoja toga projekta.
Nositelj projekta gradnje ribarskih brodova je Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, a predviđa izgradnju tridesetak ribarskih brodova u narednih 4 do 5 godina.
Kako je istaknuo Mario Babić, izgradnja brodova bit će povjerena domaćim brodogradilištima, a Brodarski institut već je projektirao dva tipa brodova, od 30 i 24 metra dužine. No, ribarima će biti ostavljena mogućnost naručivanja i brodova drugim dimenzija, rekao je Babić.
Financiranje gradnje brodova predviđeno je tako da ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva te gospodarstva, rada i poduzetništva sudjeluju sa po 10 posto nepovratnih sredstava, naručitelj - ribar sa daljnjih 10 posto, a ostatak od 60 posto osigurao bi graditelj kreditnim zaduženjem kod Hrvatske banke za obnovi i razvitak ili poslovne banke uz hipoteku na plovilo, rekao je Babić.
Prema riječima Drage Pejčića iz Ceha ribara Hrvatske obrtničke komore, ribari pozdravljaju predloženi program, no predlažu da se predviđena sredstva ravnomjerno iskoriste za gradnju novih i obnovu postojećih brodova i brodica.
U raspravi je također istaknut problem skupoće izrade i kasnijeg servisiranja brodova iz ovog programa, budući da se radi o malim serijama ili pojedinačnim modelima brodova, dok brodograditelji smatraju da izradu treba povjeriti licenciranim i osposobljenim brodogradilištima.
Mario Babić odgovorio im je da će to i biti tako, jer će svi brodovi morati zadovoljavati propise Hrvatskog registra brodova, a za njihovo ispunjavanje sposobna su samo brodogradilišta s potrebnim znanjem i opremom. Naglasio je i to da će brodogradilište birati sami naručitelji.
Ravnatelj Uprave za ribarstvo i pomoćnik ministra poljoprivrede Ivan Katavić ocijenio je da bi izgradnjom predviđenih 30 ribarskih brodova, hrvatski ribari mogli povećati ulov sitne plave ribe za 25 tisuća tona, što bi bitno smanjilo njezin uvoz.
Po njegovim podacima, hrvatski ribari godišnje ulove 25 tisuća tona sitne plave ribe, a Hrvatska uvozi još 55 tisuća tona.
Uz obnovu ribarske flote, pogotovo pučinske, on je glavnim pitanjem razvoja ribarstva označio izgradnju ribarskih luka, što bi omogućilo prikupljanje, distribuciju i aukcijsku prodaju ribe.
(Hina) xduk yds