Naime, Zagrebačka je burza svim brodarima čije dionice kotiraju na Burzi uputila upit o mogućem postojanju novih ili promijenjenih materijalnih činjenica zbog osjetnog rasta cijena njihovih dionica te povećanog obujma trgovanja njima, a na upit su do danas odgovorili Jadroplov i Uljanik plovidba.
Dionica Uljanik plovidbe samo u prva dva tjedna ove godine poskupjela je za 46,10 posto, na 2.148 kuna, dok je dionici Jadroplova cijena povećana za 12,6 posto, na 383 kune. Prve je dionice u tom razdoblju prodano za 6,4 milijuna kuna, a druge za 6,17 milijuna kuna.
U odgovoru Jadroplova, koji potpisuje predsjednik Uprave tog brodara Stjepan Papić, navodi se kako tvrtki nisu poznate neke nove ili promijenjene materijalne činjenice, ali kako procjenjuju da je rast cijene dionice "mogla izazvati najavljena prodaja od strane Hrvatskog fonda za privatizaciju, i to po cijeni znatno višoj od nominalne vrijednosti dionica od 360 kuna.
Odgovor Uljanik plovidbe, u čijem je potpisu direktor te tvrtke Dragutin Pavletić, pak, daje detaljniji osvrt na poslovanje tvrtke. Tako se navodi kako je unutar grupe Uljanik plovidbe u prosincu 2004. godine preuzet prvi od tri ugovorena broda za prijevoz tekućih tereta, čime je povećana imovina društva, ali i kreditne obveze.
Preuzimanje drugog broda očekuju u veljači ove godine, te dodaju da su krajem prošle godine s Ministarstvom mora, turizma, prometa i razvitka potpisali Ugovor o potpori izgradnje trećeg broda, temeljem kojeg ove godine očekuju uplatu 3,11 milijuna eura, što će "direktno utjecati na rezultat poslovanja u 2005. godini, ali ne i na dobit za raspodjelu".
Među ostalim, navodi se i kako se povećanje vozarina na svjetskom pomorskom tržištu na njihovo poslovanje počelo pozitivno odražavati krajem prošle godine, što će "unatoč negativnog utjecaja niskog tečaja američkog dolara, rezultirati i povećanjem dividende po dionici", zbog čega očekuju da će iznos dividende za poslovnu 2004. godinu iznositi oko 25 do 30 kuna po dionici.
Ipak, na kraju priopćenja direktor Uljanik plovidbe navodi kako sve navedene činjenice ne dovode do značajnijih promjena, već kako smatra "da je porast cijena dionica Društva odraz malog broja dionica na tržištu, odnosno ukupnog obujma prometa, te povećanog interesa za ulaganjem u brodarsku industriju".