ZAGREB, 16. prosinca (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza Ivica
Mudrinić, koji je ujedno predsjednik Upravnog odbora Hrvatskih
željeznica (HŽ) i predsjednik Odbora za pregovore sa sindikatima HŽ-a
koji štrajkaju od 8. prosinca, objavio je danas priopćenje u kojemu
poziva na prekid štrajka.
HŽ je desetljećima izgrađivan na načelima samoupravljanja i
političkih ciljeva iz prošlog vremena, a posljedice toga su sadašnje
neracionalno poslovanje i dotrajala sredstva u uvjetima bitno
smanjenog tržišta. Tome treba dodati i ogromne štete nastale zbog rata
i zatvorenih pravaca na kojima se ostvarivalo više od 50 posto prometa i
prihoda, kaže se u priopćenju.
"Novim Zakonom o HŽ-u i Vladinim programom restrukturiranja stvorili
smo preduvjete za postupno restrukturiranje i dimenzioniranje toga za
Hrvatsku važnog poduzeća", ističe Mudrinić u priopćenju. Plaće radnika
nužno je vezati uz poslovne rezultate, odnosno raspoloživa sredstva iz
vlastitog prihoda i državne subvencije. "Kako je broj zaposlenih
nesumnjivo mnogo veći nego što tržište usluga diktira, nužno je žurno
početi redimenzionirati poduzeće i tako omogućiti ostalim
zaposlenima odgovarajuću razinu plaća", navodi se u priopćenju.
Mudrinić dalje napominje da je Upravni odbor HŽ-a u posljednjih
devet mjeseci poduzeo važne korake u sanaciji poslovanja i
otpočinjanju investicijskog ciklusa za obnovu i modernizaciju
infrastrukture i voznog parka, kao i mjere nužne za zaštitu radnika.
"Navode Štrajkaškog odbora u pogledu sanacije poduzeća i uvjeta rada
smatramo s jedne strane opravdanim, ali upozoravamo na to da su odluke
kojima se ova pitanja uglavnom uklanjaju već donešene. Međutim,
nemoguće je sve probleme riješiti u kratkom roku i stoga ocjenjujemo
da će se uklanjanje većine nedostataka dovršiti tijekom sljedeće
godine", stoji u priopćenju.
U vezi s navodima Štrajkaškog odbora o štetnim ugovorima i drugim
nezakonitim postupcima HŽ-a, Mudrinić ističe da je Upravni odbor
naložio direktoru i kolegiju da u što kraćem roku istraže sve navode i
poduzmu sve potrebne mjere, uključujući i kriminalističku obradu. U
tom smislu izvršene su kadrovske promjene i pokrenuti postupci na
sudu, kaže se u priopćenju.
Vlada i Ministarstvo pomorstva, prometa i veza su za održavanje i
razvoj željeznice, pored svih potreba u ratom zahvaćenoj državi, HŽ-u
u 1994. godini dodijelili subvencije u iznosu od 1.100 milijuna kuna
(oko 300 milijuna DEM), a za iduću godinu predviđene su subvencije od
925 milijuna kuna. Ako ukupne mjere postignu rezultate, potkraj prvog
tromjesečja (1. travnja) analizirat će se stanje te eventualno
podići plaće.
Štrajk uzrokuje izravne dnevne štete od preko 1,5 milijuna kuna i
svakim danom štrajka sve je dalja mogućnost saniranja stanja i
povećanja plaća, upozorava se u priopćenju. "Svakim danom štrajka,
plaće će se moći samo smanjivati, a ne povećavati", ističe
Mudrinić.
Upravni odbor drži da je štrajk neopravdan, jer nije sazvan štrajk
upozorenja niti je predviđen pregovarački ciklus prije najave štrajka,
a rok štrajka nije definiran. Posljedice štrajka izazvat će velike
štete HŽ-u i ukupnom hrvatskom gospodarstvu, osobito brodarima i
riječkoj luci. "Stoga, još jednom pozivam Štrajkaški odbor i sve
zaposlene da prekinu štrajk i da za stolom, u miru, konstruktivno
razgovaramo o poslovanju i razvoju HŽ-a", ističe Mudrinić u
priopćenju.
(Hina) md mn
161656 MET dec 94
16HHMM MET dec 94
Continental smanjuje proizvodnju u Njemačkoj
U KBC-u Osijek od teških ozljeda umro mladić koji je ispao iz prtljažnika automobila
Vjerovnici Varteksa izglasali da se proizvodnja neće nastaviti
Francuska: Fonseca potvrđen za trenera Lyona
HUP prognozira rast BDP-a ove godine od 2,7 posto
Objavljeno slovensko izdanje pjesama Borisa Domagoja Biletića "Lovljenje zraka"
Ukrajina ponovno dronovima napala ruske rafinerije
Rušeći stablo motornom pilom u Međimurju poginuo 82-godišnji Slovenac
EPPO istražuje dvojac i hrvatsku tvrtku zbog pronevjere gotovo dva milijuna eura
U Daruvaru počela gradnja učeničkog doma vrijednog šest milijuna eura