zahvatila Ameriku
Naslov: Amerikanci sve više vjeruju zvijezdama
Podnaslov: "Bila sam ponešto deprimirana i gledajući televiziju
naletjela sam na taj program. Odlučila sam probati i ono
što mi je rekla bilo je toliko nevjerojatno da više nisam
mogla spustiti slušalicu".
Piše: Nicole DESHAYES, AFP
WASHINGTON - Amerikanci sve više vjeruju zvijezdama, ako je suditi po
rastućem uspjehu izravnih linija s astrolozima ili medijima, koji
ističu svoj talent u reklamnim spotovima obilno emitiranim navečer na
kablovskoj televiziji.
Crna pjevačica Dionne Warwick, koja je pokrenula tu modu prije gotovo
četiri godine, a koju su uskoro slijedile druge slavne osobe kao La
Toya Jackson ili Jackie Stallone (Sylvesterova majka), ima podršku
javnosti.
Njezin reklamni spot od pola sata pod naslovom "Psychic Friends
Network" (mreža prijatelja medija) koji se emitira više od stotinjak
puta tjedno, i to mjesecima, imao je za posljedicu više od milijun
telefonskih poziva u nešto više od dvije godine.
S 3,99 dolara po minuti za razgovore koji rijetko traju manje od
desetak minuta, ubrzo se dosiže 40 milijuna dolara, što opravdava
mjesečni reklamni proračun veći od 2 milijuna dolara za samo tu
emisiju.
Na samom početku spota Dionne Warwick predstavlja medij Lindu
Georgian koja objašnjava gledateljima prirodu svojih nadnaravnih moći.
Nekoliko osoba koje su zatražile njezine usluge potom iznose svoja
svjedočanstva.
"Bila sam ponešto deprimirana i gledajući televiziju naletjela sam na
taj program. Odlučila sam probati i ono što mi je rekla bilo je toliko
nevjerojatno da više nisam mogla spustiti slušalicu", priča Debra.
Šest drugih sličnih reklamnih emisija - čiji proračun oscilira između
25.000 i 30.000 dolara - redovito se emitira na američkim ekranima
navodeći ljude da nazovu posebnu liniju.
"Drugi spotovi dolaze i odlaze, mnogo ljudi pokušava ali to ne
uspijeva svakome", objasnila je gospođa Clare Kogler, predsjednica
udruge Jordan Whitney, zadužena da dobro pregleda sve reklamne
televizijske spotove.
Onaj Dionne Warwick "je dobar show". "Rade dobar posao i jako pomažu
ljudima, to je bolje nego razgovor s psihologom", tvrdi ona.
Naglašava, međutim, da je cilj tih telefonskih razgovora "samo
razonoditi", kako na to diskretno ukazuje televizijska reklama toliko
sitnim slovima da su gotovo nečitka.
Međunaslov: Diskrecija zajamčena
Prema statističkim podacima dobivenim u centru za marketing, od
ožujka do prosinca 1993. godine, oko 325.000 osoba mjesečno zvalo je
te posebne linije, 15.000 njih već stalne mušterije. Diskrecija je
međutim potpuna oko njihovog spola i dobi ili društvenog statusa.
Publiku tih reklamnih spotova međutim velikim dijelom čine žene od 35
do 55 godina.
"Ljudi misle da je to prava služba za njih, u protivnom to ne bi išlo
dalje, tvrdi Koglerova. To nije mišljenje Debre Lynch, astrologa s
istočne obale koja te telefonske konzultacije smatra "opasnim". Osobe
koje preuzimaju te pozive "ne razumiju uvijek potrebe klijenata",
ocjenjuje ona. "Kako možete napraviti egzaktnu dijagnozu u tako malo
vremena", čudi se ona.
No za Koglerovu, ljudi "savršeno dobro znaju što rade". Ona
objašnjava da u SAD, pretplatnik koji tvrdi da ga je iznenadilo
trajanje telefonskog razgovora tog tipa može zatražiti od svoje
telefonske kompanije da izdvoji taj iznos iz računa. To je moguće samo
jednom, "ali to je dobra garancija", tvrdi ona. Tako oni koji ponovno
zovu to čine potpuno svjesno.
(Hina) bnš bnš
040726 MET dec 94
040726 MET dec 94
Svinjogojci upozorili na neodrživo stanje u sektoru, traže sastanak s premijerom
Danska: Mislimo ozbiljno - Grenland nije na prodaju
HNL: Zbog rukometa Lokomotiva i Hajduk igraju ranije
Noć muzeja: Umjesto u šoping centrima šetnja po muzejima i galerijama
Hrvatski satelit CroCube poslao snimke Hrvatske iz svemira
Liga prvaka: Manchester City protiv Reala iz Madrida
Svijet iščekuje hoće li Trump sutra uvesti carine Kanadi, Meksiku i Kini
SKV: Hrvatska u 12,30 sati
Studenti u Banjoj Luci mirnim okupljanjem iskazali potporu kolegama u Srbiji
Podravka zaključila akviziciju tvrtki iz poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe