ZAGREB, 30. studenoga (Hina) - Odluci o organiziranju općeg štrajka
Sindikata strojnog osoblja Hrvatske, Sindikata prometno-transportnih
radnika Hrvatskih željeznica (HŽ) i Sindikata djelatnika na gradnji i
održavanju HŽ-a, priključio se jučer i Sindikat djelatnika na
održavanju lokomotiva i vagona Hrvatske, tako da bi 8. prosinca u
10 sati u štrajk trebalo stupiti 90 posto hrvatskih željezničara,
rečeno je na današnjoj konferenciji za novinstvo tih sindikata.
"Odlučili smo se na štrajk zbog katastrofalna stanja u HŽ-u i loših
radnih uvjeta. Ne provodi se sporazum iz listopada 1993. o politici
plaća za djelatnike HŽ-a, ne isplaćuju se jubilarne nagrade i novac za
dječje poklone ", rekao je predsjednik Sindikata prometno-transportnih
radnika i ujedno predsjednik Središnjega štrajkaškog odbora Zlatko
Pavletić. Kao potvrdu da je u HŽ-u stanje "katastrofalno", Pavletić je
naveo podatak da je od 318 putničkih vagona, koliko ih je u proljeće
bilo osposobljeno za promet, za zimski vozni red ostalo 290. Također
je rekao da su i pruge i pružni uređaji u iznimno lošem stanju, te je
nužno 120 km kapitalnog remonta na godinu, a od 1990. popravljeno je
samo 30 km, tako da - tvrdi Pavletić - sigurnost prometa na hrvatskim
prugama nikad nije bila lošija.
Ministarstvo pomorstva, prometa i veza i Središnji štrajkački odbor
sindikata HŽ-a potpisali su lani u listopadu sporazum prema kojem su se
trebale utvrditi posljedice Vladine nejednake politike plaća prema
HŽ-u u odnosu na druga javna poduzeća, rekao je predsjednik Sindikata
djelatnika na gradnji i održavanju HŽ-a Darko Pavičević.
Istaknuto je kako je zbog kašnjenja isplate plaća za kolovoz 1993. HŽ
zakinut za povećanje mase od 2,9 milijuna kuna, što je dovelo do
kontinuirana zaostajanja isplata plaća zaposlenih u HŽ-u, te dosad
oštetilo svakog radnika za 1.938 kuna. Sporazum dosad nije proveden,
iako je i premijer Valentić na sastanku održanom 19. listopada rekao
kako treba pronaći rješenje za povećanje mase plaća za HŽ, dodao je
Pavičević.
Osim toga, željezničari su oštećeni i zato što se na njih primjenjuje
točka 5. Odluke o uputama za provedbu politike plaća, prema kojoj HŽ
kao gubitaš nema nikakvih prava da poveća masu plaća. "Nismo mi krivi
što smo gubitaši, nego Vlada koja nije provela sanaciju poduzeća",
rekao je Pavičević. "Vlada bi trebala javno obznaniti u što je
utrošeno 300 milijuna njemačkih maraka izdvojenih iz proračuna za HŽ",
rekao je predsjednik Sindikata strojnog osoblja Nenad Mrgan. Sindikati
su odlučili baš sada postaviti pitanje plaća jer na sastanku s
Valentićem načelnik Službe unutarnje kontrole HŽ-a izjavio kako je
otkriveno čak 290 štetnih ugovora, dodao je Mrgan. On je istaknuo da
strojovođe više neće poštovati radnu obvezu koja im je uvedena još
tijekom prošlogodišnjeg štrajka i još nije ukinuta.
Sindikati HŽ-a zahtijevaju od Vlade konkretan program sanacije
poduzeća, isplatu razlike plaća u skladu sa sporazumom s Ministarstvom
pomorstva, prometa i veza, isplatu jubilarnih nagrada i novac za
dječje poklone, te izuzeće HŽ-a iz toč. 5. Odluke o uputama za
provedbu politike plaća. U protivnom, stupit će 8. prosinca u 10 sati
u opći štrajk, rečeno je na konferenciji za novinstvo.
(Hina) md mn
301745 MET nov 94
301745 MET nov 94
Vukovar: Pavliček kritizirao zaduživanje Komunalca za 400.000 eura
Europski regulatori na nogama zbog DeepSeeka
Animafest: Georgesu Sifianosu nagrada za izniman doprinos proučavanju animacije
Dio oporbe uvjeren: Sigurno ima zastupnika koji su spremni zamijeniti Dabru
Vlada donijela odluku o ograničavanju cijena 70 proizvoda
Srđ je naš: Aktivisti zaustavili apartmanizaciju, Franković glasno promovirao projekt
Pronađeni ugljikovodici na sve četiri bušotine Ine i Vermiliona
ESB odabrao motive za uži izbor za buduće euronovčanice
EU sredstva omogućavaju tehnološki iskorak i sigurniju budućnost
Kup: Dinamo u Bjelovaru 11. veljače