FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SAD-FILM

Nadnaslov: Hollywood sve više poseže za elektronskim specijalnim efektima u filmovima Naslov: "Slike koje stvara računalo" Podnaslov: Devet dugometražnih filmova ljetos dovršenih sa slikama numerički raščlanjenim a zatim ponovno sastavljenim ili promijenjenim uz pomoć stroja, ostvarilo je više od 100 milijuna dolara prihoda. "Računalo će uskoro biti dio opreme filmaša, baš kao i kamera", najavljuje redatelj Zemeckis. Piše: Robert KOCH, AFP WASHINGTON - Hollywood stalno sve više poseže za elektronskim specijalnim efektima, informatičkom obradom vizuelnog kojom se slika pravi od apstraktnih elemenata što, čini se, voli široka publika. Devet dugometražnih filmova ljetos dovršenih sa "slikama koje je stvorilo računalo" (IGO), numerički raščlanjenim a zatim ponovno sastavljenim ili promijenjenim uz pomoć stroja, ostvarilo je više od 100 milijuna dolara prihoda, prema profesionalnim statističkim podacima. U filmu "Forrest Gump" redatelj Robert Zemeckis režira razgovor svog junaka (Tom Hanks) s predsjednicima Kennedyjem, Johnsonom i Nixonom, i pretvara u bogalja zdravog glumca (Gary Sinise) zahvaljujući "compositingu" (sastavljanju drugdje uzetih elemenata) i "morphingu" (fluidni prijelaz s jedne slike na drugu). U filmu "Maska" Charles Russell manipulira tijelom svog junaka (Jim Carrey) kao da se radi o crtanom filmu. I u "Istinitim lažima" James Cameron koristi bezbroj elektronskih efekata radi postizanja uvjerljivosti jednog Arnolda Schwarzeneggera za upravljačem Sea Harriera, borbenog zrakoplova okomitog uzlijetanja. "Računalo će uskoro biti dio opreme filmaša baš kao i kamera", izjavio je u nedavnom interviewu John Zemeckis koji redovno koristi usluge Industrial Light and Magic (ILM), najveće tvornice specijalnih efekata na svijetu koju je osnovao George Lucas, autor "Rata zvijezda". Međunaslov: Nove tehnologije u punom proboju na film Tržište digitaliziranih specijalnih efekata u punom je proboju, kaže Scott Ross iz Digital Domain, podružnice 50% IBM-ove, koji je za 2 milijuna dolara elektronski obradio "Interview s vampirom", film Neila Jordana s Tomom Cruiseom. "Jurski park" potvrdio je povećanu upotrebu novih tehnologija u filmovima koje se trenutno brzo šire na reklame, televiziju i glazbene video spotove. Šezdesetak sekvenci filma Stevena Spielberga koristi vizuelne efekte koji su stajali 25 milijuna dolara. U "Apollo 13", sljedećem filmu redatelja Rona Howarda s Tomom Hanksom, 140 planova ostvarit će se uz pomoć IGO-a za 10 milijuna dolara. Takvih planova bit će u "Godzilli", drugom 'remakeu' filma Japanca Inoshire Honde (1954.), između 400 i 500, a film bi se trebao početi prikazivati 1996. godine u SAD-u. U tom posljednjem dugometražnom filmu divovsko čudovište, središnji lik, postojat će praktički samo na ekranu računala. Stručnjaci ocjenjuju da te nove tehnologije nisu opteretile kreativni proces. Prema riječima Scotta Rossa, one su ga naprotiv olakšale "kombinirajući realnu i sintetičku stvarnost" tako da od filma doista naprave "laž koja izražava istinu", prema izrazu francuskog pjesnika i fimskog stvaratelja Jeana Cocteaua. (Hina) tm bnš br 270422 MET nov 94 270422 MET nov 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙