Nadnaslov: Hollywood sve više poseže za elektronskim specijalnim
efektima u filmovima
Naslov: "Slike koje stvara računalo"
Podnaslov: Devet dugometražnih filmova ljetos dovršenih sa slikama
numerički raščlanjenim a zatim ponovno sastavljenim ili
promijenjenim uz pomoć stroja, ostvarilo je više od 100
milijuna dolara prihoda. "Računalo će uskoro biti dio
opreme filmaša, baš kao i kamera", najavljuje redatelj
Zemeckis.
Piše: Robert KOCH, AFP
WASHINGTON - Hollywood stalno sve više poseže za elektronskim
specijalnim efektima, informatičkom obradom vizuelnog kojom se slika
pravi od apstraktnih elemenata što, čini se, voli široka publika.
Devet dugometražnih filmova ljetos dovršenih sa "slikama koje je
stvorilo računalo" (IGO), numerički raščlanjenim a zatim ponovno
sastavljenim ili promijenjenim uz pomoć stroja, ostvarilo je više od
100 milijuna dolara prihoda, prema profesionalnim statističkim
podacima.
U filmu "Forrest Gump" redatelj Robert Zemeckis režira razgovor svog
junaka (Tom Hanks) s predsjednicima Kennedyjem, Johnsonom i Nixonom, i
pretvara u bogalja zdravog glumca (Gary Sinise) zahvaljujući
"compositingu" (sastavljanju drugdje uzetih elemenata) i "morphingu"
(fluidni prijelaz s jedne slike na drugu).
U filmu "Maska" Charles Russell manipulira tijelom svog junaka (Jim
Carrey) kao da se radi o crtanom filmu. I u "Istinitim lažima" James
Cameron koristi bezbroj elektronskih efekata radi postizanja
uvjerljivosti jednog Arnolda Schwarzeneggera za upravljačem Sea
Harriera, borbenog zrakoplova okomitog uzlijetanja.
"Računalo će uskoro biti dio opreme filmaša baš kao i kamera",
izjavio je u nedavnom interviewu John Zemeckis koji redovno koristi
usluge Industrial Light and Magic (ILM), najveće tvornice specijalnih
efekata na svijetu koju je osnovao George Lucas, autor "Rata
zvijezda".
Međunaslov: Nove tehnologije u punom proboju na film
Tržište digitaliziranih specijalnih efekata u punom je proboju, kaže
Scott Ross iz Digital Domain, podružnice 50% IBM-ove, koji je za 2
milijuna dolara elektronski obradio "Interview s vampirom", film Neila
Jordana s Tomom Cruiseom.
"Jurski park" potvrdio je povećanu upotrebu novih tehnologija u
filmovima koje se trenutno brzo šire na reklame, televiziju i glazbene
video spotove. Šezdesetak sekvenci filma Stevena Spielberga koristi
vizuelne efekte koji su stajali 25 milijuna dolara.
U "Apollo 13", sljedećem filmu redatelja Rona Howarda s Tomom
Hanksom, 140 planova ostvarit će se uz pomoć IGO-a za 10 milijuna
dolara. Takvih planova bit će u "Godzilli", drugom 'remakeu' filma
Japanca Inoshire Honde (1954.), između 400 i 500, a film bi se trebao
početi prikazivati 1996. godine u SAD-u. U tom posljednjem
dugometražnom filmu divovsko čudovište, središnji lik, postojat će
praktički samo na ekranu računala.
Stručnjaci ocjenjuju da te nove tehnologije nisu opteretile kreativni
proces. Prema riječima Scotta Rossa, one su ga naprotiv olakšale
"kombinirajući realnu i sintetičku stvarnost" tako da od filma doista
naprave "laž koja izražava istinu", prema izrazu francuskog pjesnika i
fimskog stvaratelja Jeana Cocteaua.
(Hina) tm bnš br
270422 MET nov 94
270422 MET nov 94
Animafest: Georgesu Sifianosu nagrada za izniman doprinos proučavanju animacije
Dio oporbe uvjeren: Sigurno ima zastupnika koji su spremni zamijeniti Dabru
Vlada donijela odluku o ograničavanju cijena 70 proizvoda
Srđ je naš: Aktivisti zaustavili apartmanizaciju, Franković glasno promovirao projekt
Pronađeni ugljikovodici na sve četiri bušotine Ine i Vermiliona
ESB odabrao motive za uži izbor za buduće euronovčanice
EU sredstva omogućavaju tehnološki iskorak i sigurniju budućnost
Kup: Dinamo u Bjelovaru 11. veljače
Svinjogojci upozorili na neodrživo stanje u sektoru, traže sastanak s premijerom
Danska: Mislimo ozbiljno - Grenland nije na prodaju