Nadnaslov: Od početka kampanje za parlamentarne i lokalne izbore 8.
studenog u SAD pljušte niski udarci
Naslov: "Prljava" kampanja: sve 'pali' - od svinje do Pinocchija
Podnaslov: Kandidati svih boja koriste "otkrića" i osobne napade u
osvetničkim televizijskim spotovima, ne prežući od kleveta
pa čak ni rasizma.
Piše: Stephane BENTURA, AFP
WASHINGTON - Niski udarci pljušte od početka kampanje za parlamentarne
i lokalne izbore koji će se održati 8. studenog u SAD a kandidati svih
boja koriste "otkrića" i osobne napade u osvetničkim televizijskim
spotovima.
Od republikanskog protivnika Davida Adkissona (Kentucky) kojeg se
povezuje sa svinjom privučenom Kapitolom, sjedištem Kongresa, do
demokratskog poslanika Davea McCurdya pretvorenog u lažljivca
Pinocchija uz pomoć specijalnih efekata, kampanja ne ostavlja mjesta
suptilnostima političke rasprave.
"Ove godine birač je spreman povjerovati u najgore u vezi s
političarima", objasnio je Geoff Garin, savjetnik kampanje za ponovni
izbor Richarda Bryana, demokratskog senatora Nevade.
Fenomen nije potpuno nov. Već 1964. Lyndon Johnson prijetio je
nuklearnim ratom ako ne bude izabran i tvrdio u jednom spotu: "Moramo
voljeti jedni druge ili umrijeti", dok je lijepa djevojčica kidajući
latice ivančice nestajala s ekrana iza atomske eksplozije.
Ove godine omiljeni ispaštači tuđe krivnje su savezna birokracija u
Washingtonu, Kongres i predsjednik Bill Clinton.
"Bill Clinton me ne želi u Senatu. Smatram to komplimentom", tvrdi u
spotu Oliver North, republikanski kandidat Virginije, koji je bio u
središtu skandala Irangatea u doba Ronalda Reagana.
"Morphing", koji se sastoji u pojavljivanju na ekranu obrisa umjesto
kandidata, usrećuje Republikance. Demokratski protivnik, bio on nizak
ili visok, debeo ili mršav, poprima oblik Billa Clintona zlokobnog
izgleda s nadom da će mu biti pripisan loš image predsjednika u
javnosti.
Kongres, njegov mramor i limuzine, postao je predmet pražnjenja za
"populističke" kampanje oba tabora.
Osobni napadi gomilaju se, ne prežući od kleveta pa čak ni rasizma. U
Južnoj Oklahomi demokratski kandidat David Perryman simbolično je
prikazan kroz simpatičnog mladića sa sela. Njegov protivnik, J.C.
Watts, jedan od 24 crna republikanska kandidata, prikazan je s
ogrlicom i frizurom rasta.
Demokrat Bill Wheeler iz Sjevernog Missisipija ne zaostaje protiv
Rogera Wickera kojega optužuje da je njegova odvjetnička kancelarija
"zarađivala novac braneći trgovca pornografskim video-kazetama".
Jedini problem je što je kandidat iznio dokaz da se jedna druga
kancelarija bavila tom aferom.
Međunaslov: Zadovoljava jedino potpuno uništenje protivnika
Zločin, najveća briga Amerikanaca, izborna je tema. Drvlje i kamenje
sručilo se na demokratskog guvernera države New York Maria Cuoma koji
je potpisao uvjetno oslobađanje zatvorenika koji su potom ponovili
zločine. Ekipa njegovog protivnika Georgea Patakija potražila je
roditelje žrtava ustvrdivši plačnim tonom da se "Cuoma ne tiču žrtve.
Njega brinu jedino kriminalci".
"Pozitivni spotovi uopće ne prolaze. Samo negativne reklame, sa što
više mana protivnika, što zločestije i što 'tvrđe', izgleda da prolaze
ove godine. Kandidatima se jedino čini djelotvornim potpuno uništenje
protivnika", tvrdi analitičar Charlie Cook.
Slušatelji "interaktivne" emisije na CNN-u krajem listopada izrazili
su izvjesno gađenje spram takve prakse. "Negativna reklama kaže nam
samo jedno, glasujte za novi Kongres", ustvrdio je jedan televizijski
gledatelj.
(Hina) bnš bnš
041044 MET nov 94
041044 MET nov 94
Hrvatsku himnu na Milanovićevoj inauguraciji izvest će klapa HRM-a „Sveti Juraj“
Cijene nafte ispod 77 dolara, ulagači čekaju američku odluku o carinama
Trudeau: Kanada će odgovoriti SAD-u na carine, upozorio na teška vremena
Šah: Trijumf Ghosha
Središnji događaj Art-kina u veljači premijera filma "Fiume o morte!"
Salah vjerojatno napušta Liverpool i odlazi u Saudijsku Arabiju
Svi Mirexi u plusu
PU: Promet u maloprodaji 15 posto veći nego 24. 1. ali i 42 posto manji nego 17. 1.
Uhićen kradljivac koji je automobile s lažnim tablicama prevozio u Srbiju i BiH
Hrvatska premijera dokumentarca "Cinema Laika" 5. veljače u KIC-u