FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOA

Nadnaslov: Od početka kampanje za parlamentarne i lokalne izbore 8. studenog u SAD pljušte niski udarci Naslov: "Prljava" kampanja: sve 'pali' - od svinje do Pinocchija Podnaslov: Kandidati svih boja koriste "otkrića" i osobne napade u osvetničkim televizijskim spotovima, ne prežući od kleveta pa čak ni rasizma. Piše: Stephane BENTURA, AFP WASHINGTON - Niski udarci pljušte od početka kampanje za parlamentarne i lokalne izbore koji će se održati 8. studenog u SAD a kandidati svih boja koriste "otkrića" i osobne napade u osvetničkim televizijskim spotovima. Od republikanskog protivnika Davida Adkissona (Kentucky) kojeg se povezuje sa svinjom privučenom Kapitolom, sjedištem Kongresa, do demokratskog poslanika Davea McCurdya pretvorenog u lažljivca Pinocchija uz pomoć specijalnih efekata, kampanja ne ostavlja mjesta suptilnostima političke rasprave. "Ove godine birač je spreman povjerovati u najgore u vezi s političarima", objasnio je Geoff Garin, savjetnik kampanje za ponovni izbor Richarda Bryana, demokratskog senatora Nevade. Fenomen nije potpuno nov. Već 1964. Lyndon Johnson prijetio je nuklearnim ratom ako ne bude izabran i tvrdio u jednom spotu: "Moramo voljeti jedni druge ili umrijeti", dok je lijepa djevojčica kidajući latice ivančice nestajala s ekrana iza atomske eksplozije. Ove godine omiljeni ispaštači tuđe krivnje su savezna birokracija u Washingtonu, Kongres i predsjednik Bill Clinton. "Bill Clinton me ne želi u Senatu. Smatram to komplimentom", tvrdi u spotu Oliver North, republikanski kandidat Virginije, koji je bio u središtu skandala Irangatea u doba Ronalda Reagana. "Morphing", koji se sastoji u pojavljivanju na ekranu obrisa umjesto kandidata, usrećuje Republikance. Demokratski protivnik, bio on nizak ili visok, debeo ili mršav, poprima oblik Billa Clintona zlokobnog izgleda s nadom da će mu biti pripisan loš image predsjednika u javnosti. Kongres, njegov mramor i limuzine, postao je predmet pražnjenja za "populističke" kampanje oba tabora. Osobni napadi gomilaju se, ne prežući od kleveta pa čak ni rasizma. U Južnoj Oklahomi demokratski kandidat David Perryman simbolično je prikazan kroz simpatičnog mladića sa sela. Njegov protivnik, J.C. Watts, jedan od 24 crna republikanska kandidata, prikazan je s ogrlicom i frizurom rasta. Demokrat Bill Wheeler iz Sjevernog Missisipija ne zaostaje protiv Rogera Wickera kojega optužuje da je njegova odvjetnička kancelarija "zarađivala novac braneći trgovca pornografskim video-kazetama". Jedini problem je što je kandidat iznio dokaz da se jedna druga kancelarija bavila tom aferom. Međunaslov: Zadovoljava jedino potpuno uništenje protivnika Zločin, najveća briga Amerikanaca, izborna je tema. Drvlje i kamenje sručilo se na demokratskog guvernera države New York Maria Cuoma koji je potpisao uvjetno oslobađanje zatvorenika koji su potom ponovili zločine. Ekipa njegovog protivnika Georgea Patakija potražila je roditelje žrtava ustvrdivši plačnim tonom da se "Cuoma ne tiču žrtve. Njega brinu jedino kriminalci". "Pozitivni spotovi uopće ne prolaze. Samo negativne reklame, sa što više mana protivnika, što zločestije i što 'tvrđe', izgleda da prolaze ove godine. Kandidatima se jedino čini djelotvornim potpuno uništenje protivnika", tvrdi analitičar Charlie Cook. Slušatelji "interaktivne" emisije na CNN-u krajem listopada izrazili su izvjesno gađenje spram takve prakse. "Negativna reklama kaže nam samo jedno, glasujte za novi Kongres", ustvrdio je jedan televizijski gledatelj. (Hina) bnš bnš 041044 MET nov 94 041044 MET nov 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙