Nadnaslov:Rekordno skupa senatorska kampanja pred skore američke
izbore
Naslov: 27 milijuna dolara za mjesto senatora
Podnaslov:U izbornim kampanjama za skore izbore kojima će se
promijeniti sastav Predstavničkog doma i trećine Senata
okreću se visoki dolarski iznosi, a rekord - postavljen u
senatorskoj kampanji prije 10 godina u Južnoj Karolini -
srušen je ovih dana u Kaliforniji, s ukupnim iznosom od
27 milijuna dolara.
Piše: Francois ROBERT, AFP
LOS ANGELES - Senatorska kampanja u Kaliforniji, koja suprostavlja
republikanca Mikea Huffingtona demokratskoj predstavnici kojoj istječe
mandat Dianne Feinstein, koštala je do sada 27 milijuna dolara što je
rekord za mjesto senatora u Sjedinjenim Državama.
Uz potrošenih 27 milijuna dolara, dok preostaje još tri tjedna
kampanje prije izbora 8. studenog, dva kandidata su potukla rekord
kojeg su do sada držali senator Jesse Helms i njegov protivnik Hervey
Gantt čije su kampanje koštale 25,9 milijuna dolara prije deset godina
u Južnoj Karolini.
Američki birači naći će se na biralištima 8. studenog kako bi
obnovili sva mjesta u Predstavničkom domu i trećinu Senata.
Republikanac, izabran 1992. godine u Predstavnički dom, i milijunaš
Mike Huffington (47) sam financira svoju kampanju od osobnog imutka
procijenjenog na 75 milijuna dolara i namjerava isplatiti ukupno oko
18 milijuna dolara.
Nasuprot njega Dianne Feinstein (61), bivša gradonačelnica San
Francisca i supruga bankara, potrošila je već 9,1 milijuna dolara, od
čega je 1 milijun s njezina vlastitog računa.
Huffington koji je "autsajder" u utrci "nema izbora do trošenja svog
vlastitog novca za kampanju protiv branitelja naslova", objašnjava
glasnogovornica Republikanske stranke, Jennifer Grossman,
naglašavajući da "skupo košta" biti konkurentan u tako velikoj državi
s tako brojnim stanovništvom poput Kalifornije.
Izabran 1992. godine kako bi prestavljao bogati okrug Santa Barbare u
Predstavničkom domu, Huffington je ostao gotovo nepoznat i dvije godine
nakon svog mandata. Rođen u Dallasu (Texas) živio je do 1991. godine u
toj južnoj državi gdje se obogatio u industriji nafte.
Međunaslov: Kampanja uz skupe audiovizualne poruke
Visoki troškovi ove senatorske kampanje objašnjavaju se prije svega
znatnom pribjegavanju audiovizuelnim sredstavima. U pokušaju da se
razlikuju, dva su tabora potrošila i do milijun dolara tjedno za
televizijske poruke, najčešće "negativne".
Dianne Feinstein je tako putem svojih poruka napadala vjerodostojnost
teksaškog milijunaša, posebno mu predbacujući da pokušava milijunima
"kupiti" izbore. Huffington pak pokušava igrati na strah birača pred
porastom kriminala i na zabrinutost ljudi od potajne imigracije.
Poruke republikanskog kandidata, često objavljivane u vrlo slušano
vrijeme, podsjećaju da je gospođa Feinstein glasovala za suce "vrlo
blage" prema kriminalcima i da je osnovala jedno "utočište" za
prognanike iz Salvadora dok je bila gradonačelnica San Francisca.
Znatna sredstava koje je uložio Huffington izgleda da donose
rezultate: prema najnovijem ispitivanju javnog mnijenja, objavljenom
ovih dana, senator kojem istječe mandat, a do sada je imao veliku
prednost, ima samo sedam bodova više nego njegov protivnik.
"Ipak smo zabrinuti takvim obiljem povjerenja, jer čak i naši
pristaše smatraju ga (Huffingtona) nevažnim protivnikom", zabrinjava
se Kam Kuwata, voditeljica kampanje Dianne Feinstein. K tome, u
blagajni senatora kojemu istječe mandat ostalo je samo 218.000 dolara
tri tjedna prije izbora.
(Hina) tm br
241147 MET oct 94
241147 MET oct 94
Glavina pozvao građane da se u ponedjeljak pridruže dočeku i slavlju za rukometaše
Trump rekao da je helikopter Black Hawk letio previsoko
Najava događaja - sport - za subotu, 1. veljače
Tjedna najava događaja - sport - od 1. do 7. veljače
SKV: Hrvatska u 15,30 sati
SKV: Svijet u 15,30 sati
Triler "Frka" od 6. veljače u kinima širom zemlje
Šušnjar pozvao trgovce da cijene proizvoda budu i niže od onih koje je odredila Vlada
Svjetska premijera filma "Fiume o morte!" na festivalu u Rotterdamu
Dva nova izdanja nakladnika Vuković & Runjić