FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA FRANCUSKA-AUTOMOBIL

Nadnaslov:Svjetski sajam automobila u Parizu nudi novitet Naslov: 'Čisti' automobil čeka 'modu' Podnaslov:Čini se da se vrijeme električnog automobila približava, ako je suditi po Svjetskom sajmu automobila koji mu po prvi put namijenjuje poseban prostor. Tehnički, "čisti" automobil već je dorađen kod većine proizvođača, no ostaje financijski problem - iako su proizvođači spremni komercijalizirati ga za dvije do tri godine po cijeni običnog automobila, poseban trošak predstavljat će baterije. Piše: Claude JUVENAL, AFP PARIZ - Tehnički dorađen već prije pet godina kod gotovo svih proizvođača automobila, električni automobil danas čeka "modu" i financijski poticaj koji će omogućiti da krene ulicama. Kao znak da se to vrijeme približava, Svjetski sajam automobila u Parizu posvećuje mu prvi put poseban prostor veći od 4.000 m2. Svi proizvođači sudjeluju u utrci, možda radi čiste savjesti suočeni s porastom onečišćenja, te da dokažu da znaju napraviti, ako je potrebno, "čisti automobil". Trebalo ga je u prvo vrijeme napraviti uz niže troškove jer neposredno nije postojalo tržište za taj tip vozila. To ih je nagnalo da jednostavno uklone termički motor s najmanjeg vozila koji posjeduju i zamijene ga električnim motorom, kojeg pokreću teške, skupe i glomazne baterije. Kad se zna da prosječno vozilo, u Francuskoj na primjer, u urbanim i oko urbanih zona, napravi prosječno jedva nešto više od 50 km dnevno, rezultat je bio tehnički uvjerljiv s vozilima u stanju da se održe u prometu brzina od 80 ili 90 km/sat, s autonomijom od 80 do 100 km, ovisno o prilikama i načinu vožnje. Međunaslov: Peugeot najviše vjeruje u električni automobil Financijski, naprotiv, demonstraciju tek treba napraviti, jer iako proizvođači pokazuju spremnost da komercijaliziraju u dvije ili tri godine električne automobile po cijeni običnih automobila, naglašavaju da će to biti bez baterija. Dakle, ove će vjerojatno koštati između 10.000 i 20.000 FRF (1.800 do 3.700 dolara), ovisno jesu li od olova ili nikla-kadmija. Ta cijena, naglašavaju proizvođači, neće biti neizbježno zastrašujuća, uzevši u obzir nisku cijenu električne struje, budući da će punjenje "do vrha" električnog automobila (kompletno punjenje baterije) stajati oko 7 FRF (1,3 dolara), za nešto manje od 100 km u normalnim okolnostima. Osim toga, dodaju oni, može se zamisliti sustav lokacije baterije čiji bi trošak nadomjestila niska cijena punjenja strujom. Francuski konstruktor Peugeot nesumnjivo je među konstruktorima onaj koji najviše vjeruje u električni automobil. Upravo je razvio vozilo s četiri sjedala nazvano "Ion", zamišljeno za električnu motorizaciju i lakše za skoro 300 kg u odnosu na klasični mali automobil. Drugi francuski konstruktori, kao Renault-Matra sa "Zoomom" ili Citroen s "Citelom" već su se upustili u takvo što, ali je "Ion" prvi primjer malog automobila koji bi mogao biti izgrađen, takav kakav jest, i koji bi to doista trebao biti oko 1999. godine. (Hina) bnš br 111046 MET oct 94 111046 MET oct 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙