Nadnaslov:Novim ulaganjima Coca-Cola namjerava osigurati veće
prisustvo u Rusiji
Naslov: Coca-Cola osvaja rusko tržište
Podnaslov:Najveći američki proizvođač bezalkoholnih pića najavio je
ovih dana nova ulaganja u vrijednosti od 100 milijuna
dolara u sljedeće tri godine u pogone u Rusiji, s namjerom
da proširi svoj, unatoč rastu, još uvijek skromni udio na
ruskom tržištu.
NEW YORK (AFP) - Coca-Cola, najveći američki proizvođač bezalkoholnih
pića, namjerava uložiti u tri sljedeće godine 100 milijuna dolara više
u Rusiju gdje tržištem dominira Pepsico, prenosi ovih dana New York
Times najavu proizvođača objavljenu povodom posjete predsjednika
Jeljcina SAD-u.
Coca-Cola je nedavno uložila 140 milijuna dolara u Rusiji za
flaširanje i distribuciju.
Na tih dodatnih 100 milijuna, oko 30 će biti uloženo do polovice
1995. godine, u cilju proširenja jedne tvornice za flaširanje u
Moskvi, otvorene u travnju.
Modernizacija sedam do osam tvornica na jugu i istoku Rusije
zahtijevat će 40 milijuna dolara u tri sljedeće godine. Napokon, dva
partnera Coca-Cole, Levantis Group koji već flašira Coca-Colu u
Grčkoj, Bugarskoj i Rumunjskoj, te EFES, turski proizvođač piva,
uložit će 30 milijuna dolara.
Coca-Cola ima mali ali rastući dio tržišta u Rusiji. E. Neville
Isdall, generalni direktor Coca-Cole, predviđa da će brutto-promet
kompanije u Rusiji, koji je protekle godine iznosio dva puta više nego
1991. godine, biti udvostručen do 1995. godine.
Isdall ocjenjuje da bi ulaganja Coca-Cole u Rusiji trebala postati
isplativa do 1996. ili 1997. godine, ali je odbio iznijeti vrijednost
prodaje zbog konkurencije Pepsica.
Međunaslov: Slabo prisustvo u Rusiji, istočnoj Europi i Indiji
Polly Howes, predstavnik za novinstvo Coca-Cole, kazao je da su oko
200 milijuna dolara proizvoda kompanije prodali trgovci na malo u
Rusiji prošle godine, ali ta brojka ne odražava sveukupni prihod
kompanije. Prodaja Pepsica, prisutnog u Rusiji skoro 30 godina prije
Coca-Cole, dvostruko je veća, prema procjenama.
Prodaja stranih alkoholnih pića predstavlja oko 10% prodaje tog
sektora u Rusiji.
Stručnjaci ocjenjuju da Coca-Cola mora ulagati u inozemstvo kako bi
izbjegla smanjenje svoje stope rasta. Godine 1993. oko 80% od 3,1
milijardi dolara prihoda od eksploatacije zabilježeno je u inozemstvu,
ali samo 152 milijuna (4%) zarađeno je u Rusiji, istočnoj Europi i
Indiji.
Coca je zabilježila u drugom tromjesečju 1994. godine porast od 12%
netto-prihoda u odnosu na isto razdoblje 1993. godine, na 758 milijuna
dolara.
Isdall ocjenjuje da će nova ulaganja kompanije omogućiti osnivanje
1.000 do 1.500 radnih mjesta, pored 3.000 osoba, većinom ruskih
državljana, koji već rade za Coca-Colu u Rusiji.
(Hina) bnš br
291124 MET sep 94
29HHMM MET sep 94
Bez golova u susretu Istre 1961 i Gorice
Oštećen grob nedavno preminulog Jean-Marie Le Pena
Vlada: Ivica Budimir predložen za predsjednika Uprave HC-a do izbora novog
Davis Cup: Hrvatska povela protiv Slovačke
Slovački premijer Fico tvrdi da ga mreže povezane s Ukrajinom žele svrgnuti s vlasti
Počela izgradnja rotora Pavlovac na frekventnom raskrižju u Rijeci
Gospodarstvo - ukratko do 17,30 sati
Tjedna najava događaja - Hrvatska - od 1. do 7. veljače
Tjedna najava događaja - kultura - od 1. do 7. veljače
OIF: Tek jedan gubitnik