FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA ITALIJA-AUTOMOBILI

Nadnaslov:Hoće li kradljivci automobila uskoro ostati bez posla? Naslov: Odzvonilo kradljivcima automobila Podnaslov:Po svemu sudeći unosnom poslu s krađama automobila, koji u europskim državama u pravilu ima iza sebe dobro uigranu organizaciju što brine i za njihovu prodaju uglavnom na arapsko tržište, bliži se kraj. Tvornice automobila spremaju se od 1995. godine uvesti kompjutoriziranu opremu koja će onemogućiti pokretanje automobila u slučaju da bude ukraden. Piše: Nevio LUKŠIĆ, AR RIM - Hoće li kradljivci automobila uskoro ostati bez posla? Koliko se god usavršavali sustavi za čuvanje automobila toliko se usavršavaju i kradljivci, no čini se da će od slijedeće godine tvornice tome doskočiti ugrađujući u najskuplje automobile sustave koje ni najsuvremeniji lopovi neće moći "provaliti". Krađa automobila velik je međunarodni posao. U svim europskim državama krađe automobila organizira posebna organizacija, koja se brine i za njihovu prodaju, uglavnom ih prevozeći i lansirajući na arapsko tržište. Samo u Rimu, primjerice, svakoga dana biva ukradeno u prosijeku 772 automobila, a u cijeloj Italiji ih se godišnje ukrade 282.000, odnosno jedan automobil na 159 u prometu. No, Italija nije prva u Europi po krađi automobila. Englezi, za koje se drži da su gentlemani, daleko su veći kradljivci od Talijana. U Velikoj Britaniji se godišnje ukrade jedan automobil na 44 u prometu, dakle četiri puta više nego u Italiji. I u Francuskoj su lopovi automobila "marljiviji" od onih u Italiji. Na svakih 79 u prometu Francuzi ukradu jednoga. Među kradljivcima u Italiji najcjenjeniji automobil je "Lancia Thema", kojih je prošle godine ukradeno nešto manje od 10.000, zatim dolaze Fiat Crome, pa Mercedesi 250, kojih je ukradeno više od 2.000 od 74.000 koliko u Italiji ima takvog modela. Postoji prava multinacionalna kompanija za krađu i preprodaju ukradenih automobila. Sistem krađe sada je uglavnom razrađen tako da se neki automobil ukrca na kamion, gdje ga se "uredi" za prodaju na Srednjem istoku, ili ga se rastavi i zatim djelove upotrijebi kao rezervne. Međunaslov: Ulazak visoke tehnologije u automobilsku industriju Kakva iznenađenja kradljivcima pripremaju tvornice automobila? Domenico Bordone, jedan od direktora talijanske tvrtke "Magneti Marelli" koja opskrbljuje tvornice automobila elektro opremom i elektronikom, kaže da je u pripremi kompjutor protiv krađa i da će od 1995. biti ugrađivan u automobile veće jačine. "Sustav protiv krađe djelovat će tako da se motor više neće moći staviti u pogon nakon što automobil netko pokuša ukrasti i ponovno će ga moći osposobiti za vožnju jedino tvornica u kojoj je proizveden. Više neće postojati daljinski upravljači i slični sustavi protiv krađe. Nemoguća je bilo kakva manipulacija. Istina, sam automobil moći će se ukrasti, ukrcati u neki kamion, ali ga se nikad neće moći staviti u pogon. To će biti moguće samo pod uvjetom da je organizacija kradljivaca povezana s tvornicom automobila i da ima na raspolaganju najsuvremeniju tehnologiju. A, ta će kombinacija biti nemoguća", kaže Bordone. No, inženjer ove talijanske tvrtke otkriva da će do 2000. godine, najvjerojatnije od 1998., u automobile biti ugrađivani radari protiv sudara. Sustav će djelovati tako da će radar uočiti da se automobil prevelikom brzinom približava drugom automobilu, nekom zidu i slično, te će poruku prenijeti vozaču, ali i motoru koji bi automatski trebao usporiti. Biti će sve više elektronike u automobilima, ali ipak, mišljenja je Bordone, neće doći dan kada će se oni moći kretati sami, bez vozača. Zanimljivo je da ulazak visoke tehnologije u automobilsku industriju neće izazvati veliki porast cijene automobila. Istina, početna ulaganja će biti velika, ali će cijena zatim padati, kao što pada i kompjutorima. Osim toga, po mišljenju Bordonea, automobilske industrije morat će međusobno surađivati u proizvodnji elektronike, čime će znatno smanjiti cijenu tih proizvoda, a time i automobila. Očito se priprema automobil trećeg tisućljeća, dok će u ovom stoljeću prvi napad automobilske industrije biti onaj na kradljivce automobila - na radost njihovih vlasnika, ali i osiguravajućih tvrtki. (Hina) br 140758 MET jul 94 14HHMM MET jul 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙