FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA NORVEŠKA-AUTOMOBIL

Nadnaslov:Revolucionarni automobil za naredno stoljeće Naslov: "Gradska pčela": električno vozilo 2000-te Podnaslov:Ako bi Pčela ostvarila uspjeh na koji računaju njeni konstruktori, morala bi pridonijeti manjoj zagađenosti gradova u sljedećem stoljeću kao i manjoj zakrčenosti. Njezine glavne odlike su da ne zagađuje okoliš, ne bruji, nema ispusnih plinova te troši bitno manje energije nego klasični automobil. Piše: Myriam CHAPLAIN-RIDU, AFP LILLEHAMMER - Sva je u oblinama i ne zagađuje okoliš. Sastavljena je od recikliranih prozvoda, radi na električnu bateriju: "Gradska pčela", revolucionarni automobil predstavljen je po prvi puta u tijekom ministarske konferencije Eureka koja se nedavno održala u Lillehammeru. Projekt su, u okviru programa Eureka, zamislile Norveška i Švicarska (PIVCO, Bakelittfabriken, Hydro Aluminium, norveške pošte i telekomunikacije i Oslo Energi Statoi, s jedne strane te Steyr-Daimler- Puch Fahrzrugtechnik Graz i Sveučilište Zuericha, s druge), a Gradska bi pčela (City Bee) trebala biti ponuđena širokoj javnosti za dvije ili tri godine. No, od slijedeće godine stotinjak PIV (Personnal Indipendent Vehicule) opremat će norveške pošte, prema navodima norveške tvrtke PIVCO, koja je začela projekt. Akumulatori, koje isporučuje jedna francuska tvrtka, u obliku su kazeta koje mogu potrajati od 70 do 100 km u gradu. Moći će ih se ili ponovo napuniti ili jednostavno zamijeniti kazetu. Neki oblici će omogućiti i dulje trajanje. Dužine od 2,80 m i težine od 400 kilograma, City Bee može prevoziti dvije osobe. Kabina je ugodna i ima veliki prtljažnik. Međunaslov: Jednostavnost i praktičnost Nedavna istraživanja pokazala su da se u gradu automobili uglavnom koriste za kratke dionice (manje od 40 km dnevno) pri prosječnoj brzini od 35 km/h za prijevoz jedne ili dvije osobe, naglašavaju autori PIV-a. "Pčela" ne zagađuje: tiha je, ne bruji i nema ispusnih plinova, troši k tome bitno manje energije nego klasični automobil. Njeni izumitelji brinu i za sigurnost putnika konstruirajući strukturu od vrlo otpornog aluminija, "presvučenog" toplinski obrađenom plastičnom oblogom. Ta se dva materijala lako recikliraju. Njena vrlo jednostavna koncepcija trebala bi omogućiti jeftinu prodaju i konstruiranje "na najbližim tržištima", smanjujući cijenu transporta i distribucije. Ona se može adaptirati potrebama korisnika, ostavljajući veće mjesto "teretu", bila to pošta, paketi dostavljača ili kupovina "nezasitnog" potrošača. Ako City Bee ostvari uspjeh na koji računaju njeni konstruktori, morala bi pridonijeti manjoj zagađenosti gradova u sljedećem stoljeću kao i manjoj zakrčenosti. Dvanaesta ministarska konferencija Eureka bila je prilikom za godišnju bilancu norveškog predsjedavanja. Nastala u srpnju 1985. godine na francusku inicijativu, Eureka okuplja dvadesetak europskih zemalja i namjerava pojačati znanstvenu i tehničku suradnju kako bi povećala konkurentnost europske industrije na svjetskom tržištu. Trenutno je u tijeku oko 670 projekata Eureka, u iznosu od 12,53 milijarde ECU-ja, a 181 projekata je završeno (2,5 milijardi ECU-ja). Ti programi okupljaju ukupno više od 3.500 sudionika, industrijalaca i znanstvenika, u okviru suradnje među poduzećima i institutima dvije ili više zemalja. (Hina) tm br 281136 MET jun 94 281136 MET jun 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙