Nadnaslov:Osnovne značajke Tunela ispod La Manchea
Naslov: Nova veza 'Otoka' s kopnenom Europom
Podnaslov:Tunel ispod La Manchea predstavlja cjelinu sastavljenu od
tri glavna tunela - od kojih dva služe za promet, a jedan je
namijenjen službama pomoći ili servisiranja - koji se nalaze
na prosječno 40 metara ispod razine mora, te brojnih manjih
poprečnih tunela što povezuju glavne. Tunelom, čija
gradnja izražena u brojkama impresionira, kretat će se
putnički i teretni vlakovi te posebni 'brodovi' Eurotunnela,
u razmaku od tri minute skraćujući vrijeme prijelaza s jedne
na drugu stranu na 35 minuta.
CALAIS/Francuska (AFP) - Tunel ispod La Manchea impresivna je cjelina
podvodnih tunela od kojih su tri glavna tunela dužine od 50,5 km (od
čega 37 km ispod mora), dva služe za željeznički promet, dok treći,
nazvan tunelom za službe, služi za operacije servisiranja ili pomoći.
Željeznički tuneli, svaki za jedan smjer, široki su 7,60 m, dok je
tunel za službe, koji je bez željezničkih tračnica i kojim će
cirkulirati mala vozila na električni motor, uži (4,80 m).
Sedamsto pedeset tisuća svodnih kamena težine od jedne do devet tona
tvore te tri cijevi izdubljene u plavoj kredi, prosječno 40 m ispod
razine mora.
Na svakih 375 m, 250 transverzalnih tunela povezuju željezničke
tunele s tunelom za službe. Oni mogu poslužiti kao sklonište putnicima
u slučaju težeg problema.
Postoji i 187 drugih tunela (2 m promjera) na svakih 250 m, koji
prolaze ispod tunela za službe i međusobno povezuju željezničke
tunele. Nazvani ograncima zaštite, elektronski se otvaraju i
osiguravaju pojačanu ventilaciju svježim zrakom. Vozeći 130 ili 140
km, vlakovi djeluju poput klipova i izazivaju veliko zagrijavanje
zraka.
Na svakom kraju tunela i na oko dvanaestak kilometara od dvije obale,
četiri prave podzemne katedrale, koje omogućavaju vlakovima da iz
jednog tunela prijeđu u drugi u slučaju potrebe (incidenta ili
održavanja), zahvaljujući velikim kliznim, pomičnim vratima.
Međunaslov: Putovanje u trajanju od 35 minuta
Probijanje svih tih tunela zahtijevalo je izvlačenje više od 10
milijuna tona krede uz pomoć 11 ogromnih strojeva.
Dvije vrste vlakova će prolaziti ispod La Manchea, 'brodovi'
Eurotunnela (Le Shuttle) te putnički i teretni vlakovi željezničkih
kompanija.
Od terminala Coquelles (sjever Francuske) do terminala Cheriton (jug
Velike Britanije) takozvani 'turistički brodovi' prevozit će u visokim
zatvorenim čeličnim vagonima automobile, motore te, od ožujka 1995.
godine, i autobuse i prikolice. U poluotvorenim vagonima drugi
vagoneti će prevoziti teretnjake, dok je "wagon-klub" rezerviran za
vozače kamiona.
Vijeme predviđeno za prijelaz iznosi 35 minuta umjesto više od sat i
pol trajektom. Maksimalna učestalost: jedna kompozicija u svakom
smjeru svake tri minute.
I vlakovi velikih brzina "Eurostar" također će prolaziti ispod La
Manchea i povezivati londonski kolodvor Waterloo s kolodvorima Nord u
Parizu i Midi u Bruxellesu, najprije za tri sata, a zatim za dva i pol
sata, nakon gradnje novih linija u Belgiji i Engleskoj.
Teretni vlakovi će osiguravati promet koji bi trebao iznositi 6 do
6,5 milijuna tona godišnje, što će omogućiti ne samo
francusko-britansku razmjenu (tek 20 posto od ukupnih razmjena), već i
sa zemljama Beneluxa, Njemačkom, iberijskim poluotokom i Italijom.
(Hina) tm br
050742 MET may 94
05HHMM MET may 94
WTA Singapur: U finalu Amerikanka Li i Belgijanka Mertens
Čakovec: Dvoje djece teško ozlijeđeno na pješačkom prijelazu
Četvero mrtvih u ruskim napadima diljem Ukrajine
PUZ: Na A4 smrtno stradao vozač
BiH: Organizatori bojkota trgovina tvrde da su uspjeli, naredni tjedan nastavak
Krenuo upis prvašića u Zagrebu, od ove godine sve škole upisuju i online
Ravnatelj Hren: Situacija na kirurgiji čakovečke bolnice polako se stabilizira
Naručivanje odvoza glomaznog otpada moguće i putem aplikacije RazvrstajMojZG
Taylor Swift uručit će jednog Grammyja, i sama nominirana za nagradu
Novi Sad: Studenti i građani danas blokiraju mostove