FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA TUNEL-LAMANCHE

Nadnaslov:Osnovne značajke Tunela ispod La Manchea Naslov: Nova veza 'Otoka' s kopnenom Europom Podnaslov:Tunel ispod La Manchea predstavlja cjelinu sastavljenu od tri glavna tunela - od kojih dva služe za promet, a jedan je namijenjen službama pomoći ili servisiranja - koji se nalaze na prosječno 40 metara ispod razine mora, te brojnih manjih poprečnih tunela što povezuju glavne. Tunelom, čija gradnja izražena u brojkama impresionira, kretat će se putnički i teretni vlakovi te posebni 'brodovi' Eurotunnela, u razmaku od tri minute skraćujući vrijeme prijelaza s jedne na drugu stranu na 35 minuta. CALAIS/Francuska (AFP) - Tunel ispod La Manchea impresivna je cjelina podvodnih tunela od kojih su tri glavna tunela dužine od 50,5 km (od čega 37 km ispod mora), dva služe za željeznički promet, dok treći, nazvan tunelom za službe, služi za operacije servisiranja ili pomoći. Željeznički tuneli, svaki za jedan smjer, široki su 7,60 m, dok je tunel za službe, koji je bez željezničkih tračnica i kojim će cirkulirati mala vozila na električni motor, uži (4,80 m). Sedamsto pedeset tisuća svodnih kamena težine od jedne do devet tona tvore te tri cijevi izdubljene u plavoj kredi, prosječno 40 m ispod razine mora. Na svakih 375 m, 250 transverzalnih tunela povezuju željezničke tunele s tunelom za službe. Oni mogu poslužiti kao sklonište putnicima u slučaju težeg problema. Postoji i 187 drugih tunela (2 m promjera) na svakih 250 m, koji prolaze ispod tunela za službe i međusobno povezuju željezničke tunele. Nazvani ograncima zaštite, elektronski se otvaraju i osiguravaju pojačanu ventilaciju svježim zrakom. Vozeći 130 ili 140 km, vlakovi djeluju poput klipova i izazivaju veliko zagrijavanje zraka. Na svakom kraju tunela i na oko dvanaestak kilometara od dvije obale, četiri prave podzemne katedrale, koje omogućavaju vlakovima da iz jednog tunela prijeđu u drugi u slučaju potrebe (incidenta ili održavanja), zahvaljujući velikim kliznim, pomičnim vratima. Međunaslov: Putovanje u trajanju od 35 minuta Probijanje svih tih tunela zahtijevalo je izvlačenje više od 10 milijuna tona krede uz pomoć 11 ogromnih strojeva. Dvije vrste vlakova će prolaziti ispod La Manchea, 'brodovi' Eurotunnela (Le Shuttle) te putnički i teretni vlakovi željezničkih kompanija. Od terminala Coquelles (sjever Francuske) do terminala Cheriton (jug Velike Britanije) takozvani 'turistički brodovi' prevozit će u visokim zatvorenim čeličnim vagonima automobile, motore te, od ožujka 1995. godine, i autobuse i prikolice. U poluotvorenim vagonima drugi vagoneti će prevoziti teretnjake, dok je "wagon-klub" rezerviran za vozače kamiona. Vijeme predviđeno za prijelaz iznosi 35 minuta umjesto više od sat i pol trajektom. Maksimalna učestalost: jedna kompozicija u svakom smjeru svake tri minute. I vlakovi velikih brzina "Eurostar" također će prolaziti ispod La Manchea i povezivati londonski kolodvor Waterloo s kolodvorima Nord u Parizu i Midi u Bruxellesu, najprije za tri sata, a zatim za dva i pol sata, nakon gradnje novih linija u Belgiji i Engleskoj. Teretni vlakovi će osiguravati promet koji bi trebao iznositi 6 do 6,5 milijuna tona godišnje, što će omogućiti ne samo francusko-britansku razmjenu (tek 20 posto od ukupnih razmjena), već i sa zemljama Beneluxa, Njemačkom, iberijskim poluotokom i Italijom. (Hina) tm br 050742 MET may 94 05HHMM MET may 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙