FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AYRTON SENNA DA SILVA (1960 - 1994)

IMOLA, 1. svibnja (Hina) - "Ako želiš preživjeti u ovom cirkusu, moraš se bojati. Strah te tjera da se koncentriraš, strah ti produljuje izglede u utrci. Strah ti pomaže da živiš dulje". Ove riječi je ne tako davno izgovorio čovjek za kojeg sigurno ne bi rekli da se bojao. Ayrton Senna, vozač koji je svom bogomdanom talentu, pridodao svoju urođenu južnoameričku hrabrost, ne samo da je preživio u cirkusu Formule 1, već se zarana pridružio tek sedmorici "smrtnika" koji su Svjetsko prvenstvo formule 1 osvajali u tri navrata. "Cirkus" je ipak bio jači, 1. svibnja na asfaltu talijanske Imole, u 7. krugu utrke u kojoj je na čelu bio on, Ayrton Senna. Od 1984. godine, kada se po prvi puta pojavio u Grand Prix utrkama, bilo je mnogo onih koji su mu se divili, ali gotovo i isto toliko onih koji ga nisu simpatizirali, među njima gotovo svi čelnici Formule 1 i priličan broj vozača. Senna je za njih bio ipak "previše divlji mladi lav", koji donosi samo nevolje. U njegove vozačke sposobnosti nitko nije sumnjao, triput je osvajao naslov najboljeg i sigurno bi i ove sezone bio u "igri", unatoč slabom startu i odustajanju u svom Brazilu i na Velikoj nagradi Pacifika. U Imoli je došao odlučan da prekine taj niz, na treningu je bio najbrži, bio je najbrži i na startu, bio je ispred svih i u 7. krugu kada se njegov Williams Renault pri brzini od 300 km/h zabio u ogradu. "Pobjeđivanje je teška droga. Ne priznajem nikakve isprike ako stignem drugi ili treći." Ayrton Senna da Silva rođen je 1960. godine u bogatoj brazilskoj obitelji u kojoj je religija uvijek zauzimala prvo mjesto. Počeo je vrlo rano sa kartingom, ubrzo osvojivši sva južnoamerička prvenstva. Nakon izvjesnog vremena, shvatio je da mu je Amerika ipak pretijesna, 1981. godine seli u Europu, pobijeđivavši prvo u Formuli Ford 1600, a potom i u Formuli 2000. Po prvi puta se našavši u situaciji da bira između karijere i ljubavi, Senna se odlučio za - utrke. Njegova žena, njegova ljubav iz djetinjstva, nije se nikako mogla pomiriti sa stalnim seljenjem po trkalištima i hladnoj Europi. Uslijedila je rastava, koju je Senna prebolio osvajanjem prvenstva britanske formule 3, što mu je bila ulaznica za ono što je oduvijek sanjao - Formulu 1. Debitirao je 1984. godine sa britanskim Tolemanom, a na prvu pobjedu Senna je čekao tek godinu dana, slavivši u portugalskom Estorilu u bolidu Lotusa, kojem je donio još pet trijumfa prije negoli je '88 prešao u McLaren. Taj prelazak se pokazao sudbonosnim. Iste godine je osvojio svoj prvi naslov svjetskog prvaka, ispred Alaina Prosta, vozača koji je sa Sennom obilježio osamdesete i devedesete. Te godine je sa osam Grand Prix pobjeda oborio rekord Britanca Jima Clarka i Senna se s pravom nametao kao "vozač koji će zasjeniti sve legende". Ali, Senna nikad nije živio bez sukoba. U sezoni 1989, on i Prost, ponovno u borbi za naslov, sudarili su se u šikani na Velikoj nagradi Japana u Suzuki. Senna je optužen da je namjerno izazvao sudar, izgubio je već osiguran naslov. Godinu dana kasnije, ponovno su se on i Prost sudarili već u prvom zavoju Suzuke, Prost je odutao, Senna je ponovno postao svjetski prvak. Poslije je Brazilac priznao da se namjerno sudario sa Prostom, obasuvši "drvljem i kamenjem" čelnike Međunarodne moto-sport federacije (FISA) za koje je uvijek govorio da su "lopovi i paraziti u foteljama". Iako su ga sad svi optuživali da je "hladan i sračunat", Senna je nastavio voziti onako kako je to uvijek činio - sa potpunom odanošću prema svom pozivu i sa puno emocija. "Kada svi oko tebe žele pobijediti, predanost ti puno znači. Nema puno opcija - ili jesi ili nisi. To je jednostavno pitanje karaktera, osobnosti, cilja, čežnje za pobjedama, te vjere u ono što činiš, vjere koja ti jedina može ispuniti snove". Takav je bio Ayrton Senna, pun vjere u ono što čini, natjerao bi i one koje ga nikad nisu voljeli, da zaplješću i uzviknu kada bi prošao prvi ciljem. Do Imole i kobnog zavoja, čak 41 put je bio ispred sviju i nema nikoga tko je ikad odgledao makar ijednu utrku Formule 1, tko bi mogao reći da Senna više nikad neće proći prvi ciljem. "Ako želiš preživjeti u ovom cirkusu, moraš se bojati. Strah te tjera da se koncentriraš, strah ti produljuje izglede u utrci. Strah ti pomaže da živiš dulje." Srce Ayrtona Senne da Silve prestalo je kucati 16 sati i 40 minuta u bolnici Maggiore u Bologni. (Hina) rš rš 011949 MET may 94 01HHMM MET may 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙