Nadnaslov:Područje Azije i Pacifika - najveće svjetsko tržište
zrakoplova
Naslov: Boeing osvaja Aziju
Podanslov:Američki aviokonstruktor predviđa da će azijske zrakoplovne
kompanije nabaviti do 2.010. godine oko 3.000 zrakoplova u
vrijednosti od 245 milijardi dolara, ostvarujući tako
značajan porast svjetskog zračnog prometa te postajući
najvećim svjetskim tržištem komercijalnih zrakoplova. Dva
najveća potencijalna tržišta su Kina i Japan, koji vraćaju
nade aviokonstruktorima nakon brojnih otkazivanja narudžbi
na Zapadu.
Piše: Isabel MALSANG, AFP
SINGAPUR - Azijske zrakoplovne kompanije će do 2.010 godine nabaviti
oko 3.000 zrakoplova, u vrijednosti od 245 milijardi dolara, stvarajući
od područja Azija-Pacifik najveće svjetsko tržište komercijalnih
zrakoplova, predviđanja su američkog konstruktora Boeing iznesena
prigodom nedavnog međunarodnog salona u Singapuru.
Dick Albrecht, zamjenik predsjednika prvog svjetskog proizvođača
zrakoplova (60 posto prodaje aviona iznad 100 mjesta, prema 30 posto
Airbus industrije i 10 posto McDonnell Douglas), potvrdio je u
Singapuru da njegova tvrtka, vrlo aktivna u Aziji, pregovara s više
azijskih zemalja o pokretanju združenih programa civilnih zrakoplova
malog kapaciteta, posebno s Južnom Korejom i Japanom.
Govoreći tijekom konferencije Financial Timesa o komercijalnom
zrakoplovstvu, Albrecht je upozorio zemlje koje žele razviti svoju
vlastitu aeronautičku industriju, da će nadmetanje biti grubo,
naglašavajući da u tom području vlada prevelika produkcija.
Otvaranje granica kod nekih zemalja omogućilo je dolazak na tržište
novih mogućih partnera, rekao je Albrecht. "Tko bi prije deset godina
rekao da će Boeing biti uključen u istraživačkim projektima sa
sovjetskim inženjerima", rekao je on.
Australija, Japan, Južna Koreja, Kina, Tajvan i Indonezija već nude
rezervne dijelove za sve modele Boeinga, uključujući i novi model 777,
od kojeg je 20 posto proizvedeno u Japanu.
Međunaslov: Kina i Japan - dva najveća potencijalna tržišta
Tijekom jedne druge konferencije za tisak održane prije službenog
otvorenja aeronautičkog salona u Singapuru, Albrecht je istakao značaj
azijskog tržišta, ocijenjujući da bi isporuke svih tipova zrakoplova u
ovom području trebale odgovarati vrijednosti od 16 milijardi dolara
godišnje između 2.000 i 2.010 godine, što bi bio najveći svjetski
porast.
Boeing predviđa da će porast svjetskog zračnog prometa donijeti
upravo Azija i Pacifik, i to uglavnom kroz putovanja unutar tog
područja. Ona bi trebala predstavljati 42 posto svjetskog zračnog
prometa do 2.010. godine prema trenutnih 25 posto, rekao je Albrecht.
Te brojke potiču na sanjarenje aviokonstruktore kojima su se tijekom
posljednjih godina događala brojna poništenja narudžbi na Zapadu.
Albrecht je među ostalim podsjetio da Boeing trenutno proizvodi samo
21 zrakoplov mjesečno prema 39,5 u 1992. godini i priprema se pasti na
18,5 zrakoplova mjesečno.
Kina i Japan predstavljaju dva najveća potencijalna tržišta, obzirom
da Japanu treba više od 600 zrakoplova (60 milijardi dolara), a Kini
800 uglavnom malih zrakoplova (40 milijardi dolara), naveo je
Albrecht, naglašavajući "apetit" Kine prema novim zrakoplovima.
Godine 1993. u Kini je 15 zračnih kompanija dobilo isporuke 46
zrakoplova Boeing, ili 14 posto proizvodnje tvrtke iz Seattlea
(Sjedinjene Države), čije veze s Kinom sežu praktički od osnivanja
tvrtke 1916. godine.
U 1994. godini će Kina ponovo predstavljati 14 posto proizvodnje
Boeinga, dodao je on.
(Hina) tm br
020719 MET mar 94
020719 MET mar 94
Na 20. Pčelarskom sajmu više od 150 izlagača
Manchester United doveo Heavena iz Arsenala
Studenti iz tri hrvatska grada prosvjednom tišinom poduprli kolege u Srbiji
Rapid turnir "Open Dubrovnik 2025“: Petorica u vodstvu
Kongoanska vojska zaustavila napad pobunjenika koje podupire Ruanda
Prosvjedom "Spasimo Vruljicu" do zaustavljanja devastacije zelenih površina
SKV: Hrvatska u 12,30 sati
SKV: Sport u 12.30 sati
Potpuno lokalizirani požari oko Los Angelesa, tri tjedna nakon izbijanja
SKV: Svijet u 12,30 sati