FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAŠTO NITKO NE VOLI CRNE BARBI LUTKE?

LOS ANGELES, 27. prosinca (Hina/AP) - U američkim se trgovinama ljudi ove godine praktički moraju otimati za bijele Barbi lutke, jer je potražnja ogromna, a opskrba nedovoljna, dok na crne ljepotice nitko ni ne obraća pažnju.
LOS ANGELES, 27. prosinca (Hina/AP) - U američkim se trgovinama ljudi ove godine praktički moraju otimati za bijele Barbi lutke, jer je potražnja ogromna, a opskrba nedovoljna, dok na crne ljepotice nitko ni ne obraća pažnju. #L# Ove je godine posebno izdanje božićne Barbike rasprodano u neviđenim količinama, a potražnja još uvijek toliko raste da njezin proizvođač, tvrtka "Mattel", već nudi popuste za travanj. Ipak, police u trgovinama prepune su prekrasnih lutkica odjevenih u očaravajuće božićne odore zelene boje, no jedini je problem u tome što je njihova koža crna. Zastupnik za prodaju za područje sjeverne Kalifornije Linda Holt izjavljuje da su crne Barbike jednako lijepe kao i bijele, ali ipak se vrlo teško prodaju i malo ih ljudi kupuje za svoju djecu. Od oko 2.300 telefonskih poziva i narudžbi za božićnu Barbie koje su joj stizale iz svih djelova Amerike, većina ne želi kupiti crnu Barbiku. Tvrtka "Mattel" svake godine proizvede oko 90 novih verzija lutkica, uključujući i indijansku, japansku i meksikansku verziju, ali Barbi nikad ne gubi svoj identitet i uvijek ostaje jedinstvena i prepoznatljiva. Obiteljski psiholog Brenda Wade iz San Francisca objašnjava da je problem u tome što crne Barbike nimalo ne sliče crnkinjama, već izgledaju kao bjelkinje s tamnijim tenom i zbog toga ih crnačka djeca ne vole. U Americi se Barbike mogu kupiti po cijeni od 35 dolara, a prodaju se u još 140 svjetskih zemalja, uključujući Njemačku, Japan i Južnu Afriku. Tvrtka "Mattel" odbija otkriti točne podatke vezane uz proizvodnju božićne Barbike, koju proizvodi već osam godina. Glasnogovornica tvrtke Karen Stewart otkriva samo da se kavkaska verzija Barbike proizvodi u još većim količinama jer je vrlo tražena. Gospođa Wade ne smatra neobičnim što male crnkinje više vole češljati svilenkastu plavu kosu bijelih lutkica, oblačiti im glamurozne haljine za lude noćne zabave, ili pak obične dnevne kostime za posao. S nekolicinom drugih psihologa, na temelju istraživanja provedenih od šezdesetih godina do danas, ona tvrdi da se to zbiva zato što crnačke djevojčice bijele lutke povezuju s ljepotom, nevinošću i dobrotom. Psihologinja Gwendolyn Goldsby Grant, koja radi u New Jerseyu, smatra da je u osnovi svega to što se u društvu uobičajilo dobro i zlo definirati kao bijelo i crno. Grantova, koja je i urednica kolumne za savjete u časopisu "Essence", namijenjenom crnačkoj populaciji, kaže da dobiva mnoštvo pisama od roditelja crnaca koji nikako ne mogu svoju djecu nagovoriti da se igraju crnim lutkicama. "Takav odnos prema crnom i bijelom djeca usvajaju vrlo rano i on se do kraja života ne mijenja", ustvrdila je. Kolekcionarka Zoli Nazaari-Uebele iz Kalifornije, koja skuplja Barbi lutke, tvrdi da se crne Barbike ne prodaju zbog propusta u marketingu. Kao dokaz svojoj tvrdnji navodi činjenicu da se crne Barbike ne reklamiraju na kutijama za nakit, odjeću ili drugu Barbi opremu. Isto tako, ne pojavljuju se ni na kutiji za Barbi kuću ili Barbi auto. "Prirodno je da tako ne može ni postati najomiljenija lutkica. Roditelji crnci mogu birati žele li svojoj djeci kupiti bijelu ili crnu Barbi lutku, no crna Barbi još uvijek traži put do dječjih srdaca." (Hina) gt br 271325 MET dec 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙