FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BARBIE, TO JE AMERIKA!

NEW YORK, 1. prosinca (Hina/AFP) - Više ih je od milijarde na svijetu, prodaje ih se dvije u sekundi, njezine grudi jednako su slavne kao one Marilyn Monroe a njezina garderoba oslikava gotovo 40 godina povijesti SAD-a čiji je postala simbol: Barbie, to je Amerika.
NEW YORK, 1. prosinca (Hina/AFP) - Više ih je od milijarde na svijetu, prodaje ih se dvije u sekundi, njezine grudi jednako su slavne kao one Marilyn Monroe a njezina garderoba oslikava gotovo 40 godina povijesti SAD-a čiji je postala simbol: Barbie, to je Amerika. #L# Opsežna izložba naslovljena "Umjetnost, design i Barbie: evolucija kulturnog simbola", otvorena je u četvrtak u World Financial Center u New Yorku, a trebala bi obići Kanadu i Latinsku Ameriku. Predstavlja pretke najslavnije lutke na svijetu, njezinu evoluciju od rođenja 1959. godine u raju igračaka Mattel te konačno djela pedesetak suvremenih umjetnika koja je prikazuju. "Brojni umjetnici zanimaju se za njezinu žensku stranu", objasnila je Valerie Steel, povjesničarka mode na sveučilištu Yale, i jedan od organizatora izložbe. "Morali smo napraviti izbor jer neke kreacije nisu mogle biti pokazane djeci". Ne zato što bi ti umjetnici bili posebno zaokupljeni seksom. No, izložba prikazuje Barbie kao ublaženu verziju Lili, Nijemice rođene 1957. godine koja nije doživjela slavu. Njezina odjeća više je podsjećala na "Plavog anđela" nego na ambijent američkog predgrađa... i bila je namijenjena muškarcima. Odio nazvan "Povijest Barbie" odražava 36 godina američke povijesti kroz koju je ta lutka prošla a da se nikad nije odrekla visokih peta, ali je mijenjala odjeću (200 novih modela godišnje), modne detalje i prijatelje. "To je odraz života žena", zabilježila je Valerie Steel, ističući da je za stereotipe kriva tvrtka a ne njezini idejni začetnici. Stanovnica predgrađa čija je jedina zanimacija kuhanje za supruga i čavrljanje s prijateljicama između dviju kupnji, postala je aktivna žena, odana aerobicu, koja može biti liječnica, "ali pedijatar", naglašava Steelova. Krajem šezdesetih godina evolucija američke tvrtke dovela je i do kreacije crne varijante, a potom i azijatske. "Oslikana od Warhola, korištena u filmovima i izložena u muzejima, Barbie je izašla iz svijeta igračaka i ušla u svijet umjetnosti", napisala je nedavno kritičarka New York Timesa. To dobro ilustrira treći odio izložbe u kojoj se Barbie pojavljuje kao muza i inspiracija arhitekata, slikara, kipara i fotografa. "Ne postoji gotovo nijedan predmet koji oslikava savršen svijet tako dobro kao što to čini Barbie", objašnjava njemački kipar Peter Engelhardt koji je postavio monumentalnog King Konga s lutkom u ruci. "Što je prirodnije nego povezati je s drugim simbolom Amerike stvarajući savršen par 20. stoljeća - Barbie i King Kong?" (Hina) bnš bnš 011128 MET dec 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙