FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"MADE IN GERMANY" PREMJEŠTA SE U INOZEMSTVO

BONN, 12. listopada (Hina/AFP) - Osuđujući troškove proizvodnje koji su među najvišima na svijetu, velike njemačke industrijske grupacije sve više premještaju svoju proizvodnju u inozemstvo koristeći povoljne lokalne uvjete.
BONN, 12. listopada (Hina/AFP) - Osuđujući troškove proizvodnje koji su među najvišima na svijetu, velike njemačke industrijske grupacije sve više premještaju svoju proizvodnju u inozemstvo koristeći povoljne lokalne uvjete. #L# "Sve veći udio njemačkih ulaganja u inozemstvo nije više motiviran kontrolom ili pristupom tržištu, već željom da se izbjegnu troškovi proizvodnje u Njemačkoj", tvrdi predsjednik Udruge njemačke industrije Hans-Olaf Henkel. "U SAD-u i Velikoj Britaniji, troškovi rada dva puta su niži nego u Njemačkoj, radno vrijeme 30% duže a porez na tvrtke 30% niži", otkriva najnovije izvješće Instituta za njemačku ekonomiju (IWD) iz Koelna, bliskog udruzi poslodavaca, objašnjavajući tendenciju prijenosa proizvodnje prema gostoljubivijim predjelima. Otežavajući faktori su, prema toj udruzi, strogi njemački propisi o zaštiti okoliša, sindikalno povećanje plaća u proljeće te posebice vrijednost marke posljednjih mjeseci. Prema IWD između siječnja i lipnja 1995. godine njemački poslodavci srušili su povijesni rekord uloživši skoro 27 milijardi maraka izvan granica, to jest dvostruko više od ulaganja zabilježenog u prvih šest mjeseci 1994. godine. "Naravno, delokalizacija raste, ali nije svemu uzrok konkurentnost Njemačke", primjećuje Joerg-Peter Weiss, ekonomist na berlinskom institutu DIW, bliskijem sindikatima: "Dobra je strategija proizvođača automobila, primjerice, koji se uključuju na tržišta u procvatu Latinske Amerike ili Azije", kaže on, optužujući prešutno industrijalce za ucjenu delokalizacijama radi dobijanja povlastica od vlade. Činjenica je da se svako treće vozilo njemačke marke već proizvodi u inozemstvu, prema ispitivanju o automobilskoj industriji koju je u rujnu provela Bank Gesellschaft iz Berlina. Nakon Opela i Volkswagena koji već dugo proizvode svoju srednju klasu u inozemstvu, Mercedes ubrzava korak. Da ne bi izgubio ljubitelje njemačkih automobila, Helmut Werner, predsjednik upravnog odmora, već iznosi potrebu "prijelaza s Made in Germany na Made by Germany". Mercedes već ima tvornice ili projekte u Americi, Kini, Španjolskoj, Indiji, Koreji i Francuskoj. Cilj tvrtke je proizvesti između 10 i 30% svojih automobila izvan Njemačke krajem stoljeća, nasuprot sadašnjih 2%. Kemija, nekada stjegonoša njemačke industrije, također razmišlja o delokalizaciji radi izbjegavanja previsokih troškova. Troškovi rada, već godinama nepovoljni za njemačke poslodavce, narasli su 1994. godine brže nego igdje, tvrdi se u nedavnom izvješću udruge poslodavaca u kemijskoj industriji. Prošle godine, njemačka kemija držala je, i to premoćno, svjetski rekord u troškovima rada: jedan sat rada radnika košta njegovog poslodavca prosječno 62,71 marku, nasuprot manje od 35 u Velikoj Britaniji ili SAD-u. Jadikovke njemačkih industrijalaca ne mogu međutim potpuno prikriti stvarnost: Njemačka ostaje usprkos svojih hendikepa vrlo konkurentan gospodarski div. Za sedam prvih mjeseci 1995. godine njezin trgovinski višak popeo se na 51,7 milijardi maraka, za 9,8 milijardi više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. (Hina) bnš bnš 120356 MET oct 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙