MUENCHEN, 25. rujna (Hina/APA) - Sve veću gužvu na cestama, manjak parkirališnih mjesta te nastojanje ministara prometa i financija da uvedu cestarinu prema broju prijeđenih kilometara, njemački koncern Siemens AG nastoji pretvoriti u
posao vrijedan nekoliko milijardi njemačkih maraka. Dok u Austriji ministar gospodarstva Johannes Ditz sumnja u skoro uvođenje elektroničkog sustava za naplaćivanje cestarine koji bi pokrivao cijelu zemlju te umjesto toga kao međurješenje predlaže uvođenje naplatnih kartica, industrija razvija nove metode za pomoć u prometu.
MUENCHEN, 25. rujna (Hina/APA) - Sve veću gužvu na cestama, manjak
parkirališnih mjesta te nastojanje ministara prometa i financija da
uvedu cestarinu prema broju prijeđenih kilometara, njemački koncern
Siemens AG nastoji pretvoriti u posao vrijedan nekoliko milijardi
njemačkih maraka. Dok u Austriji ministar gospodarstva Johannes Ditz
sumnja u skoro uvođenje elektroničkog sustava za naplaćivanje cestarine
koji bi pokrivao cijelu zemlju te umjesto toga kao međurješenje
predlaže uvođenje naplatnih kartica, industrija razvija nove metode za
pomoć u prometu. #L#
Tako je Siemens AG razvio elektroničko pomagalo "Personal Trip
Assistant" (PTA). Ta naprava svom korisniku - kako vozaču tako i
pješaku - omogućuje dolazak na cilj u najkraćem mogućem roku i na
najugodniji mogući način. Riječ je o napravi veličine automobilskog
radio-kazetofona koja kombinira podatke o stanju na cestama, slobodnim
parkirališnim mjestima, nesrećama i nezgodama na cesti, autobusnim,
zrakoplovnim i željezničkim vezama te odlučuje o najpovoljnijem pravcu
kretanja prema ubačenim osobnim podacima i željama. Ovaj projekt, koji
subvencionira ministarstvo gospodarstva, Siemens ostvaruje u suradnji
sa BMW-om, Boschom, Daimler-Benzom, IBM-om, Opelom i Philipsom.
Potražnja za ovom napravom porast će "za pet do deset godina", izjavio
je Claus Weyrich, voditelj Siemensovog glavnog odjela "Istraživanje i
razvoj tehnike", na konferenciji za novinare.
Da uvođenje sustava naplate "Road-pricing" nije stvar daleke
budućnosti, već da, u manjem okviru, već funkcionira, pokazuje i
primjer Norveške. Tamo je oko 200.000 automobila opremljeno posebnim
senzorom. Tako prikupljene podatke očitava posebna naprava koja se
nalazi na naplatnim postajama na autocestama. Dobivene svote
automatski se naplaćuju s bankovnog računa vlasnika automobila, čime
se izbjegava zaustavljanje na naplatnim postajama. Cijena navedenog
senzora koji se ugrađuje u automobil iznosi manje od 500 šilinga, dok
naprava za očitavanje trenutačno stoji 100.000 šilinga.
(Hina) sap br
251326 MET sep 95