MOSKVA, 6. listopada (Hina/AFP) - Zlatarnice se otvaraju u bogatim četvrtima Moskve, De Beers kreće s prvom reklamnom kampanjom, srednji stalež hrli u zlatarske radnje, dok bogati kupuju Cartiera: tržište nakita u punoj je ekspanziji
u Rusiji.
MOSKVA, 6. listopada (Hina/AFP) - Zlatarnice se otvaraju u bogatim
četvrtima Moskve, De Beers kreće s prvom reklamnom kampanjom, srednji
stalež hrli u zlatarske radnje, dok bogati kupuju Cartiera: tržište
nakita u punoj je ekspanziji u Rusiji. #L#
Dijamant "simbol ljubavi", "osjećaj vječnosti"... Nakon Zapada,
reklama De Beers preplavit će ruske medije i novine. Investicija od
nekoliko milijuna dolara radi osvajanja srednjeg staleža, potencijalno
najvećeg tržišta za briljante, prema mišljenju multnacionalne
kompanije.
"Usmjereni smo na mlade neudate i udate žene, zaposlene ili domaćice.
Rusija ima staru kulturu nakita, veliko pučanstvo, gospodarske
perspektive a unazad nekoliko godina potrošnja brzo raste", izjavio je
Ray Clark, direktor De Beersa u Moskvi, na konferenciji za novinstvo.
"Unazad godinu ili dvije 'prosječno bogati Rusi' predstavljaju većinu
klijentele. Kupuju više nakita i češće, i ne oklijevaju potrošiti 300
dolara nekoliko puta godišnje", tvrdi Dimitrij Volodin koji je prije
tri godine otvorio zlatarnu u Volgogradu, došavši u Moskvu povodom
trećeg međunarodnog salona draguljarstva. "Rusi su uvijek voljeli
nositi nakit, to je dio njihove tradicije".
Salon koji u parku Sokolniki okuplja oko 150 izlagača iz Rusije,
bivšeg SSSR-a i zapadnih zemalja, privlači na tisuće posjetitelja.
Na ulazu u salon, policajci i oružani čuvari čuvaju zgradu i lijepe
limuzine.
Druga meta zlatara su novopečeni bogataši: "Predstavljaju 15%
pučanstva i ljubitelji su vrlo lijepog nakita. U Parizu, Londonu i New
Yorku troše nekoliko tisuća dolara za kupnju Cartiera ili Tiffanya",
tvrdi Lev Karp, kanadski poslovni čovjek koji izlaže za tvrtku Novi
International.
Znaju što žele, naglašava on, više vole crveno zlato od žutog ili
srebra, dijamant dolazi ispred smaragda a rubin nije na cijeni. Prsten
optočen dragim kamenjem najtraženiji je, ispred narukvice i ogrlice.
"Bili jako bogati ili ne, imaju stila i uvijek više vole pravu
vrijednost, bez obzira na cijenu".
"Rusija ima veliki potencijal ali njezino tržište nije dovoljno
razvijeno. Godine 1994. prodaja nakita optočenog dijamantima iznosila
je 70 milijuna dolara. Za dvije ili tri godine trebala bi iznositi 2
ili 3 milijarde dolara", kaže Lev Karp.
David Keeth, jedan od direktora marketinga De Beers, ističe
filozofski: "Treba uvijek misliti na to da je ljudima potreban poticaj
za kupovinu lijepih ali beskorisnih briljanata".
(Hina) bnš bnš
060817 MET oct 95