FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

345 SLOBODNA KOMŠIĆ RAZGOVOR 21-8

Ž1=SLOBODNA DALMACIJA 21.8. Ž3=Sve splitske obveze prema BiH Hrvatska je ispunila ZAGREB, 21. kolovoza (Hina) - Iz razgovora što ga je Zdravka Soldić vodila s Ivom Komšićem, članom Predsjedništva Republike Bosne i Hercegovine, o sukobu oporbenih članova Predsjedništva s predsjednikom Izetbegovićem na posljednjem republičkom skupštinskom zasjedanju, izdvajamo: - Gospodine Komšiću, na posljednjoj sjednici Skupštine Republike BIH prihvaćen je Amandman SDA prema kojemu bi u budućnosti predsjednika i potpredsjednika Predsjedništva trebala birati Skupština, a ne Predsjedništvo kao što je do sada nalago Ustav. Što za BiH donosi ta bitna promjena Ustava? = Na posljednjem zasjedanju Skupštine BiH prihvaćeni su amandmani koji značajno mijenjaju ustavni sustav BiH. Prvo, oduzima se dosadašnje pravo članovima Predsjedništva da između sebe biraju predsjednika i taj postupak se prebacuje na Skupštinu Republike BiH. Drugo, uvedena je nova funkcija u državi, a to je 'vršitelj dužnosti člana Predsjedništva'. Kada je prvo u pitanju, radi se o samovolji stranke SDA, koja svoju relativnu izbornu dominaciju pretvara u apsolutnu dominaciju u društvu. Uz to, ona to radi na grub i drzak način, prelazeći preko mišljenja većine članova Predsjedništva kao da ono i ne postoji. U svemu tome najporaznije je obrazloženje te promjene: navodno neke jedinice Armije BiH ne bi prihvatile Hrvata ni Srbina, kao ni Muslimana koji nije iz SDA, na čelu državnog Predsjedništva. To su zapravo one jedinice na čiju smo instrumentalizaciju mi već upozorili. Umjesto da se mijenja politička klima i motivacija tih jedinica, mijenja se Ustav. Da ne govorimo o tome da taj čin znači nepovjerenje prema onim ljudima koji su strpljivo i beskompromisno branili opstojnost BiH, njezin državni kontinuitet, suverenitet i teritorijalnu cjelovitost. Uostalom, ti su ljudi stvarali i stali iza federalnoga koncepta BiH. Ako se ne vjeruje nama, komu se onda još može vjerovati i zašto se stvara paranoično stanje u društvu? Komu to treba i za koje svrhe? Što se tiče drugog, to je samo po sebi devalviranje i funkcije člana Predsjedništva i samoga toga tijela. To dokazuje da je u samovolji jedne stranke sve moguće, ma koliko smiješno bilo. Kao da Predsjedništvo ne može funkcionirati sa šest članova, pa su morali imenovati jedng umjesto gospodina Ganića. Bilo je potrebno da netko iz SDA preuzme ulogu koordinatora s HDZ-om u provedbi Federacije nakon ozljede dr. Ganića. Međutim, te koordinacije nema, na terenu su stali svi procesi otkad je dr. Ganić iz njih nesretno isključen, ali je zauzeta funkcija u Predsjedništvu". (...) - Očito je da Predsjedništvo države odavno ne ispunjava ustavnu funkciju, odnosno da je predsjednik Izetbegović uzurpirao funkciju kolektivnog šefa države. Kako mislite Predsjedništvu vratiti ingerencije koje mu Ustavom pripadaju? = Mi ćemo po istom principu, kao i ostali organi vlasti , tražiti prava u skladu s našim obvezama, Ustavom i Poslovnikom o radu Predsjedništva. nećemo dopustiti da se ponižavamo. Osobno smatram da su postignuti ciljevi zbog kojih sam se politički angažirao i našao u Predsjedništvu: država je spašena, rat Hrvata i Muslimana je zaustavljen, proces stvaranja federacije je otvoren, vojni savez Hrvatske i BiH stvorio je pretpostavke konfederalnog povezivanja dviju država. Nema više razloga da se zatvaraju oči pred političkim manipulacijama i participira u radu nekog državnog tijela na račun moralnog integriteta. Predsjednik Izetbegović nastoji naš Ustav tumačiti s pozicije predsjedničkog sustava. Kad bi to i bilo moguće, sigurno je nemoguće ustavno provoditi koncentraciju vlasti u rukama predsjednika Predsjedništva. Predsjedništvo je kolektivni organ države u kojemu su svi članovi ravnopravni. Ono je zadržalo svoje ustavne ingerencije, samo one nisu unutar Predsjedništva ravnomjerno raspoređene i to je naš problem. Ministarstvo vanjskih poslova, Armija, Ministarstvo unutarnjih poslova i državne financije u rukama su predsjednika i ostali članovi nemaju gotovo nikakav utjecaj na to. Postoji još jedan način da se ovaj monopol dokine - to je provedba Federacije. Federalni Ustav je demokratski i njegova je provedba strateško pitanje demokratizacije BiH". (Hina) pp mp 210821 MET aug 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙