FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM O HRVATSKOM ŠKOLSTVU

ZAGREB, 29. lipnja (Hina) - Zastupnički dom hrvatskoga Sabora današnji je nastavak 26-te sjednice završio prekidajući raspravu o Prijedlogu programa razvoja hrvatskog školstva koja će biti nastavljena sutra. Uvodno obrazloženje o tom je prijedlogu podnijela ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić posebno ističući da u promjene unutar školskog sustava treba ići postupno. Stoga već radimo na temeljitoj pripremi nastavnih programa i udžbenika kako bi kroz tri godine započeli i s primjenom programa, navela je ministrica. Po njezinim riječima novi bi program hrvatskog školstva bio usmjeren na poticanje svim razvojnih čimbenika djece te posebno na stvaranje demokratskog ozračja u obrazovnim procesima. Uvođenje, A, B, C, programa predlažemo jer držimo da je u cijelosti primjereno hrvatskim uvjetima i mogućnostima, istaknula je ministrica navodeći da je to svjetska vrednota koja djeci daje mogućnost afirmacije njihovih sposobnosti. Ministrica Vokić kazala je zastupnicima da bi se temeljem prihvaćanja ovoga programa trebao izraditi i temeljni zakon o školstvu. U ime Odbora za naobrazbu, znanost, kulturu i šport, akademik Vlatko Pavletić naveo je da s obzirom na složenost teme o svim prijedlozima treba vrlo ozbiljno razmisliti. U ime Kluba zastupnika HSLS-a Franjo Zenko istaknuo je da o tom dokumentu Sabor ne treba raspravljati već da mu treba dostaviti Nacrt prijedloga temeljnog zakona o školstvu koji bi po njegovim riječima trebao obuhvaćati ovaj program. Govoreći u ime Kluba zastupnika HDZ-a prosvjedovao je Vladimir Šeks koji je rekao da je ova točka dnevnog reda uvrštena na prijedlog Odbora za naobrazbu, znanost kulturu i šport te da proceduralno hrvatski Sabor taj dokument može zaključkom podržati. Nakon što je u raspravi zastupnik nacionalnih manjina Furio Radin ustvrdio da je propust programa što ne sadrži program za nacionalne manjine, Marino Golob (HDZ) otvorio je niz polemika i replika kazavši, uz ostalo, da je dio negativnih procesa u Istri i talijanska škola u Vodnjanu u kojoj su dvije trećine učenika Hrvati koji moraju učiti talijanski. U nizu replika zastupnici su uz ostalo upozoravali da djecu ne treba dijeliti. To je prekinuo istup Ivana Milasa (HDZ) koji je kazao da treba poduprti zaštitu nacionalnih manjina po europskim načelima, a u prilog stišavanja za riječ se javila i ministrica koja je navela da program ne predviđa nikakve zabrane već obvezuje manjinske škole da djeci Hrvatima organiziraju nastavu na materinjem jeziku. Ivan Hranjec (HDZ) u raspravi je ocijenio da bi prihvaćanje predloženog programa bilo preveliko opterećenje za djecu. Ivan Milas (HDZ) upozorava da treba izbjeći svaku diskriminaciju te se zauzimati za demokraciju i jednakopravnost svih. Franjo Gregurić (HDZ) podupire namjeru da se i hrvatsko školstvo prilagodi ukupnim promjenama nastalim u Hrvatskoj. Njegov stranački kolega Đuro Perica uz ostalo je upozorio da se sadašnjim načinom upisa na srednje škole i fakultete stvara elitizam što treba izbjegavati. Vice Profaca (HDZ) psoebno je pozdravio predloženi kontinuitet u obrazovanju djece, dok je Milanka Opačić (SDP) uz ostalo upitala zašto Hrvatska prihvaća koncept A, B, i C programa koji je Francuska odbacila kao loš. Očekuje se da će odgovore na pitanja i prijedloge iz rasprave na kraju dati ministrica Vokić. (Hina) msj dd 291918 MET jun 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙