LOS ANGELES, 29. ožujka (Hina/AFP) - S talentom opsjenara, američki
redatelj Robert Zemeckis, koji je u ponedjeljak navečer osvojio Oscara
za najboljeg redatelja za film "Forrest Gump", znao je iskoristiti
avangardne vizualne efekte i prekoračiti granice vremena i prostora.
Od "Povratka u budućnost" do "Forresta Gumpa", taj vješti manipulator
slika zacrtao je u Hollywoodu put filma u 21. stoljeću u kojem bi
mogla nestati filmska vrpca a zamijeniti je kompjutor.
S 43 godine, sanja o širenju "studija digitalnih slika", istinskih
banki slika koje redatelj može iskriviti i spajati kako želi.
U Zemeckisovom svijetu sve se čini dozvoljenim: malo prevelike brzine
dovoljno je za put kroz vrijeme ("Povratak u budućnost" I, II i III) a
zec u animiranom filmu skače u luckasti scenarij crnog filma ("Tko je
smjestio Zeki Rogeru?").
Genij za upadljive posebne efekte, u "Forrestu Gumpu" odlučio se za
nevidljive manipulacije slika. Postavio je svog sretnog junaka
'bedaka', kojeg glumi Tom Hanks, uz bok Johna Kennedya, Richarda
Nixona i Johna Lennona. To je novi uspjeh.
"Nisam mislio da će Forrest Gump postati ono što je postao", kazao je
Zemeckis primajući nagradu za najbolji film koju dodijeljuje sindikat
redatelja početkom ožujka.
Sa svojim prijateljem Bobom Galeom, kojeg je susreo na sveučilištu a
koji je potom postao njegov omiljeni koscenarist, uvijek je nalazio
svoju inspiraciju u korijenima američkog filma. "Voljeli smo filmove
Clinta Eastwooda a nismo shvaćali one Godarda", povjerava to dijete
Spielbergove generacije.
Rođen u Chicagu (Illinois), započeo je karijeru genijalnog ljubitelja
slika radeći ljeti u studijima za montažu NBC News. Ubrzo popušta
privlačnosti Kalifornije, gdje piše scenarije, a potom realizira
avanturistički film "U potrazi za zelenim dijamantom".
Svoje mjesto pronalazi u Hollywoodu s, 1985. godine, "Povratkom u
budućnost", početkom serijala u tri epizode, i, 1988. godine, filmom
"Tko je smjestio Zeki Rogeru?"
Adaptirajući roman Winstona Grooma za "Forrest Gump", Zemeckis je
napustio suspens kako bi osvojio publiku osjećajima.
"Život je kao bombonijera, kaže njegov junak. Nikad ne znate što
možete dobiti". Neki kritičari predbacili su filmu da brani pasivnost
u životu, pasivnost koja nevjerojatno liči onoj televizijskog
gledatelja pred malim ekranom. Drugi su vidjeli manipulaciju Povijesti
uz pomoć trikova. Publici se jako dopao.
(Hina) bnš br
291041 MET mar 95
SP ski-skokovi: Norveška suspendirala sve umiješane u skandal s odijelima
Gradonačelnici Zagreba, Splita, Osijeka i Čakovca zadovoljni postignućima s otpadom
Ontario će američkim korisnicima električnu energiju naplaćivati 25 posto više
Direktoru Zagrebačkih mažoretkinja nakon žalbe određene mjere opreza
Plenković: Štrajk u obrazovanju nepotreban
Dodik kaže da neće na saslušanje u Tužiteljstvo BiH, nisu mu se dopale poruke Ruttea
Paris-Nice: Merlier opet najbrži
Zelenskij stigao u Saudijsku Arabiju, SAD polaže nade u razgovore s Ukrajincima
Najava - gospodarstvo - za utorak, 11. ožujka
Gospodarstvo - ukratko do 17,30 sati