RIM, 25. ožujka (Hina/AFP) - Više od četrdeset godina u filmskoj
branši i dvadeset filmova učinili su od Michelangela Antonionija, koji
bi 27. ožujka trebao primiti Oscara za životno djelo, redatelja
nekomunikativnosti i svjetski priznatog majstora filma koji je svojim
stilom obilježio nekoliko generacija intelektualaca.
Nijem od 1982. godine nakon moždanog udara od kojeg je ostao napola
oduzet, Antonioni (83) upravo završava posljedno filmsko djelo "Al di
la delle nuvole" (Iznad oblaka) u suradnji s njemačkim redateljom
Wimom Wendersom koji je također jedan od njegovih gorljivih
obožavatelja. Wenders se u tom filmu ne zadovoljava samo vlastitom
kreativnošću, nego na raspolaganje velikom talijanskom majstoru
stavlja svoj glas i svoje ruke.
Novi film Antonionija prikazat će se na sljedećoj filmskoj Mostri u
Veneciji (30.8.-9.9.), festivalu od posebnog značaja zbog proslave
stogodišnjice sedme umjetnosti.
U Hollywoodu će mu američki glumac Jack Nicholson uručiti Oscara koji
mu je namijenila Akademija filmskih znanosti i umjetnosti, nakon što
glumci i redatelji kao što su Sophia Loren, Robert de Niro, Al Pacino,
Elia Kazan, Martin Scorsese, Bernardo Bertolucci i Francis Ford
Coppola iznesu svjedočanstva u njegovu slavu, govoreći o utjecajima i
poukama Antonionijevih filmova na njihova vlastita dostignuća.
Nakon smrti Federica Fellinija 1993. godine, Antonioni ostaje
posljednji živući velikan talijanskog filma.
Antonioni je hvaljen kao veliki redatelj šezdesetih godina s
trilogijom "Avantura", "Noć", "Pomračenje", u kojoj glumi Monica
Vitti, njegova višegodišnja pratilja. Ta trilogija predstavlja
dubinsku analizu krize u kojoj se život čini beskorisnom i beznadnom
igrom.
"Naša je drama", običava reći, "nemogućnost komunikacije koja nas
razdvaja od nama sličnih. Nisam moralist i ne pretendiram naći
rješenje tih problema".
Nekoliko je Antonionijevih filmova dobilo mađunarodne nagrade,
posebno "Crvena pustinja" (1964.), "Povećanje" (Blow-up,1967.), priča
o svjetskom fotografu koji otkriva zločin, snimljena u Londonu, te
"Dolina smrti" (Zabriskie Point, 1969.), snimljen u SAD-u.
Trebalo je proći pet godina da stvori svoje, po njemu, najpotpunije
djelo - "Profesija: reporter" s Jackom Nicholsonom u glavnoj ulozi.
Godine 1982. snimio je "Identifikaciju jedne žene".
Antonioni je rođen u Ferrari 1912. godine, u građanskoj obitelji iz
doline rijeke Po, a diplomirao je ekonomiju na sveučilištu u Bologni.
Visok, plavih očiju, čitavog je života sačuvao eleganciju. Nakon što
je bio pratilac Monice Viti nekoliko godina šezdesetih, Antonioni se
oženio u 74. godini sa suradnicom Enricom Fico (34) koja ga je posvuda
pratila, pomažući mu u snimanju i posljednjeg filma.
Od početka četrdesetih godina, Antonioni je radio kao pomoćnik na
snimanju filmova Marcel Carnea, Roberta Rossellinija i Federica
Fellinija.
U kratko vrijeme Antonioni je znao nametnuti svoj stil, vrstu
asketske radiografije ljudskog bića, njegovih raspoloženja, u
intimističkom obliku.
Njegova analiza osamljenosti suvremenog čovjeka, njegovog nemira,
tjeskobe, nemogućnosti komuniciranja uvijek je bio najjači vid
njegovog djela.
(Hina) bnš br
250546 MET mar 95
SVJETSKA TRŽIŠTA: Poslovni rezultati kompanija podržali rast Wall Streeta
SAD istražuje je li DeepSeek koristio čipove koji se ne smiju izvoziti u Kinu
Sudac spriječio Trumpovu administraciju da prebaci transrodnu osobu u muški zatvor
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
Trump kaže da carine Meksiku i Kanadi možda neće uključivati naftu
Remili: U prvom poluvremenu kao da uopće nismo igrali
Najava događaja - fotografije - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - kultura - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - sport - za petak, 31. siječnja