FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA MODA-NJEMAČKA

Naslov: Teška vremena za njemačku modu Podnaslov:Njemačka industrija odjeće zabilježila je tijekom 1994., kao i ostatak gospodarstva, negativne rezultate u najvećoj poslijeratnoj recesiji u Njemačkoj. Salon mode u Dusseldorfu, koji je okupio više od 2.222 izlagača, bio je prilika da se, uz predstavljanje kolekcija za jesen/zimu 1995/96, razmotri strategija izlaska iz krize, posebice vezana za osvajanja novih tržišta u svijetu. Piše: Marie-Dominique FOLLAIN, AFP DUSSELDORF - Vremena su teška za njemački pret-a-porter, sektor koji je kao i ostatak nacionalnog gospodarstva zabilježio 1994. godine pad prodaje u visini 5%, najveću recesiju koju je doživjela Njemačka od 1948. godine. "Ni u 1995. ne vidi se izlaz iz krize", smatra osim toga Hartmut Krebs, državni tajnik za gospodarstvo pokrajine Sjeverne Rajne - Vestfalije, upitan povodom salona Prvih kolekcija Dusseldorfa (CDP), koji je od 5. do 8. veljače okupio više od 2.200 izlagača. Pokazatelj teškoća u njemačkoj industriji odijeće jest izvoz koji je 1993/94. pao za 14%, dok je uvoz pao za 3%. Istovremeno broj poduzeća u tom sektoru smanjio se za 5 do 10%. Po mišljenju Klausa Steilmanna, generalnog direktora grupacije Steilmann, vodeće u Europi u području ženskog pret-a-portera, "potrošači su vrlo razočarani posljednje četiri sezone suviše bazičnom, klasičnom modom. Pomanjkanje je to entuzijazma za modu kojemu industrijalci pokušavaju pronaći lijeka". Nedavno istraživanje provedeno na njihov zahtjev ukazuje na to da njemački potrošači imaju teškoća "u otkrivanju što je moderno", a i žale se da ih trgovci ne savjetuju dovoljno u njihovim kupovinama. Međunaslov: U potrazi za novim tržištima - Azije Rezultati grupacije Steilmann odražavaju sadašnje probleme sektora. Godine 1994. njezin je brutto promet pao za 8% i dosegao 1,4 milijarde DEM. Pad je za posljedicu imao zatvaranje deset proizvodnih jedinica u Njemačkoj i ubrzanje delokalizacije prema zemljama s niskim plaćama (u Ukrajini radnik zarađuje 17 DEM mjesečno, nasuprot 2.400 u Njemačkoj). Danas se 60% proizvodnje grupacije ostvaruje u zemljama istočne Europe, 20% u Aziji a 20% na njemačkom tlu. "U Njemačkoj prije izbora govorili su nam o obnovi, ali kasnije više ne", naglašava Steilmann za kojega se obnova uopće ne primjećuje u domeni potrošačkih dobara. Prema mišljenju Manfreda Kronena, generalnog direktora modnih salona u Dusseldorfu, "recesija se osjeća u Njemačkoj mnogo kasnije nego u drugim zemljama". Konstatacija je to koja navodi industrijalce na pronalaženje novih tržišta, posebno u Aziji. Njemački konzorcij, čiji je član Kronen, odnedavno sudjeluje u tvrtki za eksploataciju najvećeg izložbenog centra u jugoistočnoj Aziji, u Singapuru. U kolovozu tamo će se održati salon Europe Selection, zajednički njemački i talijanski projekt, čija će se prva sesija održati od 14. do 16. veljače u Hong Kongu. Kao prvi salon za predstavljanje novih kolekcija za sezonu jesen-zima 1995/96, prije Pariza, CPD je posebno obilježila retrospektiva modela britanske modne kreatorice Vivienne Westwood, koja je tamo također pretpremijerno pokazala svoju zimsku kolekciju. (Hina) bnš br 091110 MET feb 95 091110 MET feb 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙