Naslov: Teška vremena za njemačku modu
Podnaslov:Njemačka industrija odjeće zabilježila je tijekom 1994., kao
i ostatak gospodarstva, negativne rezultate u najvećoj
poslijeratnoj recesiji u Njemačkoj. Salon mode u
Dusseldorfu, koji je okupio više od 2.222 izlagača, bio je
prilika da se, uz predstavljanje kolekcija za jesen/zimu
1995/96, razmotri strategija izlaska iz krize, posebice
vezana za osvajanja novih tržišta u svijetu.
Piše: Marie-Dominique FOLLAIN, AFP
DUSSELDORF - Vremena su teška za njemački pret-a-porter, sektor koji
je kao i ostatak nacionalnog gospodarstva zabilježio 1994. godine pad
prodaje u visini 5%, najveću recesiju koju je doživjela Njemačka od
1948. godine.
"Ni u 1995. ne vidi se izlaz iz krize", smatra osim toga Hartmut
Krebs, državni tajnik za gospodarstvo pokrajine Sjeverne Rajne -
Vestfalije, upitan povodom salona Prvih kolekcija Dusseldorfa (CDP),
koji je od 5. do 8. veljače okupio više od 2.200 izlagača.
Pokazatelj teškoća u njemačkoj industriji odijeće jest izvoz koji
je 1993/94. pao za 14%, dok je uvoz pao za 3%. Istovremeno broj
poduzeća u tom sektoru smanjio se za 5 do 10%.
Po mišljenju Klausa Steilmanna, generalnog direktora grupacije
Steilmann, vodeće u Europi u području ženskog pret-a-portera,
"potrošači su vrlo razočarani posljednje četiri sezone suviše
bazičnom, klasičnom modom. Pomanjkanje je to entuzijazma za modu
kojemu industrijalci pokušavaju pronaći lijeka".
Nedavno istraživanje provedeno na njihov zahtjev ukazuje na to da
njemački potrošači imaju teškoća "u otkrivanju što je moderno", a i
žale se da ih trgovci ne savjetuju dovoljno u njihovim kupovinama.
Međunaslov: U potrazi za novim tržištima - Azije
Rezultati grupacije Steilmann odražavaju sadašnje probleme sektora.
Godine 1994. njezin je brutto promet pao za 8% i dosegao 1,4 milijarde
DEM. Pad je za posljedicu imao zatvaranje deset proizvodnih jedinica u
Njemačkoj i ubrzanje delokalizacije prema zemljama s niskim plaćama (u
Ukrajini radnik zarađuje 17 DEM mjesečno, nasuprot 2.400 u Njemačkoj).
Danas se 60% proizvodnje grupacije ostvaruje u zemljama istočne
Europe, 20% u Aziji a 20% na njemačkom tlu.
"U Njemačkoj prije izbora govorili su nam o obnovi, ali kasnije više
ne", naglašava Steilmann za kojega se obnova uopće ne primjećuje u
domeni potrošačkih dobara.
Prema mišljenju Manfreda Kronena, generalnog direktora modnih salona
u Dusseldorfu, "recesija se osjeća u Njemačkoj mnogo kasnije nego u
drugim zemljama". Konstatacija je to koja navodi industrijalce na
pronalaženje novih tržišta, posebno u Aziji.
Njemački konzorcij, čiji je član Kronen, odnedavno sudjeluje u tvrtki
za eksploataciju najvećeg izložbenog centra u jugoistočnoj Aziji, u
Singapuru. U kolovozu tamo će se održati salon Europe Selection,
zajednički njemački i talijanski projekt, čija će se prva sesija
održati od 14. do 16. veljače u Hong Kongu.
Kao prvi salon za predstavljanje novih kolekcija za sezonu jesen-zima
1995/96, prije Pariza, CPD je posebno obilježila retrospektiva modela
britanske modne kreatorice Vivienne Westwood, koja je tamo također
pretpremijerno pokazala svoju zimsku kolekciju.
(Hina) bnš br
091110 MET feb 95
091110 MET feb 95
Američka zabrana prodaje oružja odraslima mlađim od 21 je neustavna - sud
Potpora brexitu najmanja do sada, većina Britanaca za povratak u EU
DHMZ: Pretežno sunčano
SKV: Svijet uz kavu
SVJETSKA TRŽIŠTA: Poslovni rezultati kompanija podržali rast Wall Streeta
SAD istražuje je li DeepSeek koristio čipove koji se ne smiju izvoziti u Kinu
Sudac spriječio Trumpovu administraciju da prebaci transrodnu osobu u muški zatvor
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
Trump kaže da carine Meksiku i Kanadi možda neće uključivati naftu