svijetu
Naslov: Visoka moda ostvaruje profit
Podnaslov:Pokazujući ovaj tjedan u Rimu svoje kolekcije za
proljeće/ljeto 1995., talijanski dizajneri visoke mode
jednodušno su ocijenili da je, unatoč slaboj prodaji kod
kuće, ostvaren porast dobiti u prodaji ove, najskupocjenije
odjeće na svijetu, potaknut jeftinijom lirom i prodorom na
inozemna tržišta.
Piše: Samantha CONTI, Reuter
RIM - Talijanski dizajneri visoke mode - najskupocjenije odjeće na
svijetu - slave porast dobiti potaknute jeftinijom lirom i novom
generacijom kupaca širom svijeta.
Pokazajući ovaj tjedan u Rimu svoje nove kolekcije za proljeće/ljeto
1995., dizajneri su bili jednoglasni u ocjeni da su, usprkos slaboj
potražnji kod kuće, uspjeli ostvariti dobit, prvenstveno zahvaljujući
prednostima slabe lire i prodoru na inozemna tržišta.
Stefano Dominella, direktor "Gattinonia", jedne od najstarijih modnih
kuća u Rimu, priopćio je da je u odnosu na 1992. godinu dobit u 1994.
porasla za 20 posto.
"Pristižu nam klijenti iz Hong Konga, Saudijske Arabije, SAD i
Argentine, a sve zahvaljujući slaboj liri. Uvidjeli su da si mogu
priuštiti luksuz visoke mode po cijeni uobičajenih modela
'pret-a-porter'", rekao je Dominella.
Poznati modni dizajner Renato Balestra, koji je nedavno prikazao
svoju najnoviju kolekciju, kaže da svoju visoku modu redovito
predstavlja u ostatku Europe, Aziji, SAD i Africi.
"Uvijek se negdje u svijetu ljudi bogate. Posebice to mislim na
Daleki istok, Kinu i Rusiju", ističe Balestra.
Međunaslov: Boom u izvozu ženske odjeće
Modele 'haute couture' karakterizira vrhunsko umijeće izvedbe,
obični ih ručno radi ekipa vrhunskih zanatlija-umjetnika od kojih je
svaki za nešto specijaliziran - a posebna se pažnja posvećuje svakom
klijentu.
Kupci visoke mode, kojih na svijetu ima otprilike 3.000, spremni su
potrošiti desetke tisuća dolara, ovisno o tkanini i traženoj
umješnosti izrade.
Stručnjaci u modnoj industriji tvrde da istinsku visoku modu
obilježava vrhunska izvedba, kako iznutra tako i izvana.
Neki od modela "Gattinonia" prodaju se za 8.000 dolara - što je
cijena skupih ali mnogobrojnih 'pret-a-porter' modela.
Iako ne postoji službena statistika o talijanskoj industriji visoke
mode, izgleda da je porast izvoza u 1994. išao u korak sa sveukupnim
porastom izvoza ženske odjeće.
U prvom kvartalu 1994., izvoz ženske odjeće dostigao je vrijednost
2,4 bilijuna lira (1,5 milijardi dolara). To je 24,3 posto više nego u
istom razdoblju 1993. godine, izvjestila je industrijska udruga
Moda Industria.
No, ima i onih koji nisu sretni zbog pada cijena modelima visoke
mode, a to su, u prvom redu, zanatlije. Provodeći mnogo vremena i
trošeći veliku energiju vezući vjenčani veo, ili umetajući tisuće
sitnih perlica u svileni ogrtač, mnogi smatraju da se ti modeli
prodaju znatno ispod cijene.
"Bez obzira koliko kupac platio, ove su haljine uvijek jeftine",
kaže jedna švelja koja radi u Gattinonijevom studiju.
"Nikakva cijena niti izdaleka ne može predočiti vrijeme i trud
utrošen u izradu jedne takve haljine", dodaje ona.
(Hina) vk br
040452 MET feb 95
040452 MET feb 95
SVJETSKA TRŽIŠTA: Poslovni rezultati kompanija podržali rast Wall Streeta
SAD istražuje je li DeepSeek koristio čipove koji se ne smiju izvoziti u Kinu
Sudac spriječio Trumpovu administraciju da prebaci transrodnu osobu u muški zatvor
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
Trump kaže da carine Meksiku i Kanadi možda neće uključivati naftu
Remili: U prvom poluvremenu kao da uopće nismo igrali
Najava događaja - fotografije - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - kultura - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - sport - za petak, 31. siječnja