ZAGREB, 30. studenoga (Hina) - Glavni štrajkaški odbor Sindikata željezničara Hrvatske sinoć je razmotrio situaciju nakon priopćenja Vijeća obrane i nacionalne sigurnosti, kojime se dovodi u pitanje legalnost i legitimnosst općeg
štrajka željezničara, koji traje već treći dan. Uzimajući u obzir različita pravna tumačenja glede legalnosti Odluke ministra pomorstva, prometa i veza o vlakovima koji moraju prometovati i željezničkim prugama koje se moraju održavati za vrijeme štrajka, Glavni štrajkaški odbor je - kao znak dobre volje - odlučio da će od 30. studenog, od 00,01 sati do okončanja štrajka, kao minimum funkcioniranja Hrvatskih željeznica u štrajku, prometovati vlakovi navedeni u Naredbi predsjednika Uprave HŽ-a br. 414 od 27. studenoga 1996., priopćeno je noćas iz Glavnog štrajkaškog odbora.
ZAGREB, 30. studenoga (Hina) - Glavni štrajkaški odbor Sindikata
željezničara Hrvatske sinoć je razmotrio situaciju nakon priopćenja
Vijeća obrane i nacionalne sigurnosti, kojime se dovodi u pitanje
legalnost i legitimnosst općeg štrajka željezničara, koji traje već
treći dan. Uzimajući u obzir različita pravna tumačenja glede
legalnosti Odluke ministra pomorstva, prometa i veza o vlakovima
koji moraju prometovati i željezničkim prugama koje se moraju
održavati za vrijeme štrajka, Glavni štrajkaški odbor je - kao znak
dobre volje - odlučio da će od 30. studenog, od 00,01 sati do
okončanja štrajka, kao minimum funkcioniranja Hrvatskih željeznica u
štrajku, prometovati vlakovi navedeni u Naredbi predsjednika Uprave
HŽ-a br. 414 od 27. studenoga 1996., priopćeno je noćas iz Glavnog
štrajkaškog odbora. #L#
Tim činom Glavni štrajkaški odbor, kako se dodaje u priopćenju, želi
ostaviti neopterećen prostor nezavisnim stručnjacima da prosude o
legalnosti takve odluke, držeći da je mišljenje Ministarstva rada i
socijalne skrbi o nelegalnosti štrajka zbog nepoštivanja naređenog
minimuma prometovanja napisano u dnevnopolitičke svrhe.
Glavni štrajkaški odbor, kako je priopćeno, ponavlja da je štrajk
legalan, legitiman i organiziran na temelju opravdanih zahtjeva za
potpisivanje kolektivnog ugovora i poboljšanje uvjeta rada
željezničara, a o kojima do danas Uprava HŽ-a, Ministarstvo pomorstva,
prometa i veza te Vlada Republike Hrvatske uopće nisu prihvatili
pregovore.
"Dva su temeljna razloga zašto Sindikat željezničara Hrvatske, sa
svojih 11.000 članova, najsnažniji sindikat na Hrvatskim željeznicama,
štrajka već drugi put ove godine. To su pitanja ukupnog položaja
hrvatskih željeznica, te položaja 23.000 željezničara", kaže se, među
inim, u priopćenju.
(Hina) pp mc
300055 MET nov 96