ZAGREB, 20. kolovoza (Hina) - Zagrebačka pivovara d.d. na hrvatsko je tržište u lipnju plasirala 114 tisuća hektolitara piva, a u srpnju 118 tisuća hektolitara, što se očekuje i u kolovozu, izjavio je direktor komercijalnog sektora te
tvrtke Pero Ivanković, dodajući kako se u ljetnim mjesecima u Hrvatskoj prodaju trostruko veće količine piva nego u ostalom dijelu godine. On je naglasio i to kako je potrošnja piva u Hrvatskoj u stalnom porastu, pa je godišnja prosječna potrošnja po stanovniku dosegnula 70 litara, u usporedbi s prijeratnih 55 litara.
ZAGREB, 20. kolovoza (Hina) - Zagrebačka pivovara d.d. na hrvatsko je
tržište u lipnju plasirala 114 tisuća hektolitara piva, a u srpnju 118
tisuća hektolitara, što se očekuje i u kolovozu, izjavio je direktor
komercijalnog sektora te tvrtke Pero Ivanković, dodajući kako se u
ljetnim mjesecima u Hrvatskoj prodaju trostruko veće količine piva
nego u ostalom dijelu godine. On je naglasio i to kako je potrošnja
piva u Hrvatskoj u stalnom porastu, pa je godišnja prosječna potrošnja
po stanovniku dosegnula 70 litara, u usporedbi s prijeratnih 55
litara. #L#
Po Ivankovićevim riječima, udio je Zagrebačke pivovare u ukupnoj
hrvatskoj proizvodnji piva 31 posto, a s gotovo jednakim udjelom
slijedi Karlovačka pivovara. Te dvije domaće pivovare imaju dominantan
udjel i u prodaji piva na hrvatskom tržištu.
Zagrebačka je pivovara na tržištu prisutna s četiri marke piva, i to
Ožujskim, Banskim i Tomislav pivom, te s uvoznim Stella Artois. Udjel
je Ožujskog piva na hrvatskom tržištu 32 posto i 95 posto ukupne
proizvodnje Zagrebačke pivovare odnosi se na tu marku piva.
Inače, hrvatski su proizvođači piva u lipnju ove godine prodali 370
tisuća hektolitara toga pića. U srpnju je prodano 430 tisuća
hektolitara, a približno se takva prodaja očekuje i za kolovoz. U
ljetnim mjesecima, kada prodaja piva tradicionalno bilježi vrhunac,
Zagrebačka pivovara ostvaruje između 25 i 30 posto godišnjega prihoda.
U Hrvatskoj je sve popularnije i točeno pivo, čija je potrošnja u
neprekidnom porastu ponajprije zbog, kako ističe Ivanković, relativno
niske cijene u odnosu na ostala pića te jake marketinške potpore.
Dobit Zagrebačke pivovare, koja zapošljava 650 djelatnika, u 1995.
iznosila je 35,7 milijuna kuna, a dividende su isplaćene u visini od
18,3 milijuna kuna. U lipnju je, zahvaljujući dokapitalizaciji
belgijske pivovare Interbrew u visini od 21 milijuna njemačkih maraka,
povećan i kapacitet Zagrebačke pivovare.
Udjel uvoznih piva na domaćem tržištu doseže osam posto, što odgovara
godišnjoj proizvodnji jedne manje domaće pivovare, ističe direktor
Ivanković. Domaće se pivo, međutim, gotovo ne izvozi, i to uglavnom
zbog visokih troškova transporta koji njegovu cijenu u inozemstvu čine
nekonkurentnom. Osim piva, na domaće se tržište uvozi i sirovina za
njegovu proizvodnju, te se tako u domaćim pivovarama preradi oko 40
posto domaćeg i 60 posto uvoznog slada. Hrvatski proizvođači tu
sirovinu uglavnom uvoze iz Češke, Slovačke i Francuske.
(Hina) sm sbo
201346 MET aug 96