FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: POTROŠNJA PIVA U HRVATSKOJ U PORASTU

ZAGREB, 20. kolovoza (Hina) - Zagrebačka pivovara d.d. na hrvatsko je tržište u lipnju plasirala 114 tisuća hektolitara piva, a u srpnju 118 tisuća hektolitara, što se očekuje i u kolovozu, izjavio je direktor komercijalnog sektora te tvrtke Pero Ivanković, dodajući kako se u ljetnim mjesecima u Hrvatskoj prodaju trostruko veće količine piva nego u ostalom dijelu godine. On je naglasio i to kako je potrošnja piva u Hrvatskoj u stalnom porastu, pa je godišnja prosječna potrošnja po stanovniku dosegnula 70 litara, u usporedbi s prijeratnih 55 litara.
ZAGREB, 20. kolovoza (Hina) - Zagrebačka pivovara d.d. na hrvatsko je tržište u lipnju plasirala 114 tisuća hektolitara piva, a u srpnju 118 tisuća hektolitara, što se očekuje i u kolovozu, izjavio je direktor komercijalnog sektora te tvrtke Pero Ivanković, dodajući kako se u ljetnim mjesecima u Hrvatskoj prodaju trostruko veće količine piva nego u ostalom dijelu godine. On je naglasio i to kako je potrošnja piva u Hrvatskoj u stalnom porastu, pa je godišnja prosječna potrošnja po stanovniku dosegnula 70 litara, u usporedbi s prijeratnih 55 litara. #L# Po Ivankovićevim riječima, udio je Zagrebačke pivovare u ukupnoj hrvatskoj proizvodnji piva 31 posto, a s gotovo jednakim udjelom slijedi Karlovačka pivovara. Te dvije domaće pivovare imaju dominantan udjel i u prodaji piva na hrvatskom tržištu. Zagrebačka je pivovara na tržištu prisutna s četiri marke piva, i to Ožujskim, Banskim i Tomislav pivom, te s uvoznim Stella Artois. Udjel je Ožujskog piva na hrvatskom tržištu 32 posto i 95 posto ukupne proizvodnje Zagrebačke pivovare odnosi se na tu marku piva. Inače, hrvatski su proizvođači piva u lipnju ove godine prodali 370 tisuća hektolitara toga pića. U srpnju je prodano 430 tisuća hektolitara, a približno se takva prodaja očekuje i za kolovoz. U ljetnim mjesecima, kada prodaja piva tradicionalno bilježi vrhunac, Zagrebačka pivovara ostvaruje između 25 i 30 posto godišnjega prihoda. U Hrvatskoj je sve popularnije i točeno pivo, čija je potrošnja u neprekidnom porastu ponajprije zbog, kako ističe Ivanković, relativno niske cijene u odnosu na ostala pića te jake marketinške potpore. Dobit Zagrebačke pivovare, koja zapošljava 650 djelatnika, u 1995. iznosila je 35,7 milijuna kuna, a dividende su isplaćene u visini od 18,3 milijuna kuna. U lipnju je, zahvaljujući dokapitalizaciji belgijske pivovare Interbrew u visini od 21 milijuna njemačkih maraka, povećan i kapacitet Zagrebačke pivovare. Udjel uvoznih piva na domaćem tržištu doseže osam posto, što odgovara godišnjoj proizvodnji jedne manje domaće pivovare, ističe direktor Ivanković. Domaće se pivo, međutim, gotovo ne izvozi, i to uglavnom zbog visokih troškova transporta koji njegovu cijenu u inozemstvu čine nekonkurentnom. Osim piva, na domaće se tržište uvozi i sirovina za njegovu proizvodnju, te se tako u domaćim pivovarama preradi oko 40 posto domaćeg i 60 posto uvoznog slada. Hrvatski proizvođači tu sirovinu uglavnom uvoze iz Češke, Slovačke i Francuske. (Hina) sm sbo 201346 MET aug 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙