FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SARAJEVSKA ZRAČNA LUKA PONOVNO RADI

SARAJEVO, 15. kolovoza (Hina/Reuter) - Sarajevska zračna luka je u četvrtak, nakon dugih ratnih godina, opet otvorena za civilni zračni promet.
SARAJEVO, 15. kolovoza (Hina/Reuter) - Sarajevska zračna luka je u četvrtak, nakon dugih ratnih godina, opet otvorena za civilni zračni promet. #L# Tijekom 43 ratna mjeseca oko aerodroma su se borili vojnici, ispod njega su tunelom prolazile Sarajlije a na njega su padale granate i slijetali zrakoplovi koji su donosili humanitarnu pomoć, strane dužnosnike i novinare. Od prvog dana rata u BiH, sarajevska zračna luka bila je teren od strateške važnosti. Bosanski su je Srbi zauzeli odmah na početku sukoba, ali u lipnju 1992. godine prepustili su je UN-u za humanitarne letove. Tada je počela operacija dostave humanitarne pomoći Sarajevu zračnim putem. Zrakoplovi više od 20 država su obavili 12.900 letova za glavni grad BiH i dostavili više od 160.000 metričkih tona hrane, lijekova, materijala za skloništa i raznog ostalog tereta. Za to vrijeme oko na 200 zrakoplova bila je otvarana vatra, a u prosincu 1992. godine talijanski transportni zrakoplov srušen je protuzrakopovnom raketom na putu do Sarajeva. Zračnom lukom koristili su se i visoki međunarodni dužnosnici, humanitarci, novinari i ostali korisnici "Maybe Airlinesa" (Mejbi Erlajns - zrakoplovna tvrtka 'Možda'), kako su u šali letove u Sarajeva i iz njega zvali vojnici UN-a. Neko vrijeme francuski su pripadnici snaga UN-a na prtljagu tih putnika stavljali pečate i natpise "Maybe Airlines", ali su s tim prekinuli čim su primjetili da iz svijeta dolaze razni "ratni turisti" koji su samo čekali da dobiju taj pečat i prvim se letom vrate natrag, a da nisu ni nosom privirili u Sarajevo. Oko zračne luke uvijek je bilo puno snajperista, a nisu bile rijetke ni eksplozije minobacačkih i topničkih granata. Posada i povremeni putnici zrakoplova obavezno su morali nositi kacige i neprobojne prsluke, a na njemačkim zrakoplovima neko vrijeme putnici su redovno dobivali i padobran. Zrakoplovi su slijetali na piste pod oštrim kutevima, motori nisu bili gašeni ni nakon zaustavljanja zrakoplova a odmah nakon iskrcavanja tereta uslijedilo bi polijetanje, često praćeno izbacivanjem toplinskih i radarskih mamaca. Nažalost, na tim letovima ipak je bilo ranjenih i poginulih od vatre iz streljačkog oružja. Zračna luka je bila veza sa svijetom, ali i ispod aerodroma prolazio je tunel kojim su Sarajlije održavale životno važnu vezu sa slobodnim područjem BiH. U četvrtak 15. kolovoza 1996. godine osvanuo je dan kada će stanovnici glavnog grada BiH ponovo moći po dnevnom svjetlu i iznad površine zemlje ponovo odlaziti u svijet. Aerodromska zgrada je oštećena i još nosi ožiljke rata. Za obnovu zgrade sarajevske zračne luke trebat će nekoliko mjeseci i 26,7 milijuna dolara. Polovicu te svote osigurat će Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) putem 15-godišnjeg kredita. "Ovaj kredit je sam dio većeg kredita o kojem se upravo pregovara i koji će također biti namijenjen i obnovi cesta i željeznica", rekao je predstavnik EBRD-a Paul Monnory. Drugu polovicu novca za obnovu sarajevske zračne luke osigurat će prilozi zemalja članica EU te prilozi Europske komisije. (Hina) sb br 151608 MET aug 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙