ZAGREB, 11. srpnja (Hina) - "DANAS JE INTERNET NAJVAŽNIJI MEDIJ U VAŠEM POSLU. TO JE KAO DA SU NOVINE PONOVNO IZUMLJENE." (INSTITUT FOR THE FUTURE, USA)
ZAGREB, 11. srpnja (Hina) - "DANAS JE INTERNET NAJVAŽNIJI MEDIJ
U VAŠEM POSLU. TO JE KAO DA SU NOVINE PONOVNO IZUMLJENE."
(INSTITUT FOR THE FUTURE, USA) #L#
... U SVIJETU
Internet je proteklih godina postao najvažnijim medijem u modernom
poslovanju. Mogućnosti neograničenog prijenosa informacija i znanja,
brza trgovina robom i uslugama, te relativno niska cijena prezentacije
i korištenja, najvećoj svjetskoj računalnoj mreži priskrbljuju sve
veću moć.
Gotovo osam milijuna projekata s područja politike, znanosti,
gospodarstva, športa, kulture, zabave i sl. održava više od 60.000
Internet poslužitelja u svijetu. Primjerice, na Internetu se može
pratiti kretanje cijena dionica na svjetskim burzama kapitala,
rezervirati hotelska soba, pa čak i naručiti pizza, mogu se preuzimati
slike, tekst, glazba,...
O popularnosti te mreže ipak najbolje govore procjene o 80 milijuna
njezinih korisnika, s mjesečnom stopom rasta od 10 posto. Prognozira
se da će se njihov broj u ovoj godini utrostručiti, a potencijalima
toga najvećega svjetskog tržišta informacija mnogostruko se koriste
gospodarstvenici diljem svijeta. Značaj Interneta potkrepljuju i
prognoze kako će on uskoro istisnuti poštansko poslovanje, te da će
kroz deset godina iz uporabe izbaciti i telefone.
Zbog svega toga, Internet je postao nezaobilazan medij u modernom
poslovanju. No, je li tako i u Hrvatskoj?
... U HRVATSKOJ
Broj korisnika Interneta u Hrvatskoj stalno raste, ali neusporedivo
sporije nego u svijetu. Ponajprije zbog slabijeg razumijevanja i
poznavanja informacijskih kanala te najveće svjetske računalske mreže,
hrvatsko gospodarstvo prilično zaostaje u korištenju njezinih golemih
mogućnosti. Primjerice, za predstavljenje hrvatskog turizma na
Internetu, projekt Croatian Tourism Line, koji je pokrenula Hina,
prevladava nezainteresiranost nositelja promocije hrvatske turističke
ponude. To najbolje potvrđuje činjenica da Hrvatska turistička
zajednica već dva mjeseca nije ni odgovorila na prijedlog projekta, a
Ministarstvo turizma nekoliko mjeseci dulje. To nije u duhu te mreže,
gdje se informacije razmjenjuju brzo jer se zna da pravodobna
informacija često vrijedi više od tradicionalnih statističkih
podataka.
Što za turizam i, dakako, druge grane hrvatskog gospodarstva
predstavlja tržište od 80 milijuna ljudi, nije potrebno posebno
isticati. Na novom je mediju svakako da otvori put i ukloni neznanje
i predrasude, a na menagerima je da prihvate promjene i izazove na
prijelazu stoljeća.
(Hina) sab sbo
111317 MET jul 96