ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - U foajeu Hrvatskoga narodnog kazališta javnosti je danas predstavljena monografija istaknutoga hrvatskog slikara Zlatka Kauzlarića Atača, naslovljena "Homines dum sumus", o Kauzlarićevu slikarstvu, koji se
u zadnje vrijeme bavi najviše kazališnom scenografijom. Nakon uvodnih riječi intendanta Hrvatskoga narodnog kazališta Georgija Para o monografiji je govorio likovni kritičar i poznavatelj Kauzlarićeva djela te pisac teksta u monografiji Tonko Maroević.
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - U foajeu Hrvatskoga narodnog kazališta
javnosti je danas predstavljena monografija istaknutoga hrvatskog
slikara Zlatka Kauzlarića Atača, naslovljena "Homines dum sumus", o
Kauzlarićevu slikarstvu, koji se u zadnje vrijeme bavi najviše
kazališnom scenografijom. Nakon uvodnih riječi intendanta Hrvatskoga
narodnog kazališta Georgija Para o monografiji je govorio likovni
kritičar i poznavatelj Kauzlarićeva djela te pisac teksta u
monografiji Tonko Maroević. #L#
Maroević je uz ostalo naglasio da je "Kauzlarić slikar tradicionalne
vokacije i dara, izvanredne snage, kojom ulazi u fizionomiju ljudskoga
tijela. Atačev dar je najneprijeporniji u ostavljanju toga traga.
Njegovo djelo ujedinjuje pop-art i enformel, doživljuje promjene i
proširenje medijskog prostora. To je slikarstvo", dodaje Marojević,
"otvoreno velikom broju lica što se očituje u Atačevu scenografskom
radu, slikajući na osebujan način kazališni svijet. Atačevi aktovi
nose veliki napon i izraz slikarskoga htijenja i snage u vremenu
rezignacije. Njegovo djelo iznova nudi svjetlost i blizinu tuđeg lica.
Slikar je to puna sudjelovanja, koji pokazuje ljudsko tijelo koje sa
sobom nosi svu snagu i težinu".
Maroević je napomenuo da je "Atač učio od kazališta studirajući
promjenjivost i tijek vremena, što karakterizira tu umjetnost, a sva
ta djela nastala za kazališta pokazuju vitalitet koji tjera samog
umjetnika".
Drugi predstavljač monografije dr. Željka Čorak, govoreći o slikaru
Zlatku Kauzlariću Ataču i njegovu kritičaru Tonku Maroeviću, kazala je
da je "njihov zajednički nazivnik propitivanje smisla slike u ovo naše
elektronsko doba". Istaknula je "težinu lakoće i lakoću težine kojom
se odlikuje Atačevo slikarstvo, s naglaskom na kazalište kao mjesto
prolaznosti svijeta. Ove slike i sve ono što je napisano o njima
smatra se iskušavanjem sudbine što nam je ponuđena u ovom vrijednom
izdanju, istaknula je Željka Čorak.
U ime nakladnika o monografiji je govorio predstavnik nakladnika Art
studija "Azinović", direktor Mišo Azinović.
Ulomke iz monografije kazivao je dramski umjetnik Dragan Despot.
(Hina) ta sp
121603 MET jun 96