BRUXELLES, 4. lipnja (Hina) - Komisija Europskog parlamenta za promet i turizam, na svojoj sjednici održanoj u utorak u Bruxellesu, kojoj su prisustvovali i predstavnici parlamenata 18 država srednje i istočne Europe, raspravljala je
o paneuropskoj prometnoj mreži i suradnji Europske unije i zemalja srednje i istočne Europe u tom području.
BRUXELLES, 4. lipnja (Hina) - Komisija Europskog parlamenta za promet
i turizam, na svojoj sjednici održanoj u utorak u Bruxellesu, kojoj su
prisustvovali i predstavnici parlamenata 18 država srednje i istočne
Europe, raspravljala je o paneuropskoj prometnoj mreži i suradnji
Europske unije i zemalja srednje i istočne Europe u tom području. #L#
Sudionici sastanka istaknuli su važnost konkretnog dijaloga u
politici prometa i turizma između Europske unije i zemalja srednje i
istočne Europe, a osnova za to, kao i za planiranje i izgradnju
telekomunikacija te cestovnih i željezničkih pravaca, su odluke druge
paneuropske konferencije o prometu, priređene na Kreti 1994. godine.
Na sjednici je, međutim, istaknuto da odluke o devet glavnih
prometnih koridora, utvrđenih na kretskoj konferenciji, nisu i
nepromjenjive, što, prema ocjeni hrvatskog predstavnika na toj
sjednici, saborskog zastupnika i generalnog direktora Zagrebačkog
velesajma Jurice Pavelića, otvara mogućnost da se ponovno razmotri
pitanje otvaranja južnog koridora i da se Hrvatska, zajedno s BiH, na
taj način poveže sa zapadnom, srednjom i istočnom Europom.
Na sjednici je također bilo riječi o integraciji tržišta transporta,
eliminiranju glavnih deformacija u konkurenciji različitih zemalja i
raznih prometnih grana te problemu financiranja infrastrukturnih
objekata.
Kao osobit problem istaknuto je dugo čekanje na granicama u osobnom i
u robnom prometu, koje je često posljedica ne transportnih, nego više
političkih problema. Kao primjer navedeno je da se kod robnog prometa
na granici Poljske i Bjelorusije čeka i po tjedan dana. Sa strane
Europske unije istaknuto je da se za uklanjanje takvih problema mogu
iskoristiti sredstva iz PHARE programa, jer EU ionako 30 posto tog
novca ulaže u prometnu infrastrukturu.
(Hina) mp br
041618 MET jun 96