LJUBLJANA, 9. svibnja (Hina) - Slovenski su analitičari dugo vremena ocjenjivali da će dugotrajni rat na Balkanu onemogućiti povratak prometih tokova preko autoceste.
LJUBLJANA, 9. svibnja (Hina) - Slovenski su analitičari dugo vremena
ocjenjivali da će dugotrajni rat na Balkanu onemogućiti povratak
prometih tokova preko autoceste. #L#
Zato sadašnji plan gradnje nacionalnih autocesta u Sloveniji predviđa
da mreža suvremenih četverostaznih prometnica između prijelaza
Karavanke i granice s Hrvatskom bude dovršena tek 2004. godine, tek
nakon dovršenja autocestovne veze od granice s Italijom i granice s
Mađarskom. Tzv. "slovenski cestovni križ", kako su ta dva strateška
nacionalna prometna smjera, koji se ovdje sijeku, nazvali, sada čini
se kasni u svojoj izvedbi. Novinski komentatori ovih dana tvrde kako
zbog političke blokade u vladi nitko ne želi priznati da su planom
cestogradnje napravljeni "truli kompromisi" te da buduće
preusmjeravanje europskog cestovnog prometa zahtijeva hitne odgovore.
"Političke prilike na Balkanu su nestabilne da bi se promet odmah
vratio u stare tokove, no već sad je jasno da suvremena autocesta sa
četiri trake, koja se do kraja 1999. treba napraviti između Maribora i
Lendave nikad neće vidjeti 20.000 vozila dnevno, koliko ih je bilo
nekad između Ljubljane i Zagreba, a postoji opasnost od crnog
scenarija po kojem gradimo autoceste samo za istočnoeuropske kamione",
jedna je od zabilježenih ocjena u slovenskom tisku ovih dana, dok
komentator ljubljanskog "Dnevnika" dodaje:
"Bratstvo i jedinstvo opet funkcioniraju, Europa je opet cjelovita i
odahnula je, a Slovenija opet postaje nepodnošljiva tranzitna država
sa cestom smrti jer je rat prekratko trajao da dovršimo svoje planove.
Opet kasnimo, ako nas ne tješi to što je jedan od prvih automobila,
koji je preko prijelaza Bajakovo iz Hrvatske prešao u Srbiju bio
Renaultova "petica" mariborske registracije.
(Hina) fl dr
091348 MET may 96