SPLIT, 1. travnja (Hina) - Splitsko-dalmatinska županija sudjeluje s više od 36 posto pomorskoga prometa u Dalmaciji. To je i razlog što je ta županija naručila izradbu projekta o pomorskom prijevozu o koncepciji kojeg je danas u
Splitu gradonačelnicima i načelnicima 14 županijskih otočnih gradova i općina govorio jedan od sudionika istraživanja, suradnik Brodosplitova instituta Griša Ćurin.
SPLIT, 1. travnja (Hina) - Splitsko-dalmatinska županija sudjeluje s
više od 36 posto pomorskoga prometa u Dalmaciji. To je i razlog što je
ta županija naručila izradbu projekta o pomorskom prijevozu o
koncepciji kojeg je danas u Splitu gradonačelnicima i načelnicima 14
županijskih otočnih gradova i općina govorio jedan od sudionika
istraživanja, suradnik Brodosplitova instituta Griša Ćurin. #L#
Pročelnik županijskog Ureda za gospodarstvo Frane Matejčić
rekao je da županija svojim snagama želi poboljšati životne uvjete
otočana, a ne čekati da sve radi država, odnosno mjerodavno
ministarstvo. Istraživanje je naručeno kako bi se na temelju njegovih
odrednica raspisao natječaj i dala koncesija najpovoljnijim
natjecateljima za održavanje pomorskog prometa u Županiji, te privukli
strani i domaći ulagači. Tako bi se uvela konkurencija, ukinuo monopol
jedinom hrvatskom pomorskom prijevozniku na domaćim linijama i počeli
stvarati tržišni odnosi na dobrobit gospodarskog procvata otoka.
Griša Ćurin je istaknuo da je svrha projekta zaustaviti
iseljavanje otočana gospodarskim preporodom otoka, za što je temeljni
uvjet dobra povezanost s kopnom. Putnički promet mora se posve
odvojiti od trajektnog, a maleni brzi brodovi za prijevoz putnika,
polasci kojih moraju biti prilagođeni otočanima, omogućiti na primjer
život na Hvaru, a rad ili školovanje u Splitu.
Gradski i općinski čelnici na županijskim otocima ponovili su
brojne prigovore pomorskoj povezanosti, od visokih cijena do neudobnih
i sporih brodova i loše organiziranosti u splitskoj gradskoj luci.
Inače, rečeno je na sastanku, Ministarstvo pomorstva, prometa i veza i
ove će sezone za pruge do Rogača, Bola i Jelse izdvojiti po 400.000
kuna, za Drvenik veli i Drvenik mali 300.000, a za prijevoz od Komiže
do Biševa 100.000 kuna subvencije.
(Hina) em mć
011818 MET apr 96