ZAGREB, 19. ožujka (Hina) - Ukupni prihodi Hrvatskih željeznica u 1996. predviđeni su u iznosu od 2,7 milijardi kuna, od čega bi se državnim proračunom osiguralo 1,19 milijardi kuna, prihodima od prijevoza putnika i robe 974 milijuna
kuna, a ostalim prihodima 545 milijuna kuna. Rashodi su izjednačeni s prihodima tako da bi poslovna 1996. trebala završiti bez gubitaka, istaknuto je na današnjoj konferenciji za novinare u HŽ-u, na kojoj su govorili predsjednik Nadzornog odbora HŽ-a prof.dr. Josip Božićević, generalni direktor HŽ-a Marijan Klarić i članovi Uprave Mirjana Pejković i Zlatko Dokuza.
ZAGREB, 19. ožujka (Hina) - Ukupni prihodi Hrvatskih željeznica u
1996. predviđeni su u iznosu od 2,7 milijardi kuna, od čega bi se
državnim proračunom osiguralo 1,19 milijardi kuna, prihodima od
prijevoza putnika i robe 974 milijuna kuna, a ostalim prihodima 545
milijuna kuna. Rashodi su izjednačeni s prihodima tako da bi poslovna
1996. trebala završiti bez gubitaka, istaknuto je na današnjoj
konferenciji za novinare u HŽ-u, na kojoj su govorili predsjednik
Nadzornog odbora HŽ-a prof.dr. Josip Božićević, generalni direktor
HŽ-a Marijan Klarić i članovi Uprave Mirjana Pejković i Zlatko Dokuza.
#L#
Plan poslovanja prihvatio je jednoglasno NO HŽ-a, a njime se planira
14 postotno povećanje prihoda od prijevoza putnika (32,6 milijuna
putnika), te 18,7 posto veći prijevoz roba nego lani (15,8 milijuna
tona), istaknuo je dr. Božićević. Dodao je da se povećanje prijevoza
temelji na otvaranju tranzita prema istočnoj Slavoniji, većem radu
Ličke pruge i jadranskih luka te ukupnom povećanju proizvodnje u
Hrvatskoj.
Iz ukupnih sredstava za ulaganja će se izdvojiti 340 milijuna kuna, a
planirane su investicije u iznosu od 1,3 milijarde kuna. Stoga će se
ostali iznos od 923 milijuna kuna namaći ino-kreditima. U planu je
najviše, 814,2 milijuna kuna planirano uložiti u infrastrukturu, a 509
milijuna kuna za prijevoz - nabavku novih putničkih i teretnih vagona.
Značajna sredstva (63,5 milijuna kuna) predviđena su za poboljšanje
uvjeta rada osoblja.
Posebno se osvrćući na ulaganja u nabavku vagona, direktor Klarić je
kazao da u putničkom prometu danas nedostaje 50-ak vagona, kao i da je
u tijeku izrada novog voznog reda HŽ-a, u kojem se predviđa uvođenje
pravaca prema istočnoj Slavoniji te dvaju noćnih vlakova prema Splitu.
Modernizacijom Ličke pruge smanjit će se vrijeme putovanja od Zagreba
do Splita na ispod osam sati, a postoje planovi, dopunio je dr.
Božićević, za koje nisu potrebne prevelike investicije, da se
skraćenjem trase te smanjenjem nagiba na dijelu Ličke pruge, poveća
brzina vlaka i putovanje skrati na ispod četiri sata.
Vodstvo HŽ-a govorilo je i o otvaranju željezničkih pravaca prema
istočnoj Slavoniji, Baranji i zapadnom Srijemu. Direktor Klarić je
kazao da u zapisniku koji je nedavno potpisan u Zagrebu s
predstavnicima SRJ, stoji otvaranje prometa na 34 kilometra dugoj
pruzi Vinkovci-Tovarnik-Šid, na kojoj bi se vozilo 50 kilometara na
sat jednim kolosijekom. Kad se omogući pristup djelatnicima HŽ-a,
nakon mjesec dana bi mogao tom trasom početi promet. Božićević i
Klarić su podsjetili da je istočno-slavonski pravac bio jedan od
najrentabilnijih, na kojem je ostvarivano 50-60 posto prihoda od
prijevoza.
Na upit o restrukturiranju HŽ-a, direktor Marijan Klarić je kazao da
o tomu traju razgovori s nekoliko inozemnih kompanija, kao i da je
osnovni princip stvaranje manjih profitabilnih organizacijskih
jedinica.
Inače, poslovnu će 1995. Hrvatske željeznice završiti s gubitkom od
144 milijuna kuna, što je približno isti gubitak kao i 1994. (137
milijuna kuna).
(Hina) db dd
191401 MET mar 96