BUDIMPEŠTA, 28. ožujka (Hina/Reuter) - Prodaja automobila na tržištima zemalja članica Sporazuma o slobodnoj trgovini u središnjoj Europi (CEFTA) u siječnju je ove godine porasla za 39,2 posto u odnosu na isti mjesec 1995., odnosno na
ukupno 55.812 automobila. Najveću prodaju vozila na tržištima Češke, Mađarske, Poljske, Slovačke i Slovenije i nadalje ostvaruje Fiat, ali je zamjetan i snažan rast prodaje Volkswagenovih automobila.
BUDIMPEŠTA, 28. ožujka (Hina/Reuter) - Prodaja automobila na
tržištima zemalja članica Sporazuma o slobodnoj trgovini u
središnjoj Europi (CEFTA) u siječnju je ove godine porasla za 39,2
posto u odnosu na isti mjesec 1995., odnosno na ukupno 55.812 automobila.
Najveću prodaju vozila na tržištima Češke, Mađarske, Poljske, Slovačke
i Slovenije i nadalje ostvaruje Fiat, ali je zamjetan i snažan rast
prodaje Volkswagenovih automobila. #L#
Fiat SPA, koji drži u 71,8 postotnom vlasništvu poljsku tvornicu Fiat
Auto Poland, u promatranom je razdoblju ostvario porast prodaje za 3,6
posto, na 12.979 automobila. Ipak, njegov je tržišni udio pao sa 31,2
posto na 23,3 posto, ponajviše zbog smanjenja carinskih pristojbi na
uvoz automobila u Poljsku za pet posto.
Nasuprot tome, Volkswagen, koji drži 70 posto vlasničkog udjela tvrtke
Škoda automobilova AS, ostvario je porast prodaje od čak 44,7 posto,
na 12.907 automobila, te je njegov tržišni udio porastao sa 22,2 posto
na 23,1 posto. Velik doprinos skoku prodaje dao je i novi Škodin model
Felicia, čija je prodaja u proteklij godinu dana dostigla 7.972 automobila.
Prema ocjenama analitičara, u idućem će razdoblju najveći uspjeh na
spomenutom tržištu ostvarivati korejski proizvođač Daewoo, većinski
vlasnik poljske tvrtke Fabryka Samochodow w Lublinie (FSL), čija će
ukupna prodaja, nakon kupovine još jedne poljske tvrtke, Fabryka
Samochodow Osobowych (FSO), porasti sa 2.174 na 9.139 automobila.
Većina proizvođača, zbog obuzdavanja inflacije i povećanja kupovne
moći stanovništva u tom dijelu Europe, predviđa daljnji porast prodaje
automobila do konca ove godine, pri čemu u Slovačkoj za čak 30 posto.
U Poljskoj i Češkoj očekuje se rast od 20 posto, u Sloveniji 15 posto,
a jedino se u Mađarskoj, zbog visoke inflacije, deprecijacije forinte
i niskih razina plaća, ne predviđa povećanje prodaje.
(Hina) mg sbo
281033 MET mar 96