ZAGREB, 18. ožujka (Hina) - Predsjednik hrvatske Vlade mr. Zlatko Mateša razgovarao je danas u Zagrebu s predsjednikom ruske brodarske kompanije "Novorossiysk Shiping Company" u Novorossiysku, Leonidom Lozom. U razgovoru, u kojem je
posebice bilo riječi o programu izgradnje brodova za ruskog naručitelja u hrvatskim brodogradilištima, sudjelovali su i hrvatski ministar gospodarstva Davor Štern, direktor Hrvatske brodogradnje Ante Baučić te veleposlanik Ruske Federacije u Hrvatskoj Leonid Keresteđijanc.
ZAGREB, 18. ožujka (Hina) - Predsjednik hrvatske Vlade mr. Zlatko
Mateša razgovarao je danas u Zagrebu s predsjednikom ruske brodarske
kompanije "Novorossiysk Shiping Company" u Novorossiysku, Leonidom
Lozom. U razgovoru, u kojem je posebice bilo riječi o programu
izgradnje brodova za ruskog naručitelja u hrvatskim brodogradilištima,
sudjelovali su i hrvatski ministar gospodarstva Davor Štern, direktor
Hrvatske brodogradnje Ante Baučić te veleposlanik Ruske Federacije u
Hrvatskoj Leonid Keresteđijanc. #L#
Hrvatska Vlada u okviru svojih ovlasti, istaknuo je pritom premijer
Mateša, u cijelosti podupire program izgradnje brodova za ruskog
naručitelja jer je to, uz suradnju kompanija, dobar primjer
rusko-hrvatske gospodarske suradnje.
Po riječima Leonida Loze, program se provodi s manjim zakašnjenjima,
koja su uzrokovana novčanim problemima i nedostatkom kvalificirane
radne snage. Ruska je strana, općenito gledajući, zadovoljna i ima
nade da će program biti završen kako je i predviđeno, kazao je Lozo.
Ministar Štern također je izrazio nadu da će brodovi biti završeni na
vrijeme, iako se nešto kasni. Osvrćući se na, kako je rekao, hrvatski
sindrom, koji se javlja u svim područjima, a ne samo u brodogradnji -
da svugdje ima viška radnika, a radnika nema - ministar Štern je kazao
da će se to riješiti i uvozom radne snage, koliko god se tomu netko
bude protivio.
"Ne možemo dopustiti da takav jedan veliki program, koji znači život
našim brodogradilištima, propadne jer nam nedostaje 30-40 zavarivača",
kazao je Štern pojašnjavajući da "radnika na papiru danas ima, ali
kada trebaju raditi na brodu, onda ih nema".
Problem financiranja pokušat će se riješiti zajedno s naručiteljem
broda tako da se ubrza korištenje odobrenih kredita.
"Do kraja godine moramo predati zadnji od 12 ugovorenih brodova, što
je uvjet za dobivanje novih narudžbi, a ako to ne uspijemo, onda smo
pali na ispitu i sami smo krivi", zaključio je Štern.
(Hina) db mc
181243 MET mar 96