FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM SABORA: ZAKLJUČENA RASPRAVA O ISTRAŽNIM POVJERENSTVIMA

ZAGREB, 13. ožujka (Hina) - Zastupnički dom hrvatskog Sabora u nastavku 5. sjednice utvrdio je dnevni red od 21 točke te zaključio raspravu o Konačnom prijedlogu zakona o istražnim povjerenstvima koji je podnio Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma. Objedinjena rasprava o tri konačna prijedloga izmjena i dopuna u kaznenih zakona nastavit će se nakon stanke.
POVJERENSTVIMA ZAGREB, 13. ožujka (Hina) - Zastupnički dom hrvatskog Sabora u nastavku 5. sjednice utvrdio je dnevni red od 21 točke te zaključio raspravu o Konačnom prijedlogu zakona o istražnim povjerenstvima koji je podnio Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma. Objedinjena rasprava o tri konačna prijedloga izmjena i dopuna u kaznenih zakona nastavit će se nakon stanke. #L# Istražnim povjerenstvom hrvatski Sabor, kao zakonodavno i predstavničko tijelo, dobiva još jedno snažno političko oružje u nadzoru izvršne vlasti i javnog života Hrvatske, kazao je u ime predlagatelja Vladimir Šeks, napominjući da će istražna povjerenstva moći osnivati Zastupnički i Županijski dom i stavljati na dnevni red sva pitanja od javnog interesa. Predloženi zakon o istražnim povjerenstvima osnažuje ulogu Sabora, snažno je oružje za političku odgovornost i razvoj demokracije i stoga ga treba podržati, najčešći su naglasci što su se čuli u kraćoj raspravi. Istodobno je, osobito iz redova oporbenih zastupnika, upozoreno kako je preusko propisan institut uskrate svjedočenja te predloženo proširenje kruga osoba koje bi mogle uskratiti svjedočenje pred istražnim povjerenstvom. Najveći broj zastupnika smatra da taj krug trebaju činiti bračni drugovi i djeca, no Ivan Gabelica (HSP) drži da treba ići i još šire. U raspravi o predloženim izmjenama i dopunama Osnovnog krivičnog zakona najviše pozornosti izazvala je odredba po kojoj bi se kaznenim djelom smatralo i objavljivanje sadržaja državne tajne, a u izmjenama Krivičnog zakona odredba da se od uvrede i klevete štite funkcije predsjednika države, Sabora, Vlade, Vrhovnog i Ustavnog suda. U ime kluba IDS-a Damir Kajin ističe kako se time stječe dojam da se želi disciplinirati medije. Može se, nastavio je, postaviti pitanje zašto službene osobe odaju državne tajne i kolika šteta za državu od toga nastaje. U ime kluba SDP-a Mato Arlović navodi kako je odavanje državne tajne jedno, a objavljivanje drugo. Upitao je kako će javnost kontrolirati vlast ako im budu uskraćene bitne činjenice. Stoga predlaže da se predloženi zakoni upute u treće čitanje kako bi ostalo vremena da se i hrvatski građani očituju o predloženim izmjenama. U ime kluba HSLS-a Vladimir Primorac također se zauzeo za treće čitanje. Naveo je da je Osnovnim krivičnim zakonom propisano kazneno djelo za odavanje državne tajne, te da stoga nema razloga da se to proširuje i na onoga tko državnu tajnu objavi. "Ne mogu se oteti dojmu da je to stoga što se želi suzbiti javna riječ", naglasio je Primorac. Odredbu o krivičnom djelu uvrede i klevete prema visokim državnim dužnosnicima, za koja djela tužbu uz prethodnu suglasnost dužnosnika po službenoj dužnosti podiže državni odvjetnik, Primorac smatra miješanjem politike u struku, što je također, po njegovoj ocjeni, usmjereno protiv sredstava javnog informiranja. U ime kluba HDZ-a Vladimir Šeks podsjeća da je hrvatski Sabor potpisao niz međunarodnih konvencija i deklaracija o ljudskim pravima i slobodama, i o slobodi medija. Hrvatska se država mora štititi, ističe Šeks, odgovarajući Vladimiru Primorcu da se Osnovnim krivičnim zakonom kao kazneno djelo propisuje odavanje državne tajne ali samo za službene, odgovorne osobe. Nema zapreke da se hrvatska država kaznenim djelom štiti i od onih koji u javnosti objave državnu tajnu, kazao je Šeks. Također je naglasio da nema zapreke da se kaznenim djelom za uvredu i klevetu štite funkcije visokih državnih dužnosnika, jer, naglasio je, to u svojim zakonodavstvima imaju sve razvijene europske zemlje, štoviše u Hrvatskoj je broj funkcija na koje bi se primjenjivale predložene odredbe vrlo sužen. (Hina) bm/msj ds 131501 MET mar 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙