PARIZ, 22. siječnja (Hina/AFP) - "Streetwear" ili "ulična moda" vodit će glavnu riječ na međunarodnim salonima ženskog i muškog pret-a-portera koji će se održavati od 26. do 29. siječnja u Parizu.
PARIZ, 22. siječnja (Hina/AFP) - "Streetwear" ili "ulična moda" vodit
će glavnu riječ na međunarodnim salonima ženskog i muškog
pret-a-portera koji će se održavati od 26. do 29. siječnja u Parizu.
#L#
Od početaka tog modnog trenda broj izlagača u sektorima pod imenom
"Who's Next" i "Street Waves" je udvostručen. Taj segment tržišta
namijenjen publici od 13 do 25 godina postao je danas nezaobilazna
gospodarska realnost, iako još teško prikaziva u brojkama.
"Streetwear" je rođen u SAD sredinom osamdesetih godina. "Ekonomska
kriza, nezaposlenost i pomanjkanje financijskih sredstava
predstavljaju korijene te mode.
Mladi koji su željeli nešto izraziti učinili su to preko odjeće,
kombinirajući ono što su skupili na sajmištu i na tavanu, kako bi
stvorili novi image", objašnjava Tim Bargeot, mladi proizvođač koji
izlaže svoje kreacije u sektoru "Who's next".
Pojavivši se u Francuskoj početkom desetljeća, ta se struja
pretvorila u masovni fenomen posredstvom mladih iz predgrađa koji se
poistovjećuju s američkim snom. Istodobno su u rapu našli svoju
glazbenu podlogu.
Otada se ta moda snažno inspirirana športom, sastavljena od preširoke
ili preuske odjeće, modela s mnogo džepova i kapuljača, živih boja,
izrađena od đerseja, likre i najlona, nije prestala širiti.
Tržište "streetweara" obuhvaća danas mnoge segmente koje
profesionalci zovu "workwear", "clubwear", "beachwear", "snow-wear",
itd. U punoj ekspanziji, predstavlja važan dio potrošnje. Odatle
interes koji budi među distributerima.
"Osim novih poduzeća koja su počela prevrćući nošenu i radnu odjeću,
proizvođači jeansa počinju se prilagođavati", kaže Tim Bargeot.
Trenutačno u Francuskoj ima od 150 do 200 tvrtki koje se bave modom i
modnim detaljima u toj domeni.
Stilist po formaciji, Tim Bargeot smješta se u struju "hip hop" -
rabi iste materijale kao i "streetwear", ali u duhu šezdesetih i
sedamdesetih. Svoju je karijeru počeo sredinom osamdesetih godina,
opskrbljujući se na skladištima i nalazeći modele na sajmištima".
Godine 1992. otvara prvu trgovinu, oblači pjevačku zvijezdu Vanessu
Paradis, osobe iz show businessa.
Danas, s 30 godina, ostvaruje brutto-promet od 5 milijuna FRF
(milijun dolara), izvozi u Europu, Japan i SAD.
Međunarodni salon muške odjeće (SEHM, tisuću izlagača) predvidio je
više programa za sektor "Street Waves" koji će okupiti 136 linija:
aveniju multimedija dugu 55 metara s pristupom Internetu,
demonstracije skatea i "hip hopa", video-igre i disk-džokeje.
(Hina) bnš bnš
221402 MET jan 96