PARIZ, 16. siječnja (Hina/AFP) - Europljanke sa sjevera kontinenta više pozornosti posvećuju donjem rublju od Europljanki s juga. Kad se radi o kupovini donjeg rublja, Britanke i Njemice prednjače pred Francuskinjama, Španjolkama i
Talijankama, prema podacima s Međunarodnog salona donjeg rublja koji će se prirediti od 27. do 30. siječnja u Parizu.
PARIZ, 16. siječnja (Hina/AFP) - Europljanke sa sjevera kontinenta
više pozornosti posvećuju donjem rublju od Europljanki s juga. Kad se
radi o kupovini donjeg rublja, Britanke i Njemice prednjače pred
Francuskinjama, Španjolkama i Talijankama, prema podacima s
Međunarodnog salona donjeg rublja koji će se prirediti od 27. do 30.
siječnja u Parizu. #L#
Prošle su si godine Engleskinje priuštile kupovinu pet grudnjaka,
Njemice su u istom razdoblju kupile tri grudnjaka, Francuskinje dva,
Španjolke i Talijanke 1,5 do 2. Kad je riječ o gaćicama, brojka za
prve iznosi 10, a za ostale između 5 i 7. No, južne Europljanke kupuju
skuplje donje rublje nego sjeverne, koje više mare za količinu.
Europsko tržište (osim Grčke i Portugala) donjeg rublja za muškarce i
žene procjenjuje se na 108 milijardi francuskih franaka (22 milijarde
dolara) za 1994. godinu.
U Francuskoj je potrošnja rublja, steznika i čarapa iznosila 16
milijardi francuskih franaka, s porastom od 10 posto kod kupnje
grudnjaka. Na francuskom tržištu donje rublje bolje 'stoji' od
gornjeg. "Taj sektor odijevanja manje je trpio od drugih. Rublje se
kupuje iz užitka, ono je bijeg od sivila", primjećuje direktor salona
Jean Quettier.
Salon će okupiti 420 francuskih i stranih modela (tj. 330 izlagača)
na 25.000 metara kvadratnih u izložbenom parku.
Glede same mode bilježe se tri glavna pravca u proizvodnji donjeg
rublja u lanjskoj godini. Pod nazivom "oksid" kriju se mineralne i
metalne boje, sedefasti preljevi, perlice, dugine boje grudnjaka
sofisticiranih košarica i visokih gaćica anatomskog oblika.
"Bohemski" pravac upozorava na romantično i prozračno donje rublje
intenzivnih boja poput boje tinte, kombinacija ljubičastog,
tamnocrvenog, tamnozelenog i svilenkastog tkanja.
Pravac "ljepota" inspirira se pedesetim godinama i visokom modom s
dugim steznicima pod kojima nestaju trbusi, čarapama od koprenaste
tkanine, dosjetljivim gaćicama koje "podižu stražnjicu", u svježim
nijansama.
U području donjeg rublja nadopunjuju se moda i tehnologija.
Proizvođači uvode informatiku u svoje proizvode pa su čipovi počeli
osvajati grudnjake. "Držači i naramenice novih modela ispunjeni su
mikroprocesorima koji dopuštaju materiji da se neprestano prilagođava
morfologiji žene, ovisno o njezinim pokretima", objašnjava Quettier.
Jedan je dio salona i posvećen tim inovacijama.
(Hina) bnš bnš
161235 MET jan 96