ZAGREB, 23. siječnja (Hina) - "Kome smeta klasična glazba na Hrvatskom radiju" naziv je tribine, koja je večeras održana u Kulturno-informativnom centru. Voditeljica tribine, urednica u redakciji klasične glazbe Hrvatskog radija,
Bosiljka Perić-Kemf upozorila je na, kako je rekla, neodrživo stanje u pogledu emitiranja ozbiljne glazbe na sva tri programa Hrvatskoga radija. Posebno je upozorila na dugu tradiciju ozbiljne glazbe i njezina emitiranja na Hrvatskom radiju, koji ove godine obilježava 70. obljetnicu, dodavši da je Radio Zagreb u prvim godinama svog postojanja emitirao uživo klasičnu glazbu iz studija, ravnopravno kao i ostale europske radiostanice.
ZAGREB, 23. siječnja (Hina) - "Kome smeta klasična glazba na Hrvatskom
radiju" naziv je tribine, koja je večeras održana u
Kulturno-informativnom centru. Voditeljica tribine, urednica u
redakciji klasične glazbe Hrvatskog radija, Bosiljka Perić-Kemf
upozorila je na, kako je rekla, neodrživo stanje u pogledu emitiranja
ozbiljne glazbe na sva tri programa Hrvatskoga radija. Posebno je
upozorila na dugu tradiciju ozbiljne glazbe i njezina emitiranja na
Hrvatskom radiju, koji ove godine obilježava 70. obljetnicu, dodavši
da je Radio Zagreb u prvim godinama svog postojanja emitirao uživo
klasičnu glazbu iz studija, ravnopravno kao i ostale europske
radiostanice. #L#
Napomenula je također da je već 1928. godine Hrvatski radio postao
članom Radiofonijske unije u Ženevi. Upozoravajući koliko je Hrvatski
radio tada utjecao na edukaciju i na formiranje glazbenog ukusa,
kazala je kako su već tada emitirani prijenosi pojedinih opera iz
Hrvatskog narodnog kazališta, zatim koncerata iz Hrvatskog glazbenog
zavoda, iz Bečke državne opere i sa svečanih salzburških igara.
Govoreći nadalje o povijesti emitiranja glazbe na Hrvatskom radiju
spomenula je da je 1985. godina bila pogubna za emitiranje ozbiljne
glazbe, odnosno da je te godine ozbiljna glazba stavljena u najlošiju
situaciju u povijesti Hrvatskog radija.
Urednica Bosiljka Perić-Kemf iznijela je podatke da se u posljednje
četiri godine na prvom programu ozbiljna glazba emitira tjedno 9,55
sati, na drugom programu ozbiljne glazbe ima 2,05 sati tjedno, da
Radio Sljeme uopće ne emitira ozbiljnu glazbu. Za treću mrežu, odnosno
treći program Hrvatskog radija, Bosiljka Perić-Kemf je kazala "da je
to 'blef-program' koji se čuje 70 km oko Zagreba, te da nema gotovo
nikakva značenja za navedene probleme".
Jedan od urednika u redakciji ozbiljne glazbe Branko Magdić također
je izrazio nezadovoljstvo tretmanom ozbiljne glazbe na Hrvatskom
radiju, dodajući da se "ne može složiti s tim kulturocidom, koji je
doživjela ozbiljna glazba na Hrvatskom radiju".
Nezadovoljstvo tretiranjem ozbiljne glazbe izrazio je i Predrag
Detiček, prof. na Muzičkoj akademiji.
Ravnatelj Zagrebačke filharmonije Anđelko Ramuščak kazao je da
Zagrebačka filharmonija od svog preseljenja u Dvoranu Lisinski u
prošle 22 godine nije snimila ni jednu minutu za Hrvatski radio ili
za televiziju.
Na tribini su govorili, u ime Udruženja orkestralnih glazbenika,
Zvonimir Stanislav, zatim pijanist Fred Došek i glazbeni urednik Davor
Schopf. Na završetku tribine potpisana je i peticija u kojoj se traži
poboljšanje tretmana ozbiljne glazbe na Hrvatskom radiju, kao jednom od
važnih medija u Hrvatskoj.
(Hina) ta sp
232003 MET jan 96