FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RASPRAVA SABORSKIH ODBORA O PRIJEDLOGU DRŽAVNOG PRORAČUNA

ZAGREB, 16. siječnja (Hina) - Odbor za gospodarstvo, razvoj i obnovu i Odbor za financije i državni proračun Zastupničkog doma hrvatskog Sabora na današnjoj su zajedničkoj sjednici temeljito raspravljali o prijedlogu državnog proračuna za 1996., koji iznosi 35 milijarde kuna.
ZAGREB, 16. siječnja (Hina) - Odbor za gospodarstvo, razvoj i obnovu i Odbor za financije i državni proračun Zastupničkog doma hrvatskog Sabora na današnjoj su zajedničkoj sjednici temeljito raspravljali o prijedlogu državnog proračuna za 1996., koji iznosi 35 milijarde kuna. #L# Kako je u uvodu obrazložio ministar financija Božo Prka, riječ je o razvojnom proračunu, koji će osigurati rast brutodruštvenog proizvoda sedam do osam posto i stabilnost kune, tj. neće biti inflatoran. Ministar Prka najavio je i zadržavanje plaća na prosinačkoj razini, a spomenuo je i izvješće Deutsche Bank koja Hrvatskoj od svih dvanaest zemalja u srednjoj i istočnoj Europi predviđa najbolji gospodarski napredak. U podužoj je raspravi Ivan Milas (HDZ) istaknuo da su proračunski prihodi od trošarina, osobito za naftne prerađevine, duhan i igre na sreću, maleni te da što prije valja uvesti porez na dodanu vrijednost. Na kraju se zapitao kako INA može emitirati bonove za gorivo, usuprot saborskoj odluci. Antun Kovačev (HDZ) upozorio je da proračunske stavke nisu dobro razrađene pa je "vidljiv i nerazmjer između stavke za obnovu i obnovu ratom oštećenoga gospodarstva". Prigovorivši i prijedlogu da se grade nove zračne luke, upitao se je li to najisplativije i nije li povezanost možda bolje rješavati hidrozrakoplovima. Zašto nema ni kune za dovršetak obnove zračnih luka u Dubrovniku i Zadru, kazao je Kovačev, predloživši da se za ceste i njihovu gradnju cijena goriva poveća za 30 lipa. Dr. Đuro Njavro je, zapitavši što je s podacima o prošlogodišnjem proračunu i je li država u 1996. prenijela neke dugove, postavio pitanje koncesija za autoceste, jer se, kako kaže, u proračunu govori isključivo o državnim izdacima za te namjene. Branko Levačić (HSLS) posebice se osvrnuo na gradnju cestovne mreže, ističući da je, čini se, zapadnoj Europi bitan smjer Zagreb - Slavonski Brod - Beograd, što je spremna i financirati. Za Hrvatsku je prioritet cesta Goričan - Varaždin - Zagreb - Rijeka, a osobito je značajno da je Madžarska dobila zajmove za gradnju pruge prema Sloveniji i orijentaciju na koparsku luku, rekao je Levačić. Slavko Vukšić (SBHS) zauzeo se za donošenje programa razvoja cijele Hrvatske, ističući da je u proračunu premalo novca za razvoj sela i poljoprivrede. Mr. Marinko Filipović (HSS) predložio je da ovo bude prvo čitanje prijedloga proračuna te da se za prvo tromjesečje uvede privremeni proračun. Mr. Juraj Buzolić (HDZ) također se zauzeo za izradu strategije razvoja hrvatskog društva, predloživši da Sabor prisili Vladu da pokrene i stvori poštansku štedionicu od koje će država imati veliku korist. Jer država, kazao je, ne mora biti loš gospodar, navevši primjer HPT-a. Martin Katičić (HDZ) posebice je govorio o poduzećima na oslobođenim područjima, koja su opterećena bivšim dugovima. Ona ne mogu raditi bez ljudi, a povratka nema ako se ne osposobi gospodarstvo, dodao je Katičić, zamjerivši što nisu predviđene stavke za međunarodne granične prijelaze prema BiH u Sisačko-moslavačkoj županiji te za osposobljavanje unske pruge i obnovu 19 mostova. Bitno je da proračun potiče proizvodnju, a predloženi proračun to ne čini dovoljno, dodao je Katičić. Odbor za financije i državni proračun nastavit će raspravu sutra ujutro prije sjednice Zastupničkog doma, kad bi trebalo biti više riječi o izvješću Državnog ureda za reviziju. (Hina) db vkn 161815 MET jan 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙