FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKO-SLOVENSKI ODNOSI: NERIJEŠENO PITANJE CESTOVNIH KORIDORA

LJUBLJANA, 16. prosinca (Hina) - Eksponiranjem problema slovenske manjine u Hrvatskoj dio vladajuće koalicije u Sloveniji vjerojatno želi stvoriti povoljniju poziciju prema hrvatskim prijedlozima o dovršetku autoceste Graz-Zagreb kroz teritorij Slovenije. Susret predstavnika Slovenije i Hrvatske na kojem je hrvatska strana očekivala i doticanje tog problema slovenski je ministar prometa Anton Bergauer otkazao, a slovenski mediji izražavaju ovih dana službena stajališta Ljubljane u odnosu na "zahtjeve i pritiske Zagreba" u vezi s cestovnim koridorima, kako se stvar prikazuje.
LJUBLJANA, 16. prosinca (Hina) - Eksponiranjem problema slovenske manjine u Hrvatskoj dio vladajuće koalicije u Sloveniji vjerojatno želi stvoriti povoljniju poziciju prema hrvatskim prijedlozima o dovršetku autoceste Graz-Zagreb kroz teritorij Slovenije. Susret predstavnika Slovenije i Hrvatske na kojem je hrvatska strana očekivala i doticanje tog problema slovenski je ministar prometa Anton Bergauer otkazao, a slovenski mediji izražavaju ovih dana službena stajališta Ljubljane u odnosu na "zahtjeve i pritiske Zagreba" u vezi s cestovnim koridorima, kako se stvar prikazuje.#L# Ljubljansko "Delo" u utorak je u središnjem komentaru, u vezi s prijedlozima da Slovenija izgradi autocestu od Macelja, ocijenilo kako Hrvatska užurbanom gradnjom cesta želi nadoknaditi 30- godišnje zaostajanje i da je uključivanje stranih ulagača u hrvatske projekte cesta "avantura u koju Slovenija neće pristati kao što neće pristati da ju se takvim investicijama ucjenjuje". Hrvate nitko ne prisiljava u poslove sa stranim ulagačima koji znaju da koncesijama od cestarine ne mogu pokriti svoje investicije dok se hrvatske ceste ne povežu sa slovenskim, a Slovenija si ne može dopustiti da sličnim ugovorima ucjenjuje Italiju, Austriju ili Mađarsku, piše Petar Potočnik. No, bivši slovenski ministar prometa Marjan Krajnc otkrio je u svom prilogu subotnjem izdanju "Dela" da će i Slovenija svoje planirane autoceste teško izgraditi u planiranom roku bez stranih koncesija ili "zaduživanja koje će uništiti iduće generacije". Nacionalnim planom gradnje "cestovnog križa" troškovi gradnje procjenjivali su se na 1,2 milijarde USD (1995), no ove je godine rebalansom plana ta brojka povećana na 3,9 milijardi. Ako se nastavi ovakav način planiranja i ubroje kamate na kredite na kraju će brojka iznositi 10 milijardi dolara, piše Krajnc, koji tvrdi da je zaduživanje u inozemstvu na ime autocesta već prošlo sve razumne okvire i da se najviše novca troši na trase koje su "pogrešno izabrane" (Trojanski klanac i Črno kalo). Državni sekretar za cestogradnju Žare Pregelj (član Podobnikove Pučke stranke) izjavio je u ponedjeljak za POP-TV da bi Slovenija mogla biti spremna na razgovore o gradnji ceste do Macelja, ali da bi ju morala sufinancirati Hrvatska. (Hina) fl br 161644 MET dec 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙