PREGRADA, 12. prosinca (Hina) - Ugovor o koncesiji za izgradnju auto-ceste Krapina-Macelj potpisali su danas u dvorcu Bežanec kraj Pregrade ministar razvitka i obnove RH dr. Jure Radić i ravnatelj Hrvatske uprave za ceste Aleksandar
Čaklović te predstavnici tvrtke Walter Bau iz Augsburga Joerg Escenbach i Hermann Bernes. Ugovorom je predviđena izgradnja punog profila auto-ceste na dionici Krapina-Macelj u duljini od 19,4 km te oko 3,5 km tunela. Gradnja će stajati oko 1,15 milijardi kuna s rokom završetka do kraja 2000-te godine. Ugovorom je također predviđena i izgradnja druge dionice dijela auto-ceste Zaprešić-Jankomir u duljini od 6,5 km u punoj širini. Rok izgradnje je dvije godine od početka radova koji će stajati oko 160 milijuna kuna. Radovi će početi nakon zatvaranja financijske konstrukcije, odnosno u roku od 6 mjeseci nakon potpisivanja ugovora.
PREGRADA, 12. prosinca (Hina) - Ugovor o koncesiji za izgradnju
auto-ceste Krapina-Macelj potpisali su danas u dvorcu Bežanec kraj
Pregrade ministar razvitka i obnove RH dr. Jure Radić i ravnatelj
Hrvatske uprave za ceste Aleksandar Čaklović te predstavnici
tvrtke Walter Bau iz Augsburga Joerg Escenbach i Hermann Bernes.
Ugovorom je predviđena izgradnja punog profila auto-ceste na
dionici Krapina-Macelj u duljini od 19,4 km te oko 3,5 km tunela.
Gradnja će stajati oko 1,15 milijardi kuna s rokom završetka do
kraja 2000-te godine. Ugovorom je također predviđena i izgradnja
druge dionice dijela auto-ceste Zaprešić-Jankomir u duljini od 6,5
km u punoj širini. Rok izgradnje je dvije godine od početka radova
koji će stajati oko 160 milijuna kuna. Radovi će početi nakon
zatvaranja financijske konstrukcije, odnosno u roku od 6 mjeseci
nakon potpisivanja ugovora.#L#
Nakon potpisivanja ugovora ministar razvitka i obnove dr. Jure
Radić izjavio je kako se on temelji na međudržavnom sporazumu
između RH i Bavarske o zajedničkom interesu za gradnju Pyhrnske
auto-ceste od Nuenberga i Muenchena preko Austrije i Slovenije do
Zagreba i prema jugu do Splita i Dubrovnika. Ministar Radić
podsjetio je da su prije godinu i pol dana započeli pregovori s
njemačkim koncernom Walter Bau te da je prije 2 mjeseca potpisan
okvirni sporazum u kojem su sadržani bitni elementi triju ugovora:
gradnja drugog dijela auto-ceste Jankomir-Zaprešić, puno
dovršenje auto-ceste od Krapine do Macelja i gradnja dubrovačkog
mosta. Izražavajući zadovoljstvo potpisivanjem ugovora, ministar
Radić izrazio je uvjerenje da će gradnja na punoj dionici na
zagrebačkoj zaobilaznici započeti na proljeće, a najkasnije do
ljeta i na pravcu Krapina-Macelj. Projektna dokumentacija za oba
projekta je dovršena i potprebno je još završiti istražne radove na
tunelu Sveta Tri Kralja koji je najveći tehnički objekt na tom
potezu, istaknuo je dr. Jure Radić. Po njegovim riječima posao će se
raditi po koncesijskom modelu u kojem hrvatska država preko
koncesijskog društva koje će osnovati preko Državne uprave za ceste
i Walter Bau i to 15 posto u vlasništvu Walter Baua i 85 posto u
vlasništvu hrvatske države. Walter Bau se obvezao osigurati
povoljne kredite i zajedno s hrvatskim graditeljima, koji će
obaviti 70 posto posla, dovršiti cjelokupan posao do 2000-te
godine.
Ministar Radić je najavio da će se zajedno usmjeriti prema
susjednoj državi Sloveniji kako bi i ona dovršila svoj dio auto-
ceste na tom pravcu. Projekt Pyhrnske auto-ceste je od iznimnog
značenja za sve srednjoeuropske države, jer je ona najkraći i
najpovoljniji put s najmanjim usponima od svih cest koje povezuju
srednju i južnu Europu, odnosno Hrvatsku sa srednjom Europom.
"Vjerujem da ćemo projekt dovršiti u roku kao dio cjelokupne mreže
auto-cesta u Hrvatskoj koje smo planirali izgraditi i to kao jedan
od većih i važnijih projekata", kazao je ministar Radić poželivši
puno uspjeha izvođačima radova na auto-ceti koja će pridonijeti
oživljavanju krapinsko-zagorskog kraja.
Ravnatelj Hrvatske uprave za ceste Aleksandar Čaklović pojasnio je
da će koncesijsko društvo "Zagreb-Macelj" dobiti koncesiju za
gospodarenje auto-cestom na najviše 28 godina s tim da će se
koncesijska naknada Republici Hrvatskoj plaćati u visini od 50
posto brutto dobiti. Isplata koncesijske naplate počet će 14 godina
nakon uspostave društva nakon kojeg će biti isplaćeni krediti.
Dobit će se dijeli po ključu 85 posto Republici Hrvatskoj i 15 posto
Walter Bau.
Predsjednik Izvršnog odbora tvrtke Walter Bau Ralf Porzig izrazio
je veliko zadovoljstvo potpisivanjem, kako je rekao, velikog i
značajnog ugovora, dodavši da je planirana izgradnja auto-ceste
najkraća i najbolja poveznica sjeverne i južne Europe do Turske kao
krajnje točke europskog kontinenta. Pregovori između predstavnika
Vlade RH i Walter Baua bili su vrlo uspješni, ocijenio je Porzig
dodavši kako vjeruje da će i sami radovi kad budu započeti biti
dovršeni u potpunosti i u dogovorenom roku. Možemo zajamčiti punu
suradnju i pomoć koncerna Walter Bau koji diljem svijeta ima promet
od preko 5 milijardi njemačkih maraka, kazao je predsjednik
Izvršnog odbora tvrtke Walter Bau Ralf Porzig.
Župan krapinsko-zagorski Želimir Hitrec istaknuo je kako je već
izgrađeni dio auto-ceste Krapinsko-zagorsku županiju kvalitetno
povezao s metropolom te izrazio uvjerenje da će izgradnja dionice
od Krapine do Macelja biti vrlo značajna za vezu sa zapadnom Europom
kroz brži protok ljudi i robe. Izgradnja auto-ceste je izuzetna
vrijednost za RH i Županiju krapinsko-zagorsku zbog uključivanja
hrvatske građevinske operative u realizaciju projekta. Po
Hitrecovim riječima potrebno je osmisliti i druge koristi od auto-
ceste kako ona ne bi bila zatvoreni sustav koji samo prolazi kroz
Krapinsko-zagorsku županiju.
Potpisivanju ugovora bili su nazočni ministar prostornog uređenja,
graditeljstva i stanovanja Marko Širac, predstojnik Ureda za
nacionalnu sigurnost Ivan Jarnjak, glavni tajnik HDZ-a dr. Ivan
Valent te predstavnici Krapinsko-zagorske županije, izvođača
radova i drugi.
(Hina) dm dd
121456 MET dec 97