ZAGREB, 16. prosinca (Hina) - Rezultati istraživanja "Tomas '97 - Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj" u organizaciji zagrebačkog Instituta za turizam i Hrvatske gospodarske komore (HGK) predstavljeni su danas u HGK. Tom je
prigodom ministar turizma Sergej Morsan rekao kako je unatoč poteškoćama u proteklim godinama Hrvatska uspjela održati nazočnost na svjetskom turističkom tržištu i vratiti turiste s nekih emitivnih tržišta. U tom je smislu anketa "Tomas 97" udžbenik i savjetnik za sve turističke djelatnike, rekao je, te dobra podloga za ostale analize kojima bi se poboljšala konkurentnost hrvatskog turističkog proizvoda.
ZAGREB, 16. prosinca (Hina) - Rezultati istraživanja "Tomas '97 -
Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj" u organizaciji
zagrebačkog Instituta za turizam i Hrvatske gospodarske komore
(HGK) predstavljeni su danas u HGK. Tom je prigodom ministar
turizma Sergej Morsan rekao kako je unatoč poteškoćama u proteklim
godinama Hrvatska uspjela održati nazočnost na svjetskom
turističkom tržištu i vratiti turiste s nekih emitivnih tržišta.
U tom je smislu anketa "Tomas 97" udžbenik i savjetnik za sve
turističke djelatnike, rekao je, te dobra podloga za ostale analize
kojima bi se poboljšala konkurentnost hrvatskog turističkog
proizvoda.#L#
To se istraživanje provodi kontinuirano od 1987. godine, a dosad
je provedena četiri puta obzirom na sociodemografska obilježja,
obilježja putovanja i boravka te time i lakšeg marketinškog
planiranja te zbog utvrđivanja glavnih prednosti i slabosti
turističke ponude, utvrđivanja ekonomskih učinaka turizma na
gospodarstvo destinacije i kontinuirano praćenje trendova
međunarodne i domaće turističke potražnje.
Istraživanje "Tomas '97" provedeno je od lipnja do rujna ove godine
u sedam primorskih županija u 93 mjesta, a anketirano je 3925
turista. Obuhvaćeno je pet vrsta smještajnih kapaciteta (hoteli,
turistička naselja, kampovi, privatni smještaj i odmarališta) te
11 zemalja porijekla.
Po riječima voditeljice toga projekta dr. Sande Weber iz Instituta
za turizam, glavna su pitanja bila odakle dolazi turist, koje je
dobi, čime se bavi i koliko zarađuje, koji su razlozi dolaska u
Hrvatsku te na koji se način informirao o Hrvatskoj, na koji način
dolazi u Hrvatsku, dolazi li sam ili s prijateljima, čime se bave
tijekom odmora i kolika je njihova prosječna potrošnja.
Po rezultatima te studije, uz domaće goste, u ovoj su godini
najbrojniji gosti bili Nijemci, Slovenci, Česi, Talijani i
Austrijanci, dok se gosti iz Velike Britanije i Nizozemske još u
potpunosti nisu vratili. Prosječan turist, koji boravi u Hrvatskoj
star je 39 godina i namještenik je ili službenik. Pritom je zapaženo
da jača udio mlađih i gostiju srednje dobi, a turisti u Hrvatsku
dolaze zbog odmora i relaksacije te upoznavnanja prirodnih
ljepota.
U prosjeku turisti dnevno troše 33 američka dolara, istaknuo je
ravnatelj Instituta za turizam dr. Ante Radnić i dodao kako od toga
82 posto čine osnovne usluge dok na dodatne ulsuge otpada 18 posto
ukupne potrošnje u mjestu boravka. Po zemljama porijekla,
prosječna se dnevna potrošnja kreće od 25 dolara za turiste iz
Mađarske do 53 dolara za turiste iz Velike Britanije. Pritom
najveću potrošnju bilježe hotelski gosti, i to 46 dolara.
(Hina) splj do
161549 MET dec 97